Announcement

Collapse
No announcement yet.

Indoor trainer - forslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Indoor trainer - forslag?

    Jeg er ute etter en indoor-modell som egner seg for nybegynnere, som nytter vanlig radioutstyr. Har tilgang til en stor volleyballhall og skal ha inn nybegynnere som skal bruke elev-lærer-sett. Tips? Erfaringer?
    Erlend Moen
    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

  • #2
    Ikarus har en Cessna i Shockflyerserien som visst nok skal egne seg for nybegynnere. Mener å huske at elefun og moss hobby har den inne.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Blu-Baby

      Originally posted by ErlendM View Post
      Jeg er ute etter en indoor-modell som egner seg for nybegynnere, som nytter vanlig radioutstyr. Har tilgang til en stor volleyballhall og skal ha inn nybegynnere som skal bruke elev-lærer-sett. Tips? Erfaringer?
      Blu-Baby ** Blu-Baby Primary Trainer ** Plans, Pics and Fun! - RC Groups , video: RC Groups - View Single Post - Blu-Baby Primary Trainer fungerer meget bra for meg (jeg lærer meg å fly på egenhånd). Det er en 3-kanals, men du er kanskje ute etter noe mer avansert. Har bygget to stk i depron, flyr sakte og stabilt.

      Uansett, anbefales til alle som har vræka ørten dyre og dårlige trainere...
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjeff View Post
        Blu-Baby ** Blu-Baby Primary Trainer ** Plans, Pics and Fun! - RC Groups , video: RC Groups - View Single Post - Blu-Baby Primary Trainer fungerer meget bra for meg (jeg lærer meg å fly på egenhånd). Det er en 3-kanals, men du er kanskje ute etter noe mer avansert. Har bygget to stk i depron, flyr sakte og stabilt.
        Hm... den så ikke dum ut, nei.
        Hvilket motoroppsett bruker du?
        Erlend Moen
        Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by ErlendM View Post
          Hm... den så ikke dum ut, nei.
          Hvilket motoroppsett bruker du?
          Har laget en versjon med børsteløs motor Pulso KA20-26M, esc Pulso DL11A, begge kjøpt i Hjem - Modell Hobby . Bruker et E-flite 2s 800 mah Lipo. Fungerer utmerket til mitt bruk. Tror mange nybegynnere kunne hatt stor glede av å fly det! Har bygget kroppen i dobbel tykkelse, så flyet er litt tyngre enn originaltegningene. Brukte 6 mm depron og sånn blå isopor som kjerne.

          Har laget en lettere og mindre versjon i hovedsakelig 3 mm depron med børsteløs motor Hacker A10, esc Hacker X-7 Pro, begge kjøpt på Esprit Tech/Model 1.321.428.3066 , samt en Thunder Power 2s 480 mah Lipo. Dette har jeg ikke prøvd ennå.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment

          Working...
          X