Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-16 31 skvadron Belgia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F-16 31 skvadron Belgia

    Er lei av å vente nå, for bestillinga gikk inn 8. august, og fikk for noen dager sia mail om at flyet jeg venter på ikke passerte kvalitetskontrollen hos Skymaster. Det var en feil på en vinge, og kunne ikke leveres. Jeg bare lurer på hva som skjer med flyet på bildene, blir det virkelig trakka i søpla?... (!)

    Jeg har lenge kikka på det flyet, men mente det var for feil for meg å ha den i orange istedetfor gult som originalen er.
    Og sa, greit jeg vil ha et fly om dere kan levere det i gult istedet for orange, og da i rett versjon F-16 A Plus, og ikke F-16 C.

    Det var tydelig endel forvirring der da, så jeg ble bedt om å komme med bilder av det jeg ville ha, og det fikk de.. Så det var tydeligvis ei lita bombe som smalt da..

    Så i disse dager holder de på å lage pod`n for dragchute for å få det korrekt.
    Jeg fikk pris på helt ferdig lakkert fly, inkludert alle dropptanker og missiler, duct understell you name it, men de prøvde seg seinest i forgårs på ny faktura, der tanker var uten lakk. Så jeg betalte det den opprinnelige avtalen vår er, med tiger lakkering på tankene også, og i etterkant noen rettledende instruksjoner på det, og da selvfølgelig en korrigerende setning på det med en lavere faktura..
    Men skjønner de godt i å håpe på at jeg gikk i fella.

    Jeg har konvertert en Frankturbin 70/16 til kerostart for tre år sia, og den er omtrent som Lego i forhold til før, genialt! Så det er den som skal oppi når den kommer. 16 kilo skyv.

    Jeg fikk 20 % på alt, og nesten gratis instrumenter/cockpit, og må vel si meg fornøyd med det. Uansett, idag er jeg 36 tusen fattigere, og det før en servo eller noe annet er skrudd i. Uvisst om det er på grunn av at de nå veit at de har lakkert fly i feil versjon og farge. (20 % avslag som sagt)

    Jeg tenker omtrent som sånn, når er egentlig det rette tidspunktet å gjøre noe sånt da?
    Skal en ikke ha det kjekt når en først er så huka av basillen?
    Har en hatt modell som hovedinteresse størstedelen av livet sitt, så jeg påberoper meg selv tillatelse til å unne meg selv den her, en gang for alltid. (Nå skulle ho ha hørt meg

    Det her kan muligens være et ømtåelig tema for de som allerede har en Tiger F-16 1:6 fra Skymaster, og jeg er ydmyk på det, men jeg mener allikevel at rett bør være rett når en må punge ut såppas som det her faktisk er snakk om.
    Jeg håper bare at de som har en, ikke er så var på slike detaljer som jeg, eller at det betyr det samme for de som det gjør for meg, eller igjen, bærer nag på meg for å få mine ting på stell som jeg vil at sånt skal være.

    Det er ikke meninga mi å si at mitt fly er bedre enn de andre, på ingen måte, og jeg håper at alle med interesse for det forstår det jeg sier. Og det er ikke etter min oppfatning at alle forrige har kjøpt noe som er feil.
    Det kommer helt an på om flyet er ment som et skala fly eller ei, eller bare ei fantastisk rå kjerre som oppfyller deres smak.

    Meninga mi er som sagt å få et allerede flott fly sånn det skal være, uten å måtte irritere seg over å ha blakka seg på noe som skulle/kunne/burde ha vært annerledes. Og håper i samme åndedrag at de etter meg er glad for å ha valget mellom gult og orange, A Plus eller C.

    Misforstå meg rett, orange er en rettere farge på en tiger, men det er ikke der det ligger for meg.
    Snakker en skala, jet eller ei, så er det bare fakta som teller.
    Vi snakker jo om den mest brukte fabrikken for skala jetfly i verden her, og de burde ha visst bedre.
    Og det valget jeg har laget med det her, mener jeg alle som velger en stor og dyr Tiger F-16 bør ha.
    Og ja, min blir enda gulere enn det her.

    Så her er tre bilder av et vraket fly. (?) Utrolig...
    Som noen sa, ikke kast den, jeg tar`n!

    Se forøvrig mere om flyet på http://www.skymasterjet.com/f16.htm
    Attached Files
    Last edited by Soarer; 25-10-08, 03:36.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Først - takk for PM

    Gratulerer med flyet - Skymaster F-16 er drømmeflyet her i gården også, men med nybygd hus i disse tider er det ikke sikkert jeg kan trykke på "buy now"- knappen på en stund Flyet er helt rått og et syn på himmelen - selv om det har noen decennier på rygge(n) så er det like heftig den dag i dag.

    Moro også at du fikk det skala - slik det bør være når man betaler for et skalafly. Det spørs om ikke du har endret saker og ting på Skymaster-fabrikken nå, og det skjer vel ikke hver dag? Det kommer nok flere med den rette fargen heretter

    Så blir det kanskje å se på Notodden neste høst?
    Geir


    3D plane - 1D brain

    Comment


    • #3
      Jo takk for det. Jeg syntes at det var for ille rett og slett å ikke si ifra.
      Men de er jo takknemlig for det de nå veit, fikk en mail på det.

      Jeg har det litt trasig med å komme meg fri fra jobb når det er stevner rundt om, fordi jeg jobber annenhver helg. Men har i gjengjeld mye fri, ca annenhver uke.
      Og skal ha samme nyttårforsettet som i fjor, at jeg skal ut og fly mere.
      Ikke la kvalitetstida mi bli brukt til bare bygging av alt mulig rart..
      Så ikke umulig at det blir å se på Notodden eller et annet stevne.

      Det med "buy now" knappen ja... Flyparken her vokser jevnt, og har jo selvfølgelig nok.
      Seks jet og femten seilfly.
      Men tenker som så med det her flyet at om en ikke gjør det nå, når skal jeg gjøre det da?
      Blir nesten som å skaffe seg unger, hopp i det med begge beina
      Helt sia Skymaster kom med den der, så har jeg visst at jeg skal ha kloa i en slik, og sånn ble det også. Gleder meg til den kommer!
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #4
        Hei Gudmund - så bra at du skal få deg en stor F-16, den er bare helt rå å fly! Hvilken turbin skal du ha i den?
        Tor
        Tor Christiansen

        Skymaster F-16 1/6 med Jetcat P180
        FeiBao Panther/GBooster 160
        Savex L39/Wren 44
        Grumania SU27/Wren 44
        Spacewalker/OS 160 Gemini med selvstarter
        Mustang/Laser 120
        3x Kyosho F-16/Kontronik børsteløs
        Kyosho T-33/Kontronik Børsteløs
        Kyosho Cap 232/SC .91
        + noen trainere og smårusk...

        Comment


        • #5
          Hei Tor Lenge sia..

          Det blir en Frankturbin 70/16 kerostart, vel 16 kilo skyv.
          Jeg har den i en diger Boomerang XL nå ( som enda ikke er flydd).
          Har en Hawk som heller ikke har flydd (!).. Og fire turbiner til ledig på "lager".

          De på Skymaster holder fremdeles på med det der med dragchute-pod.
          De fikk den ikke til å passe (i forhold til prisen og rykte antar jeg), så jeg sendte grundige nærbilder på hvordan sånt skal være, og ba de ta den tida de trengte på å få ting på stell.

          Hadde jeg visst det Christian har opplyst meg om de seneste dagene, så veit jeg hva jeg hadde gjort.. (skulle kunne lagd en rolleyes nå..
          Men men, gjort er gjort, jeg får nyte den som den blir.
          Jeg må vel se hvor fornøyd jeg egentlig er når den kommer, men det var ganske harde tak å få den i annen farge. Og er det spillerom for ideer litt videre, så får det komme når/hvis det gjør..

          Håper på å treffe igjen de gamle gode kara ved første anledning, men med min turnus er det aldri godt å si når det kan bli.
          Mvh
          Gudmund

          Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
          Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

          Comment


          • #6
            Hadde jeg visst det Christian har opplyst meg om de seneste dagene, så veit jeg hva jeg hadde gjort.. (skulle kunne lagd en rolleyes nå..

            Hei Gudmund

            Det var kanskje dårlig gjort av meg og si at du kunne fått en mye større og finere til langt lavere pris, nå som du allerede har bestilt fra Skymaster.
            Den andre er jo i gul Tiger, ferdig montert understell, luker, functional canopy etc. Ja,ja sånn kan det gå noen ganger, desverre.
            Vi snakkes

            mvh
            Christian
            Mvh.
            Christian

            Jets Of Norway

            Comment


            • #7
              Det får bli en til da, en til fint og en til "bagasjerom"

              Dårlig gjort var det jo på ingen måte, heller tvert om.
              Du kunne jo ikke vite at jeg allerede hadde betalt den...
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #8
                Jeg har aldri sjekka før, jeg trodde den var oransje i virkeligheten - men jammen var den gul, ja! Jeg holdt på å bestille en FEJ F-16 selv, men syntes det var litt skummelt å skulle være førstemann til å fly en såpass stor modell som ikke har vært testet noe særlig. Kjøpte meg en ferdigbygget Liebetrau SU27 i dag isteden, flytter over GBooster'n fra F-16 og setter en Jetcat P180 i F-16, så blir det enda bedre high alpha! Du kommer garantert til å like å fly Skymaster'n - det er det beste flyet jeg har fløyet noen gang!
                Tor Christiansen

                Skymaster F-16 1/6 med Jetcat P180
                FeiBao Panther/GBooster 160
                Savex L39/Wren 44
                Grumania SU27/Wren 44
                Spacewalker/OS 160 Gemini med selvstarter
                Mustang/Laser 120
                3x Kyosho F-16/Kontronik børsteløs
                Kyosho T-33/Kontronik Børsteløs
                Kyosho Cap 232/SC .91
                + noen trainere og smårusk...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by icepilot View Post
                  Jeg har aldri sjekka før, jeg trodde den var oransje i virkeligheten - men jammen var den gul, ja! Jeg holdt på å bestille en FEJ F-16 selv, men syntes det var litt skummelt å skulle være førstemann til å fly en såpass stor modell som ikke har vært testet noe særlig. Kjøpte meg en ferdigbygget Liebetrau SU27 i dag isteden, flytter over GBooster'n fra F-16 og setter en Jetcat P180 i F-16, så blir det enda bedre high alpha! Du kommer garantert til å like å fly Skymaster'n - det er det beste flyet jeg har fløyet noen gang!
                  Det er vel akkurat omtrent som jeg egentlig trodde, fordi jeg finner det veldig rart at de sikkert hundre som har en orange Tiger F-16 ikke har sjekka litt rundt om det og gjort seg opp en mening..
                  Egentlig litt utrolig ...?
                  Jeg kommenterte det på RCU engang, men straks det var postet, så døde tråden ut. Så nesten ut som om det var tabu..
                  Et tema en ikke tar opp...

                  Det med skummelt og førstemann har jeg aldri brydd meg noe om.
                  Ser jeg noe jeg vil ha, så tar jeg det tvert.
                  Og det er også lov å si ifra når ting ikke er som de skal, sånn at andre etter kan få det rett i etterkant, sånn som med Skymaster.

                  Skal selge en Fei Bao Hawk med understell og motor, og en Jet Legend F-18 uten motor og stæsj, men med undertell.
                  F-16 er jo ved siden av F-18 de to på topp for meg. Og har vært det leenge..
                  Og sånn blir det vel også.
                  Last edited by Soarer; 21-11-08, 22:11.
                  Mvh
                  Gudmund

                  Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                  Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                  Comment


                  • #10
                    Hei Gudmund
                    Det er ikke bare pod`en på finna som gjør at det blir en A-modell,det er også mange andre steder som ikke er riktig.



                    Tom

                    Comment


                    • #11
                      Veit det, men det er ikke så¨lett å få fixa på det kan du si.
                      Vanskelig nok å få de til å ta de grepene som skulle til for det her.
                      Mvh
                      Gudmund

                      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                      Comment


                      • #12
                        Jaja, så er flyet her da.
                        I orange... Riktignok lysere orange enn "vanlig", men nesten tragikomisk når jeg tenker på slik jeg sa den skulle være.. Vurderte ei stund å sende den tilbake, men det er både dyrt og tidkrevende.
                        Jeg får vel bare ta det som en mann. Skuffelsen er stor ja, for nå ligger det mye jobb foran meg for å få den sånn jeg vil ha den. Om jeg idet heletatt gidder å gjøre noe med det ja. Bildene mine her lyver en god del, den er mer orange enn de viser pga blitz.

                        De har rigtignok gjort en god jobb i halen med podèn for dragscute.
                        Ellers også er settet av veldig høy kvalitet, og er helt komplett.
                        Men lakken er slett ikke slik jeg ville ha den.
                        En gedigen skuff..
                        Attached Files
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #13
                          Tjaa.. synest den ser kul ut jeg..

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kommer iallefall snart på besøk for jeg vil se den der skikkelig!!!! Gratulerer så mye selv om det ble litt feil farge.
                            Thomas Rongve

                            Comment


                            • #15
                              Bare å ta seg en tur det.
                              Har vel egentlig bestemt meg for å bestille lakk i morra, for "litt" feil er "litt" feil
                              Mye jobb som venter der gitt, og jaggu noe å bryne seg på når flyet er ferdig lakkert som det er.
                              Kul og korrekt er for meg to vidt forskjellige ting, iallefall når det var så mye om å gjøre å få det slik jeg ville. Så da får en vel ta jobben sjøl..
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment

                              Working...
                              X