Er lei av å vente nå, for bestillinga gikk inn 8. august, og fikk for noen dager sia mail om at flyet jeg venter på ikke passerte kvalitetskontrollen hos Skymaster. Det var en feil på en vinge, og kunne ikke leveres. Jeg bare lurer på hva som skjer med flyet på bildene, blir det virkelig trakka i søpla?... (!)
Jeg har lenge kikka på det flyet, men mente det var for feil for meg å ha den i orange istedetfor gult som originalen er.
Og sa, greit jeg vil ha et fly om dere kan levere det i gult istedet for orange, og da i rett versjon F-16 A Plus, og ikke F-16 C.
Det var tydelig endel forvirring der da, så jeg ble bedt om å komme med bilder av det jeg ville ha, og det fikk de.. Så det var tydeligvis ei lita bombe som smalt da..
Så i disse dager holder de på å lage pod`n for dragchute for å få det korrekt.
Jeg fikk pris på helt ferdig lakkert fly, inkludert alle dropptanker og missiler, duct understell you name it, men de prøvde seg seinest i forgårs på ny faktura, der tanker var uten lakk. Så jeg betalte det den opprinnelige avtalen vår er, med tiger lakkering på tankene også, og i etterkant noen rettledende instruksjoner på det, og da selvfølgelig en korrigerende setning på det med en lavere faktura..
Men skjønner de godt i å håpe på at jeg gikk i fella.
Jeg har konvertert en Frankturbin 70/16 til kerostart for tre år sia, og den er omtrent som Lego i forhold til før, genialt! Så det er den som skal oppi når den kommer. 16 kilo skyv.
Jeg fikk 20 % på alt, og nesten gratis instrumenter/cockpit, og må vel si meg fornøyd med det. Uansett, idag er jeg 36 tusen fattigere, og det før en servo eller noe annet er skrudd i. Uvisst om det er på grunn av at de nå veit at de har lakkert fly i feil versjon og farge. (20 % avslag som sagt)
Jeg tenker omtrent som sånn, når er egentlig det rette tidspunktet å gjøre noe sånt da?
Skal en ikke ha det kjekt når en først er så huka av basillen?
Har en hatt modell som hovedinteresse størstedelen av livet sitt, så jeg påberoper meg selv tillatelse til å unne meg selv den her, en gang for alltid. (Nå skulle ho ha hørt meg
Det her kan muligens være et ømtåelig tema for de som allerede har en Tiger F-16 1:6 fra Skymaster, og jeg er ydmyk på det, men jeg mener allikevel at rett bør være rett når en må punge ut såppas som det her faktisk er snakk om.
Jeg håper bare at de som har en, ikke er så var på slike detaljer som jeg, eller at det betyr det samme for de som det gjør for meg, eller igjen, bærer nag på meg for å få mine ting på stell som jeg vil at sånt skal være.
Det er ikke meninga mi å si at mitt fly er bedre enn de andre, på ingen måte, og jeg håper at alle med interesse for det forstår det jeg sier. Og det er ikke etter min oppfatning at alle forrige har kjøpt noe som er feil.
Det kommer helt an på om flyet er ment som et skala fly eller ei, eller bare ei fantastisk rå kjerre som oppfyller deres smak.
Meninga mi er som sagt å få et allerede flott fly sånn det skal være, uten å måtte irritere seg over å ha blakka seg på noe som skulle/kunne/burde ha vært annerledes. Og håper i samme åndedrag at de etter meg er glad for å ha valget mellom gult og orange, A Plus eller C.
Misforstå meg rett, orange er en rettere farge på en tiger, men det er ikke der det ligger for meg.
Snakker en skala, jet eller ei, så er det bare fakta som teller.
Vi snakker jo om den mest brukte fabrikken for skala jetfly i verden her, og de burde ha visst bedre.
Og det valget jeg har laget med det her, mener jeg alle som velger en stor og dyr Tiger F-16 bør ha.
Og ja, min blir enda gulere enn det her.
Så her er tre bilder av et vraket fly. (?) Utrolig...
Som noen sa, ikke kast den, jeg tar`n!
Se forøvrig mere om flyet på http://www.skymasterjet.com/f16.htm
Jeg har lenge kikka på det flyet, men mente det var for feil for meg å ha den i orange istedetfor gult som originalen er.
Og sa, greit jeg vil ha et fly om dere kan levere det i gult istedet for orange, og da i rett versjon F-16 A Plus, og ikke F-16 C.
Det var tydelig endel forvirring der da, så jeg ble bedt om å komme med bilder av det jeg ville ha, og det fikk de.. Så det var tydeligvis ei lita bombe som smalt da..
Så i disse dager holder de på å lage pod`n for dragchute for å få det korrekt.
Jeg fikk pris på helt ferdig lakkert fly, inkludert alle dropptanker og missiler, duct understell you name it, men de prøvde seg seinest i forgårs på ny faktura, der tanker var uten lakk. Så jeg betalte det den opprinnelige avtalen vår er, med tiger lakkering på tankene også, og i etterkant noen rettledende instruksjoner på det, og da selvfølgelig en korrigerende setning på det med en lavere faktura..
Men skjønner de godt i å håpe på at jeg gikk i fella.
Jeg har konvertert en Frankturbin 70/16 til kerostart for tre år sia, og den er omtrent som Lego i forhold til før, genialt! Så det er den som skal oppi når den kommer. 16 kilo skyv.
Jeg fikk 20 % på alt, og nesten gratis instrumenter/cockpit, og må vel si meg fornøyd med det. Uansett, idag er jeg 36 tusen fattigere, og det før en servo eller noe annet er skrudd i. Uvisst om det er på grunn av at de nå veit at de har lakkert fly i feil versjon og farge. (20 % avslag som sagt)
Jeg tenker omtrent som sånn, når er egentlig det rette tidspunktet å gjøre noe sånt da?
Skal en ikke ha det kjekt når en først er så huka av basillen?
Har en hatt modell som hovedinteresse størstedelen av livet sitt, så jeg påberoper meg selv tillatelse til å unne meg selv den her, en gang for alltid. (Nå skulle ho ha hørt meg
Det her kan muligens være et ømtåelig tema for de som allerede har en Tiger F-16 1:6 fra Skymaster, og jeg er ydmyk på det, men jeg mener allikevel at rett bør være rett når en må punge ut såppas som det her faktisk er snakk om.
Jeg håper bare at de som har en, ikke er så var på slike detaljer som jeg, eller at det betyr det samme for de som det gjør for meg, eller igjen, bærer nag på meg for å få mine ting på stell som jeg vil at sånt skal være.
Det er ikke meninga mi å si at mitt fly er bedre enn de andre, på ingen måte, og jeg håper at alle med interesse for det forstår det jeg sier. Og det er ikke etter min oppfatning at alle forrige har kjøpt noe som er feil.
Det kommer helt an på om flyet er ment som et skala fly eller ei, eller bare ei fantastisk rå kjerre som oppfyller deres smak.
Meninga mi er som sagt å få et allerede flott fly sånn det skal være, uten å måtte irritere seg over å ha blakka seg på noe som skulle/kunne/burde ha vært annerledes. Og håper i samme åndedrag at de etter meg er glad for å ha valget mellom gult og orange, A Plus eller C.
Misforstå meg rett, orange er en rettere farge på en tiger, men det er ikke der det ligger for meg.
Snakker en skala, jet eller ei, så er det bare fakta som teller.
Vi snakker jo om den mest brukte fabrikken for skala jetfly i verden her, og de burde ha visst bedre.
Og det valget jeg har laget med det her, mener jeg alle som velger en stor og dyr Tiger F-16 bør ha.
Og ja, min blir enda gulere enn det her.
Så her er tre bilder av et vraket fly. (?) Utrolig...
Som noen sa, ikke kast den, jeg tar`n!
Se forøvrig mere om flyet på http://www.skymasterjet.com/f16.htm
Comment