Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-15 FRA GREAT PLANES

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F-15 FRA GREAT PLANES

    Jupp du hørte riktig. Har en F-15 som jeg driver å bygger den om. Den er jo beregnet for en 40 size motor. Denne skal jeg ha inn en Ramtec vifte og 91 motor. Har noen råd til meg, hva som burde gjøres osv. Er det også noen som har noen billige vifter og motor liggende.
    Lars Norberg

  • #2
    F-15

    Hei Lars,
    Lykke til, og det er ikke ironisk ment.
    En Ramtec er ganske kresen på tverrsnitt og form på luftinntaket for at den skal fungere ordentlig. Du bør ha et tverrsnitt som tilsvarer minst 85% av tverrsnittet i vifta, helst så stort som mulig. Formen bør være slik at det blir minst mulig motstand for lufta på vei inn i vifta.
    Lengden på utblåset er ikke så kritisk, men åpningen bakerst skal være 75-80 mm i diameter om jeg husker riktig.
    Har dessverre solgt alle viftepakkene mine, men de skal være brukte i omløp. Jeg har noen utblås liggende, du kan ta kontakt hvis det er interessant.
    Per G.

    Comment


    • #3
      Kjempe flott!

      Heisann. Tusen takk for gode råd!Det trenger jeg. Håper modellene r ferdig og klar til Jet stevnet på Rena eller tidligere. Håper dette blir min intreden til senere jet Blir jo Norges billigste Ducted Fan modell tror jeg. Når det gjelder plassering av vifta sitter den nesten ute av modellen er ca. 5 cm fra innsuget. Tror størrelsen på innsugene passer ganske bra med det du nevnte. Skal være mer en nok. Trenger nok utblås bak! Men først må jeg ha tak i vifte og motor, har en som skulle komme innom butikken jeg jobber i men noe uttsyr. Får håpe det funke Ses på stevner fremover...
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Viftepakke

        Hei Lars

        Jeg har en OS91 med Ramtec stående i Pantheren min.
        Det har den gjort en stund, og det ser ikke ut som den blir ferdig med det første.
        Har akkurat kjøpt ny Jetcat og det blir vel det i pantheren etterhvert.
        Dersom du er interessert kan vi jo snakkes om det!!

        Hilsen
        Per M
        Per Morten "Milliamp" Strømmen
        \"Gravity Sucks\"

        Comment

        Working...
        X