Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til oppgradering av E-starter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til oppgradering av E-starter

    Trenger mer POWER!

    Er ikke klar for børsteløst enda, vil oppgradere til kraftigere børstemotor med 3s lipo. Det jeg trenger tips om er propell\motor kombinasjon. Hvordan er 400 motoren fra GWS? Holder den mål? Vil opp i en statisk thrust på 2*flyets vekt = 900 g thrust ca. (kanskje helt opp i 1 kilo pga økt flyvekt pga tyngre batteri, motor etc.)

    I tillegg trenger jeg en kraftigere regulator. Elefun er utsolgt for skyborne 14A, men den hadde uansett vært på grensen kanskje. Bør jeg gå for en 25A skyborne kanskje? Den har i alle fall lipo cutoff.

    Takker for alle tips
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    heisann, 400motoren fra gws sitter org i slow stick, etter at jeg ødla motor akslingen pga jeg greide å rote vekk glidelagerene, etter hver montere jeg en 370motor som org står på wild beast, den motoren følte jeg hadde mer drag en 400, den dro ss vertikalt opp etter 1meter på bakken. det er vaffal min erfaring, så har du noe å tenke på.

    Comment


    • #3
      Hei.

      Har hatt 370 motor og 3s li - lon batteri. Gir bra ytelse de første turene, men dabber etterhvert av. Husk max 9x5 propell. Holder en stund, men motoren brennes fort opp. Varer ca 15 timer hvis du er moderat med gassen.
      400 motoren øker vekta en del så der vil du ikke merke noen stor forskjell, bortsett fra levetiden. 400 motoren tåler 11,1v.
      Anbefaler børsteløst, se hos Moss Hobby.no.
      Bruker selv apache ap 300 m/gws gir til 399 kr og en apache heli 20 A regulator.(399) Har et Etec 1250 mah li-po batteri for å levere nok strøm.(349)
      Drar Estarteren vertikalt uten problemer.
      Flyr en ca 10 - 15 minutter med mye akro.

      Comment


      • #4
        Originally posted by O.Bach
        Hei.

        Har hatt 370 motor og 3s li - lon batteri. Gir bra ytelse de første turene, men dabber etterhvert av. Husk max 9x5 propell. Holder en stund, men motoren brennes fort opp. Varer ca 15 timer hvis du er moderat med gassen.
        400 motoren øker vekta en del så der vil du ikke merke noen stor forskjell, bortsett fra levetiden. 400 motoren tåler 11,1v.
        Anbefaler børsteløst, se hos Moss Hobby.no.
        Bruker selv apache ap 300 m/gws gir til 399 kr og en apache heli 20 A regulator.(399) Har et Etec 1250 mah li-po batteri for å levere nok strøm.(349)
        Drar Estarteren vertikalt uten problemer.
        Flyr en ca 10 - 15 minutter med mye akro.
        Dette så interessant ut!! Er det dette systemet du mener? http://www.mosshobby.no/pd1108124616.htm?categoryId=29

        Har du noe linker til ytelse og strømtrekk ved forskjellige propeller og spenninger?

        hvor mye gass må du gi for å dra e-starteren vertikalt??

        trodde ikke det fantes børsteløse med standard gws pinnemontering men dette ser bra ut?? Blir nok børsteløst alikevel da
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5
          Originally posted by Alf Surdal
          trodde ikke det fantes børsteløse med standard gws pinnemontering men dette ser bra ut?? Blir nok børsteløst alikevel da
          det finnes vel pinne motorfeste til axi motorene også og de fleste andre tror jeg
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Genialt! blir nok børsteløst.

            Synes problemet er å finne tabeller og data over strømtrekk + ytelse/effekt som funkson av spenning og propeller. Dette er lett for gws motorene men finner lite om dette på f.eks apache ap300 motoren og andre som kan være interessant for en modell på ca 500 gram

            noen som har gode linker på lager??
            Alf Surdal
            Hovsherad

            Comment


            • #7
              Hei.

              Det er den på Moss hobby ja. + en apache 20 A regulator. Vet ikke hvor man finner en oversikt hva de forskjellige motorene drar. Søk på apache, kanskje???
              Har ingen tabell over mye den drar, men har hørt at den skal tåle maks 15 amper kontinuerlig.(er ikke sikker) Bruker selv 9 x 5 propell. Da blir mitt Etec 1250 11,1v lunkent etter 10 - 12 min med mye akro.
              Drar vertikalt på litt over halv gass. Ikke for evig, men et bra stykke.
              Klarer å hovre en stund også.
              Er selv veldig fornøyd med den kombinasjonen.
              Kan sikkert bruke større propeller for mer kraft.

              Bare spør hvis det er noe du lurer på.

              Mvh
              Ole Bach

              Comment


              • #8
                Sitter å snuser litt på denne hyperion 2213 20 turn fra elefun Siden finnes ikke

                Vil den duge for hovring av 500 g på halv gass? Altså ca 900 g skyvkraft. skal kjøre 3s lipo.

                Propellanbefalinger?

                Hva med denne himaxen Siden finnes ikke

                Er himaxen sprekere enn den nevnte hyperion? Himaxen er jo en 2812 motor, er usikker på hvordan det blir i forhold til en 2213.... Helt fersk innen børsteløs
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment

                Working...
                X