Announcement

Collapse
No announcement yet.

F16 1:13 fra Wemotec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F16 1:13 fra Wemotec

    Heisann!

    Har fått meg en F16 fra Wemotec, Lengde 106cm, 70cm vingespenn. Den er bare nydelig Ser meget meget skala ut, til og med høyderoret beveger seg som originalen.

    HAr funnet motor, har regulator, kjøper sikkert 5S 4000mAh lipo Turnigy, bestilt servoer.
    Planlegger å lage dummy understell så den bra ut på bakken og dummy raketter så den ser enda bedre ut i luften.

    Dette blir en liten KULE!

    Utfordringen tror jeg blir å holde vekten nede...

    Stian
    Attached Files

  • #2
    Ser absolutt ut som det kan bli lekker ja.
    Hvor stor vifte skal den ha, 90 eller større?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Er den laget av isopor??
      Ole Kr Follstad

      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

      Comment


      • #4
        ISOPOR???!!!??

        Nei sånt fy-fy holder jeg ikke på med!
        Det vil si... jeg har hatt og har noen Flying styroer..

        Nei dette er glassfiber, veldig fint laget

        viften målte jeg til 86mm. Tror den er laget spesielt til denne... (?) HW620 heter den, fra Wemotec.

        ved siden av Spitfire tror jeg F16 er den jeg holder høyest.. Lekkerbisken

        Stian

        Comment


        • #5
          Veldig veldig fin,har du noen linker til den?oppsett osv?Pris?
          Ronny Andreassen
          Sunndal/Vinnu
          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
          3DHs 33" EPP
          JR 9303 2,4

          Comment


          • #6
            Litt "odde" viftesize ja.
            Blir den "Belgisk Tiger"?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              wemotec.com -> Modelle -> GFK exclusif tror jeg det var. F16 1:13

              Koster 360Eur, vifte HW620, Kommer til å bruke en turnigy 1800Kv med 5S 3700mAh
              Ser Wemotec anbefaler 5-6S 3700mAh.

              Han jeg kjøpte den av brukte 2100Kv og 4S. Min skulle litt fortere enn hans.
              Tilbake i dagene med Nimh brukte de 1700 mAh, Jeg lurer litt på å gå ned til 3000mAh pga vekt, men vet ikke helt..

              To servoer er anbefalt fra Wemotec JR DS et-eller-annet.. 4,6kgcm. Jeg har bestilt Hyperion atlas..4,6Kgcm..satser på at det blir bra..

              Strikk er helt nødvendig for å få den i luften.. Diskuterte nå nettopp om jeg skal lage tralle til den (skala utseende selvsagt ) ha en servo til fremhjulet på den og egen mottager.. Kanskje en servo på trallen slik at den henger fast til jeg slipper den... Hadde vært kult å ta av på egne hjul.. Men mye styr ....

              Stian

              Comment


              • #8
                Ja ikke vet jeg, er helt fersk på viftefronten

                Det blir vanlig standard norske farger med amerikansk merker..En tiger i halen er det, men det er nok en sibirsk tiger på avveie

                se www.halair.com -> mine modeller ->F16 for merkene som følger med..en liten video der òg..

                Stian

                Comment


                • #9
                  Wemotec F-16 Falcon EDF

                  Wemotec F16 er som Stian skriver i skala 1:13 og er heltstøpt i glassfiber.
                  Vifte den er laget for er Wemotec HW620, litt mindre enn 90-klassen.

                  Bygde min for noen år siden og mistet modellen på tur nr 2 pga problemer med ESC (forstyrrelser), fløy meget fint og tar seg ut enda bedre
                  Kos deg Stian
                  ----------------
                  Haldor
                  ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                  Comment


                  • #10
                    Tar litt tid det her...
                    Har forsøkt meg med servoer fra Hyperion... men det ble for store.......
                    Så jeg kjøpte størrelsen mindre... De viste seg pokker å bli 2mm for store de òg..
                    Nå har jeg krøpet til korset og bestilt JR servoene som er anbefalt..

                    ducten er på plass, motoren og viften er på plass og jeg har loddet ledninger til motor. Eneste jeg fikk til å funke var å lage skjøt mellom regulator og motor... Tok en Kimber høyttalerkabel til 50 000,-/m og flettet opp. Har prøvekjørt og det virker.. Herregud den blåser! Tør ikke dra på for fullt.. :-O

                    Kommer til å ha regulator på ene siden bak cockpit og batteriet omtrent i cockpit, hadde tenkt å ha mottager helt i snuten, men om jeg krasjer blir den sikkert most så jeg satser på å dytte den inn bak cockpit på motsatt side av regulator.

                    Satser også på å montere bryteren til regulatoren.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Dette blir tøft..
                      Men hvilken regulator hadde du tenkt i denne? Og ville nok gått for en Neu eller Kontronik motor til en såpass "dyr" modell...
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • #12
                        Tror det var en Kontronik som stod i Haldors første og den krasjet på andre turen... Det betyr sikkert ulykke å bruke samme som han

                        Jeg har en Jeti Spin55, tror det skal funke ok. Med 650W inn og 5S blir det ca 35A.
                        Kommer til å ta sjansen på BEC òg, selv om XPS ikke anbefaler det.. Har brukt denne BEC`en med fire servoer på helikopteret uten problem. Kjøper evt. en kondensator til å trykke nedi mottageren.

                        Motoren kjentes riktig bra ut

                        Comment


                        • #13
                          Har hørt jeti skal funke bra!
                          Kristoffer Rosmo
                          Vingtor RC Klubb
                          Great Planes Super Sportster 40
                          SebArt Wind S110
                          Clik 2.0

                          Comment


                          • #14
                            Jeg er glad i Jeti Spin-regulatorene.
                            Synd det ble så mye styr med å få hjem servoer, men nå går vel resten på skinner
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Fikk mail igår om at de er utsolgt, får inn om to uker..... så går det to uker i frakt.. så reiser jeg på to uker ferie.. ...

                              Jeg får lage cockpit og kanskje male litt, lage trallen kanskje.. Men kan ikke lime inn motor eller duct før servoer er på plass

                              Gir meg litt tid til Spitfire

                              Comment

                              Working...
                              X