Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innendørs..skjønner ikke poenget?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Skulle som Tom Erik sier ønsket meg større og riktigere saker å lese om, desverre er det tidkrevende og dyrt i mange tilfeller. Det er nok også grunnen til at det blir mye depron flak diskusjonen skjer rundt. Men også veldig enig at det er ett supplement til hobbyen. Det er for mange en utrolig fin stikketrening om vinteren da vi desverre bor på feil sted....

    Men er det noen der ute som har andre prosjekter som er dokumentert underveis så er det jo bare å sende det til redaksjonsmedlemmene så hjelper vi med å legge inn artikler og bringer dem frem i lyset !

    Det er opptil dere der ute! Vi gjør dette av fri vilje for å prøve å få en portal som mange kan ha glede av. Alt fra nybegynnere, interreserte til de som bruker all sin tid på dette.


    Fortsatt god sommer !
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Jeg for min del driter rimelig loddrett (88 grader vinkel) i hva folk tauer flyene sine med... Om det er kullkverner, børsteløst, børstemark, oljekaminer, fønere el. blåselamper så er det uinteressant..

      Sålenge det flyr og folk har det morro...

      Og gidder jeg ikke å se på at folk med blåselamper skurer frem og tilbake på himmelen (Personlig så synes jeg jet er noe av det tristeste og døveste som er.. Noen som faktisk LIKER å se på ping-pong?), så finner jeg på noe annet sålenge.. Mishandler en meitemark el. dreper maur..

      Og jeg antar at blåselampefolkene synes mine fly med oljefyr er like triste og døve og at de bruker tida når jeg flyr til å få skrudd og mekket på dævelskapen sin slik at det funker til neste tur....

      Det kalles terrorbalanse og er veldig greit!

      Comment


      • #18
        Re: Innendørs..skjønner ikke poenget?

        Originally posted by purple
        Originally posted by Raptor
        Det er lek altså..Fy f...Blei "headhunta" til å være med å se..
        Etter en 1/2 time hadde jeg fått nok. Dette er nummeret før bretting av avisfly..Ikke no for meg...Er dette trenden da slutter jeg heller. MI består jo snart også av bare den slags. Elektro, lippo etc.
        Det er jo greit at det ikke er noe for deg, men hvorfor må du si det her i forumet? Jeg er en av de som ikke føler behovet for store fuel fly, men du ser ikke meg stikke hodet inn i deres forum for å si det...

        Jeg har meget stor glede av elektro og innendørs fly. De fleste av mine 13 fly har et vingespenn på 1/2 metern eller mindre. Jeg kan ta med meg en 4-5 fly (får nok plass til en ca 10 modellfly inne i micraen, men da blir jeg jo borte mange herrens timer før jeg har flydd alle) og dra inn i en gymsal for å fly uansett vær. Ingen av mine fly er slike acro modeller som bare hoverer (da kjøper man helikopter )

        Et annet aspekt er at det er ganske mye rimeligere med små fly, jeg holder på å lage en B-29 micro modell (satser på vingespenn på 50 cm)og jeg regner med at det vil koste med under kr. 1000,- inkludert servoer, mottaker, fartskontroller og 4 motorer m/prop.

        Men bevares, hver sin smak!

        Cheers
        Tore
        HMM...
        Jeg ser du har problemer med definisjonen forum. Forum er et sted man diskuterer og jeg la det inn der jeg mener det hørte hjemme. Jeg ser heller ikke vitsen i å fly rundt og rundt opp og ned i en hall samt crasje i hverandre inkl. vegg og tak og armatur. Sikkerhet eksisterer jo heller ikke. Ett rapp over kinnet an en slik propell som brukes kan jo ikke være behagelig eller ufarlig noe jeg nesten fikk erfaring med også. Du skjønner jeg har vært med fra 1963 med DA dieslemotorer og med RC siden 1972 så dette med elektro mener jeg å gå litt tilbake i tid selvom elektromotorer er i enorm utvikling sammen med batteripakker.
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment


        • #19
          Vel... Nu ble endelig jeg også svært uenig med Raptor

          Å si at elektro er "å gå tilbake i tid" er jo total skivebom for å si det mildt.
          Har 30-årsjubileum som RC-pilot i våres og har bare sett to store framskritt som er verdt å nevne innen hobbyen på disse årene:

          1: Computer-radioene med ubegrensede mixe-muligheter.
          2: Børsteløse motorer i kombinasjon med LiPo.

          Anelsen enig i at en del av indoor-flygingen som foregår er midairs og bokstavelige "walls". Men det er faktisk drit-moro og som mange nevner god stikketrening i mørketida... Og det sosiale med at man får treffe kompisene!
          Det meste av depron-flyginga mi foregår likevel utendørs, i går ble det to turer med min lille Vertigo fra verandaen mens det var opphold mellom regnbygene. Ingen fullgod erstatning for noen timer på hanget eller med noe stort og gromt på stripa, men jeg fløy den dagen også. Og det har vært utallige sånne dager de siste to åra, dager som jeg ikke hadde fått fly hadde det ikke vært for depronet og LiPoene. Nemlig!

          Når "de beste" begynner å vinne store mesterskap med 2x2 meters maskiner med elektro i nesa er vel det meste bevist i mine øyne... Hva er det da igjen som kan forsvare disse forbainna kranglete metanol-slevjeran? Nostalgi? Redselen for alt nytt? Gammel vane? Mye fuel på hobbyrommet?

          Vel, vi er ganske så forskjellige, noen av oss er jo individer også (Are&Odin) så det hadde vært skummelt om vi var enige Det er å fly det meste handler om til slutt. Gi meg en god dag på hanget (uten motorer i det hele tatt!) eller en fin kveld på stripa uten helier eller turbiner til stede, det er det beste
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #20
            En får det ikke mer morro enn en klarer å lage istand selv. Noen har mer penger enn andre å bruke på morro... Og dessuten trenger ikke morro koste skjorta heller...

            "Hemmelig" høstprosjekt på gang. Det inkluderer bl.a. 5 Pringles bokser, elektromotor, gyro + diverse...
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment

            Working...
            X