If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Ligger en tilsvarende modell ute til lavere pris, og den har også ligget ute en stund.
Ser på en del diskusjonsfora at ikke så alt for mange har hatt noe stort hell med denne modellen. Synd egentlig for det er en pen modell.
har tenkt til og bli ferdig med flyet nå... har tenkt litt på servovalg til høyderoret og tror jeg gjør det sånn:
bytter servo fra bal. rorene (hitec hs-85 mg) til høyderoret og tar de waypoint 105 (eller hva det var) på bal. ror... vil det gå eller blir det ikke nokk?
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
DA!... da var den ferdig! alt er klart til jomfrutur som enten blir 8 april eller til vinteren ble waypoint w-105 på bal. ror og hitec hs-85mg på høyderor. mangler bare og finne et sted og få festa kroken til strikken i... noen som har noen tips?
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
Hei OPA hvordan gikk det??
ser du har flyet til salgs, jeg har selv kyosho sin sabre gp samme opplegg som f 16 modellen din undermotorisert etc, dette ble jeg fortalt om så jeg fikk lissom litt dette skal jeg klare etc så jeg valgte å kjøpe en bilmotor 12èr motor faktisk og blanda ut ca en 55% nitro i en wildcatfuel strupa utblåsingen en smule da fløy det. laga til slutt strikkstart og funbka best med det(fjerna hjula) med de vekke går modellen noe fortere oxo ...
Men noe jeg har tenkt en del på selv i senere tid er å få inn en børsteløs motor i dette flyet det hadde vert kanon...
da har den hengt lenge nok i taket... skal nok ta jomfrutur på den i morra har valgt og ha den orginal og bruke isen som rullebane, da har jeg i allefall nok rullebane.
jeg "kjører" den så langt jeg tør (så jeg får mest mulig fart) før jeg drar forsiktig i stikka og håper på det beste. prøver og fly den så rett fram som mulig et stykke før jeg svinger og prøver også litt downsink i den svingen for å få opp litt fart og lande like etterpå...
høres dette bra ut eller burde jeg gjøre noe annerledes?
da har den hengt lenge nok i taket... skal nok ta jomfrutur på den i morra har valgt og ha den orginal og bruke isen som rullebane, da har jeg i allefall nok rullebane.
jeg "kjører" den så langt jeg tør (så jeg får mest mulig fart) før jeg drar forsiktig i stikka og håper på det beste. prøver og fly den så rett fram som mulig et stykke før jeg svinger og prøver også litt downsink i den svingen for å få opp litt fart og lande like etterpå...
høres dette bra ut eller burde jeg gjøre noe annerledes?
ps. den er fortsatt til salgs:P
høres ut som en plan men litt ekstra nitro skader ikke på disse late motorene
blei ikke jomfrutur nei... måkte ei stripe på isen på 120x5 meter, blandet .nitro i fuelen, startet den, taxet ut på banen, testet alle ror en siste gang. det var da enda godt! det ene bal. roret sto børr i fult utslag mens det andre virket som det skulle, tok av canopy og skjekket mottageren, dyttet litt på ledningene så virket det, så virket det ikke. så må jo være dårlig kontakt tenkte jeg da, men så begynte det andre sånn og, og da ga jeg bare opp. jeg tror at det er skjøtekablene mine som har streika, siden begge er sånn. prøvde og sette de i andre kanaler, men akkurat det samme da. men hvis jeg bikker litt på ledningen rett over kontakten så kommer og går det. så får kjøpe nye skjøtekabler og prøve igjen da...
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
da har den flydd! tok en tur i går. tok av på isen, tok en 180 grader sving og "landet", landinger med den der er helt umulig! ko ganske sakte og fint inn og satte den pent ned så spratt den en halvmeter opp igjen! den spratt... og spratt... og spratt helt til mesehjulet tok kvelden, da knakk hele servobrettet/understellfestet! det knakk i 2, det var 2 fine brudd så det skal jeg fikse det blir en tur til utpå nyåret
den brukte mye lenger rullebane en jeg trodde, men når den indet første fikk fart så fløy den ikke så værst! denne skal flyes kanske mye framover!
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment