Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boomerang intro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boomerang intro

    Noen som har tips til meg når det gjelder start up av flyet jeg nettopp har handla meg.
    Flyet er brukt og er en boomerang intro med simjet 1200, jeg er så fersk så det går an å bli på jet så alle råd er gode.
    Kjøpte meg foresten ett 5kg co2 apparat i dag tenkte det kunne være greit å få det i hus før jeg tenker på å starte den.

    Mvh Tor Andersen
    Oi en perfekt landing

  • #2
    Originally posted by obelix View Post
    Noen som har tips til meg når det gjelder start up av flyet jeg nettopp har handla meg.
    Flyet er brukt og er en boomerang intro med simjet 1200, jeg er så fersk så det går an å bli på jet så alle råd er gode.
    Kjøpte meg foresten ett 5kg co2 apparat i dag tenkte det kunne være greit å få det i hus før jeg tenker på å starte den.

    Mvh Tor Andersen
    Hakke peiling på simjet spesielt, men det viktige med start av auto start turbin er:

    Start motoren slik at vind og turbin fungere samme vei.
    Hold bensin kran sengt til du skal starte, vedlig viktig når du fyller bensin
    Ikke få propan vaske inn i turbinen
    Begynner det å flamme ut bak, slukk det ved å spraye CO inn i inntaket.

    Resten ordner turbinen. Når du har start, sjekker du throttle egenskapene nøye.

    Når dy flyr, tar av. Bruk throttle management. Det går fort alt for fort. Bruk full flaps ved landing og den modellen er meget lett å fly. Husk at turbin gir deg god fart, men dårlig aksellrasjon. Si til det selv, at dette er ikke noe vanskelig. Husk bare å vise litt respekt for det du driver med.

    Comment


    • #3
      hei har hatten en sånn intro den er fin. fly ditt du peker den!

      når det kommer til turbin start så kan det hende det komme noe flammer, men begyner det og
      brenne i motoren så nå du slukke den med co2 men dette fikser du sikker helt fint. Men det er jo fint vis du kan få hjelp av noen. er selv ganske fersk i jet gamet så jeg har fått mye hjelp av folk som har drivi med dette i mange år

      vi i jets of norway skal ha stevne til helga på dagali i Hol
      vis du kommer hit kan du sikkert få masse hjelp kansje jomfrutur??


      linken til stevne
      http://www.forumportalen.net/forum/v...m=jetsofnorway
      Det kommer altid ned!!

      Christian O

      phoenix rc club
      jetmodellklubben (jets of norway)
      mikronor rc team


      www.mikronor.no
      www.jetsofnorway.no
      www.phoenix-rc.org

      Comment


      • #4
        Originally posted by djzn View Post
        hei har hatten en sånn intro den er fin. fly ditt du peker den!

        når det kommer til turbin start så kan det hende det komme noe flammer, men begyner det og
        brenne i motoren så nå du slukke den med co2 men dette fikser du sikker helt fint. Men det er jo fint vis du kan få hjelp av noen. er selv ganske fersk i jet gamet så jeg har fått mye hjelp av folk som har drivi med dette i mange år

        vi i jets of norway skal ha stevne til helga på dagali i Hol
        vis du kommer hit kan du sikkert få masse hjelp kansje jomfrutur??


        linken til stevne
        http://www.forumportalen.net/forum/v...m=jetsofnorway
        satte opp flyet i dag og trottle og fikk starta modellen på den halve tanken som var i flyet, funka helt utmerket og helt uten hjelp hehe litt imponert av meg selv da ja (kanskje ikke alle naboene i blokka som bor rett over huset mitt men men er jo ikke ver dag man hører en turbin i nabolaget LOL.

        idle rpm var på rett over 40 000 og max var på 161 000 og du verden for en skyvekraft blei noe nervøs når jeg tenker på farten den kan få.

        stevnet du refererer til hadde vert gøy anders fra bergen inviterte meg opp oxo men har ikke tjangs

        så det blir vel jomfrutur på skokland i haugesund på gress (første turbinfly som tar av der )
        men stripa er lang den så det burde gå greit.

        Tenker jeg skal kjøre en tank til på bakken så jeg blir vant med den trege trottle akselerasjonen noe jeg IKKE er vant til.
        Men gleder meg vilt da

        takker alle for hjelp så lagt
        Oi en perfekt landing

        Comment

        Working...
        X