Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nucking Futs - 3D-printet Speed 400 pylon racer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Safet litt på horisontalstabben. Kan alltids redusere spennet på den etterpå.

    Har skrevet anbefalt utslag 3-5 mm på høyderor og 4-6 mm på balanseror.

    Comment


    • #17
      Hvis noen vil lage for andre så er det bare å sette i gang. Jeg har ikke anledning til å lage ferdige modeller for salg på bestilling på nett.

      Comment


      • #18
        Har nå printet ut alle delene og er klar for å begynne å sette det sammen. men ble noe feil her med aileron. fikk 2 til venstre vinge hehe. mangler det en fil eller må jeg speilvende den før jeg printer ut?
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          fikk til å speilvende. så de er i printeren nå så blir det å sette sammen i morra
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Originally posted by tahustvedt View Post
            Hvis noen vil lage for andre så er det bare å sette i gang. Jeg har ikke anledning til å lage ferdige modeller for salg på bestilling på nett.
            Synes det er flott av deg og dele filene, vet det ligger mye arbeid bak tegninger osv. Må se om jeg får til å printe litt en dag jeg og Har du fått testflydd den enda?
            Lars Norberg

            Comment


            • #21
              Ikke enda. -22,5°C i dag. Venter på litt varmere vær så jeg ikke fryser av meg fingrene. Sola er i det minste tilbake nå så det er masse lys.

              Comment


              • #22
                Originally posted by OAK View Post
                Råkul modell det her. Gleder meg til flight report. Tips, små små utslag på rorene på disse små pylonmodellene er ofte en fordel.

                Hvis den flyr bra kanskje jeg må printe meg en slik rett og slett.

                En tanke som slår meg når jeg ser på den ferdige modellen er at i den har noe større haleflate (samt høyderor) enn typisk for pylonmodeller? Er dette gjort med hensikt?
                Den ser jeg, -22 biter noe helt. jjjj.. i fingrene. Og de trenger du bevegelsen i når du skal fly noe slikt noe
                Lars Norberg

                Comment


                • #23
                  Jepp. Og jeg er ikke så glad i å fly med hansker. Jeg har en slik Transmitter Mitt eller hva det heter, men syns ikke det er så stas heller. Enda verre er det å bruke sånn når man må kaste flyene i gang. Da må man treffe hullet med armen etter at man har kastet. Hehe.

                  Comment


                  • #24
                    Elefun har tilbud på gode batterier nå. Mange av de passer til dette flyet:
                    https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=33655
                    3s 1300mAh - 45C - Gens Ace Tattu XT60
                    3s 1300mAh - 75C - Gens Ace Tattu XT60

                    Comment


                    • #25
                      Kjørte for å fly i dag, men det snødde så mye da jeg kom frem at jeg måtte bare dra hjem igjen.

                      Jeg bor på en plass hvor det er en eng, en elv og en fotballbane hvor det er mulig å fly små fly, og hvor vi har flydd i alle år, men etter at droneforbudene kom så ble det plutselig forbudt å fly her siden det er innenfor 5 km fra en flyplass.

                      Comment


                      • #26
                        Jomfruturen. Det flyr ganske fnatastisk. Ekstrem ytelse.

                        Comment


                        • #27
                          Printer dere delene til kroppen stående? Mulig det er dårlig kvalitet på PLAen min, men kroppen knekker utrolig lett.
                          Jan Eric Klausen
                          Forus RC Klubb

                          Comment


                          • #28
                            har printet stående. ja. prøv å skru opp temperaturen på dysa litt for å få bedre binding mellom lagene. jeg printer på 220-230 grader
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #29
                              Delene bør printes slik de er orientert når du laster de ned.

                              Comment


                              • #30
                                Nå har jeg konstruert låsemekanisme for vingen slik at man slipper å bruke verktøy for å skru den av. Delene ligger ute på Cults og Thingiverse.

                                Comment

                                Working...
                                X