Announcement

Collapse
No announcement yet.

Super Falcon 120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Super Falcon 120

    Er det noen som har erfaring med denne modellen med turbin? Er det ett greit nybegyner fly?

  • #2
    Hei. Har selv ikke testet modellen. Men en i klubben min har det. Fløy med turbin. Modellen er kjempe snill og fly. Men tåler ikke mer enn ca 50 turer med turbin. Dog med litt for stor turbin. Ville nok forsterket noe på modellen. Ellers er jo boomerang elan en super snill jet trainer. Men koster litt for kroppen.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      Oki, hørt noe tidligere om at vinge festene bør forsterkes... Har en jetcat P60 tror du denne vil være god nok?

      Comment


      • #4
        Hadde den med en 6kg turbin, plenty power - går vertikalt! Modellen bør jo forsterkes/forbedres litt her og der for bruk med turbin, men har du litt erfaring med andre ARF-modeller så går det bra.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Originally posted by yak-54 View Post
          Oki, hørt noe tidligere om at vinge festene bør forsterkes... Har en jetcat P60 tror du denne vil være god nok?
          hei.
          ja tror nok det er nok.
          den jeg vet om var flydd med p120, som er alt for stort. motorfeste løsnet støtt og stadig ved mye full gass flygning.
          forsterke vingefester osv så går det nok bra.
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

          Comment


          • #6
            Nesten rart den holdt 50 flighter med en 120-turbin - vanvittig overkill..
            Jeg ville sagt at en 80 er max for den kjerra. Man skal jo ha med noen liter fuel også.
            Men her har du en god, norsk byggetråd om Super Falcon 120 i jetversjon:
            http://scalewarbird.hopto.org/forum/...hp?topic=410.0
            Richard B.

            Comment


            • #7
              Hvis du har en P60 fra før så er Falcon et godt valg, forholdsvis rimelig også.
              Jeg har en slik, den flyr fint men skulle jeg kjøpt nytt fly i dag så hadde jeg valgt boomerang nano (til P60) da den er laget for turbin, har mere plass innvendig og er enklere å fly en falconen.



              Hvis du går for en falcon så anbefaler jeg et godt understell, dette fungerer kjempebra både på asfalt, grus og gress.
              The page you requested cannot be found!


              Ellers så anbefaler jeg deg å lese igjennom denne tråden: Bob Cat Copy Falcon 120 Jet - RCU Forums
              Her finner du all informasjon du noen gang vil trenge. (Og endel du ikke trenger)

              Comment


              • #8
                Takker for mange gode svar... P60 ligger på hylla, skulle ha den på en kangaroo egentlig. Men så fikk jeg en bra pris på en simjet 2300 en gang i tiden så blei den istede. P60 må jo få ett fly den også Boomerang har jo sikkert en litt annen pris, og synes egentlig Falcon er litt finere...

                Comment


                • #9
                  o.t

                  Her er det link til en annen versjon av Falconen billig er det også. De sender med liste på hva som bør oppdateres på modellen før den flys med turbin.
                  Sender kjapt og er greie å handle med.
                  http://www.colchestera1models.co.uk/...&productId=569
                  Hilsen
                  Frank Bøhmer
                  ---------------------------
                  God created Earth. The rest was made in China...

                  Comment


                  • #10
                    Er det pund den prisen der?

                    Comment


                    • #11
                      Britene har klart å holde seg utenfor utenfor Euro og valutaunionen i EU, slik at de fortsatt opererer med pund. Den står i dag i 9.2507 NOK.

                      Comment


                      • #12
                        Ja da kan jeg like gjerne kjøpe modellen hos rcnet. Med mva og frakt fra England så havner jeg jo fort på 3000,-.

                        Comment

                        Working...
                        X