Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt elektrofly, trenger forslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt elektrofly, trenger forslag

    Etter å ha prøvd å få en Messerchmitt ,som jeg kjøpte for 200 kroner, i luften ga jeg til slutt opp. Den var alt for tung for den lille vingen, og da var den baktung. Krasjet to ganger pga tipstall en stund ettet kastet. Hadde bål med den i sted

    Uansett, er på jakt etter ett ordentlig elektro-fly (ikke depron, EPP). Helst Acro, men ikke 3d (det er det vi har Shockflyer til :P )
    Vingespenn på rundt en meter, som passer til dette utstyret:
    - Axi 2208/26
    -3cell 1200mah
    -micro r/c

    Har sett litt på Kyosho sin Sport Spree M24, som ville passet perfekt, men den er litt vanskelig å få fatt i, og prisen skal vist være ganske høy. Noen som har noen andre lignende forslag? Helst ARF, flyr bedre enn jeg bygger
    Morten Smøraas

  • #2
    GWS Formosa kanskje? Eller er vanlig isopor heller ikke aktuelt?

    Comment


    • #3
      Vil helst ha balsa ja, holder seg litt bedre, og blir behandlet litt bedre
      Skal ringe til hobbyland imorgen og høre om de har Sport Spree'en inne, isåfall kjøper jeg den imorgen (hvis lønningen er komt)

      Men, i Sport Spree'en står det en børstemotor med gir festet til en firewall. Denne firewallen er for langt bak i forhold til cowlingen hvis jeg skal montere AXI'en i den (axi'en vil være inni firewallen hvis jeg ikke får flyttet den lengre fram) Noen som har noe enkle løsninger på det?
      Kunne seff bygd ett opplegg med kryssfiner, men andre forslag mottaes gjerne

      edit: Kunne jo også lagd ett sånt feste som du har på Edge'en tahustvedt?
      Er vel bare å bøye til litt aluminium, og skru motoren fast i det. Kan kanskje få tilgang til verksted gjennom jobben til pappa, som også er helikoptermekaniker btw
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Siden finnes ikke
        Mili SU-31. Perfekt modell for din motor og flyr 3D, men er litt mer dreid mot bedre flyegenskaper enn depronmodellene.
        Kjøp ett radial mount sett til axi-motoren din eller ett stickmount. Eller rett og slett lag det av en lite aluminiumsbit så er du igang. Du må ha 4 servoer til denne modellen (5kanals mottager).
        Jo Grini
        http://vimeo.com/jojoen
        http://www.youtube.com/jojoenno
        http://www.jojoen.no/

        Comment


        • #5
          Originally posted by jj
          Siden finnes ikke
          Mili SU-31. Perfekt modell for din motor og flyr 3D, men er litt mer dreid mot bedre flyegenskaper enn depronmodellene.
          Kjøp ett radial mount sett til axi-motoren din eller ett stickmount. Eller rett og slett lag det av en lite aluminiumsbit så er du igang. Du må ha 4 servoer til denne modellen (5kanals mottager).
          Takk for forslaget, men den der så direkte jævlig ut :P
          Hadde jeg ville hatt en 3d-modell, ville jeg gått for en Cap 232 fra mosshobby: http://www.mosshobby.no/pd1115742251.htm?categoryId=6
          En kompis har den, flyet overnatter faktisk hos meg nå, og den både ser og flyr bra. Men det er en 3d-modell, vil helst ha en akro-sak (er litt kravstor idag )

          Her er ett bilde av Sport Spree m24, så dere ser hvilken type fly jeg er ute etter:
          Morten Smøraas

          Comment


          • #6
            martinsen hobby har slik på lager, og den flyr greit, men 2208 kommer du til å ha motor i MASSEVIS. jeg testa 2208 i en 1/12 mustang, og den ble for sprek. rolla pga propell torque. men det finnes bedre fly enn de der som er like billige.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Fliton JJ

              Hva med denne: http://www.fliton.com/new/product/jj.asp

              Blir kanskje noe stor for den motoren??
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                Tror kanskje motoren din blir litt i minste laget, men denne modellen er jeg veldig fornøyd med: (MFN) ModellflyNytt.no

                Det er desverre ikke ARF men er utrolig lett å bygge, vingene er for eksempel bygd med en tykk balsaplate som er pusset til.

                Denne kan anbefales på det sterkeste, det går og ann å kjøpe et byggesett fra England hvis en ikke gidder å skjære ut delene selv

                Sikkert noen som har god peiling på AXI som vet om motoren din vil passe.
                Align T-Rex 450
                Fizza elektrofly
                JR 9xII

                Comment


                • #9
                  Flyet Extra 300s henviser til ser pen ut og man skal absolutt prøve å bygge litt selv

                  Men hvis du ønsker deg en "acro-modell" som kan fly acro brukbart er jeg redd det minste som er godt å fly ligger i størrelsen rundt 1,3 meter vingespenn. Og da snakker vi om motorer rundt AXI 2820/2826-størrelsen... Enkelte av de små rundt meteren flyr brukbart men ikke bra acro. (Med acro mener jeg at du flyr program, vingtreff, Nordic etc. )

                  I går trente jeg litt vingtreff med Formosaen min. Det er et isopor-fly men med små utslag er det ganske kontrollerbart for acro... Den er fløyet mye og er nesten like fin som ny ennå, rart hvor lenger flya varer når man holder seg i høyden og flyr strukturert
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Takk for forslagene alle sammen. Skal prøve å få fatt i Sport Spree M24, tror den passer perfekt til mitt bruk. Den har understell, den flyr bra (om ikke heftig acro) og den ser bra ut. 1150kr var heller ikke en alt for gale pris, men venter litt med å bestille hvis det finnes andre modeller der ute
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Psyko-lefse
                      edit: Kunne jo også lagd ett sånt feste som du har på Edge'en tahustvedt?
                      Er vel bare å bøye til litt aluminium, og skru motoren fast i det. Kan kanskje få tilgang til verksted gjennom jobben til pappa, som også er helikoptermekaniker btw
                      Det er ganske fort gjort å lage et feste. Det som er vanskelig er å få det 100% rett for det skal ingen ting til for at en side blir ørlite lengre enn andre og vinkler motoren en vei. Det kan selvfølgelig justeres etterpå ved å legge skiver under føttene for eksempel.

                      Comment


                      • #12
                        tar meg en tur opp til jobben til papsen, så har jeg ihvertfall ordentlig verktøy for å få det bøyd skikkelig og beint. Men noen skiver blir det uansett

                        Og ja, Sport Spree'en er bestilt. Valgte den med blå/hvitt trekk...
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #13
                          hvor kjøper du den fra?
                          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                          www.airheads.no

                          Comment


                          • #14
                            Bestilte den fra www.martinsen-hobby.no.
                            Skal ta en telefon til de idag og høre hvordan den ligger an.

                            edit: De hadde den ikke inne, får den inn til uken
                            Morten Smøraas

                            Comment


                            • #15
                              har handlet Sport Spree idag eg
                              Hobbyland hadde den inne, men den kostet en 50-lapp mer.

                              Bilder og slikt kommer senere
                              Morten Smøraas

                              Comment

                              Working...
                              X