Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til valg av motor/prop til P-38

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til valg av motor/prop til P-38

    Heisann.

    Kjøpte en p-38 som rep.objekt for ei stund sia. Vet ikke hvem produsenten er, men modellen er ca 1,20 i vingespenn, kroppen er i glassfiber og vingene i balsa... Modellen har ikke understell og har derfor hatt foldepropeller. Jeg vil ha den litt mer skala og har derfor tenkt å sette i retracts og 3-blad propeller. Jeg har aldri hatt fly med 3-blad propeller før, så jeg sliter litt med å finne motor og propell som kan passe. Tipper modellen havner på drøye kiloen og det er ikke plass til større motor enn 28 mm. Regulatorene er på 35A, og jeg kommer til å fly på 3s 2200mah. Budsjettet er forholdsvis stramt, så jeg kommer til å handle fra hobbyking. Noen som har forslag til motor og propell...?

    På forhånd takk
    ______________________________
    JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

  • #2
    Har en GWS Lightning liggende som jeg har tenkt å utstyre med to 2826 1600 kv motorer og 8x4 propell som bør gi ca 200 watt pr motor. Denne motoren NTM Prop Drive 28-26 1350KV / 310W med en 3 blads 8'' som feks disse GWS HD8040 3 Blade Prop (2pc pack) bør gi noe av den samme ytelsen. Du får ikke noen rakett med noen av disse oppsettene, men det bør gi mer enn nok kraft for skala flyving.

    PS: husk å ta med counter rotating propeller også, Lightningen hadde propeller som roterte hver sin vei. Husker ikke hvilken vei, men den skilte seg ut med at de roterte motsatt av det som er normalt for to motorsfly da man fant ut at det gjorde den mer stabil under skyting. Lightningen var jo kjent for å være meget treffsikker, særlig på langt hold.

    Comment


    • #3
      Takk for godt svar. Motorene jeg har sett på til nå har hatt noe lavere kv, og da har jeg hatt problemer med å finne passende 3 blad propeller, spesielt counter rotating... Forslaget ditt ser fornuftig ut. Takk
      ______________________________
      JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Lightningen hadde propeller som roterte hver sin vei. Husker ikke hvilken vei
        Her ser man hvilken vei de roterer. Rotasjonsretningen påvirker flyegenskapene, så den må ikke reverseres.
        Karl Hans Glommen.
        Mjøsa Modellflyklubb

        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

        Comment

        Working...
        X