Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nucking Futs - 3D-printet Speed 400 pylon racer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nucking Futs - 3D-printet Speed 400 pylon racer.

    Jeg designa denne kjapt denne uka. Har lenge hatt lyst til å lage en ny pylon racer da jeg fløy slike en del for tyve år siden. Jeg printer den nå. Det går ganske fort da delene er små.
    Nucking Futs - Speed 400 Pylon Racer - RC plane by tahustvedt

    720 mm vingespenn.

  • #2
    Du er helt rå når det gjelder print og 3D tegninger altså Blir spennende å følge denne tråden. Legger du inn en vingebjelke eller noe ?
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      for 3 eller 4S - 2200mah -oppsett ? - ser himla tøff ut
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #4
        Hva med å tegne en Opus i 1m og 1.5m for printing for hang og kanskje en utgave med elektrosnute? Jeg bidrar gjerne med noen kroner for filer
        Last edited by Lars N; 17-01-19, 13:33.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Denne så flott ut. Tåler disse 3D flyene noen (harde) landinger?

          Comment


          • #6
            lastet ned. den må sjekkes ut
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              har du noen tips til innstillinger for å printe den. ?
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by chewbaca View Post
                for 3 eller 4S - 2200mah -oppsett ? - ser himla tøff ut
                Det er en veldig liten modell. 3S 1000-1500 tror jeg er det største du klarer å få inn i kroppen. 36 mm brede på åpningen. Et 34x26 mm batteri jeg har glir fint inn, men noe større tverrsnitt enn det tror jeg ikike går.


                Har oppdatert modellen i kveld med litt bredere åpning under vingen for å gjøre det lettere å sette inn batteri.

                Alle de store delene bør printed med ett omriss og null infill. fire topp- og bunnlag. Firewall bør være massiv. Fuselage01 kan printes med to omriss for mer styrke, men den er veldig solid så det er ikke nødvendig. Om man skal bruke motorer som blir varme må man printe den delen uten firewall og sette inn en separat firewall av feks kryssfinér.

                Vingen har innebygd kanal for 6 mm karbonrør.
                Last edited by tahustvedt; 17-01-19, 19:37.

                Comment


                • #9
                  Er dette noe du kunne laget på bestilling for oss uten printer? Hvor stor motor er det plass til? 28mm?

                  Comment


                  • #10
                    Jeg lager dessverre ikke ting på bestilling.

                    Den er laget for 28 mm inrunner. Bruker man outrunner kan man printe den for ekstern motor eller velge mindre diameter slik at ledningene ikke subber mot motorklokka.

                    Min er ferdig. Veier 330 g uten batteri, og 438 g med batteriet jeg har (3S 1300). Motoren min veier 70 g. Flyet balanserer perfekt med batteri under vingeforkanten. Rx er i halen og ESC er midt under vingen.

                    Jeg valgte å ikke bruke karbonrør i hele vingelengden for vingen kjennes veldig sterk uten. Det er 3D-printede pinner som er limt inn mellom vingepanelene i stedet for karbonfiber. I midten av vingen er det en kort bit med karbonfibeerrør.

                    Comment


                    • #11
                      Kanaler til forsterkning ligger i vinge og kropp? Sånn at man kan legge inn?
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Vingen har kanal for karbonrør. Kroppen tror jeg ikke trenger noe ekstra, men har ikke prøvd bukladinger enda. Jeg bruker bare korte biter for å koble sammen vingene i stedet for rør hele veien. Vingen kommer til å tåle flyging uten problem.
                        Last edited by tahustvedt; 20-01-19, 19:02.

                        Comment


                        • #13
                          jeg har en het rc 2w20 kv3400 og en 2w25 kv2720 ligeende. En av dem må vel kunne brukes. Hvilken vil du anbefale til dette flyet?
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Vil tro begge kan brukes med forskjellige propeller eller forskjellige batterispenning. Ville bruke 2w-20 siden den er lettest. Den aluminiumsringen rundt 2w-25 er det ikke plass til. 2w-20 med 2S batteri og 6x6 propell, kanskje.

                            Comment


                            • #15
                              Råkul modell det her. Gleder meg til flight report. Tips, små små utslag på rorene på disse små pylonmodellene er ofte en fordel.

                              Hvis den flyr bra kanskje jeg må printe meg en slik rett og slett.

                              En tanke som slår meg når jeg ser på den ferdige modellen er at i den har noe større haleflate (samt høyderor) enn typisk for pylonmodeller? Er dette gjort med hensikt?

                              Comment

                              Working...
                              X