Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D+turbin+nomore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Er helt enig i det Larsern sier her, og i likhet med han, kom jeg over i denne hobbyen fra bilmiljøet, riktigniok fra Ford-folkets største rival, Opel. I bilmiljøet generelt finner man mange hyggelige folk, men etter mitt syn finner man også de største skrullingene der, og det er ikke få ganger man får passet sitt ettertrykkelig påskrevet, og det over de mest uskyldige ting. Folk der, en del av de, er til de grader sneversynte, og etter gallen som strømmer ut av kjeftamentet å dømme, så er de ikke særlig godt oppdratt heller. Og rett fra levra, en del folk er skummelt sneversynte, takler ikke at andre kan mene noe annet enn dem selv, så de idiotforklarer i øst og vest. Skal nevnes at det er mange unge folk, og det setter sitt preg på forskjellige måter.

    Dette forumet synes jeg bærer preg av at det er voksne folk som er brukere, dermed slipper man de store mengdene galle. Jeg tror nesten man må ha sett hvor ille det er i bilmijøet for å se hvor bra det egentlig er her. Alle i et hvilket som helst miljø har meninger, og alle har rett til å ytre dem, men for at vi ikke skal bli furtne for at andre ikke mener det samme som oss, er det EN helt grunnleggende ting vi må ha i bakhodet:

    Det er bare en mening!

    Vi må akseptere at andre har den, men vi trenger ikke å la den bety noe for oss selv. Vi er ikke NØDT til å forholde oss til andres meninger, noen ganger er vi bare ikke på samme planet i en sak, så vær enige om at man er uenige, og la det være med det.

    Hobby handler ofte også om følelser, hva man liker og ikke liker, og vi blir farget av det i måten vi uttaler oss på. Jeg pleier å si at meninger bør forvaltes med omhu, det er ikke alltid det tjener til noe godt å si meningen sin. Som en offiser i kongens klær en gang sa: Har man ikke noe positivt å si, så hold kjeft ;p Og det er vel der noe av løsningen ligger, hvilken holdning vi har.

    EDIT: Til slutt vil jeg si at jeg tror det er forskjellene mellom oss som vil drive hobbyen fremover, fremfor likhetene. Uten de som går andre veier, kommer utvikling til å stoppe.

    PS: Jeg liker både motoriserte og ikke motoriserte fly. Tviler på at seilflygutta kjeder seg, ettersom jeg har skjønt, er det seilfly som har hastighetsrekord for modellfly, og det kan vel umulig bli kjedelig hvis vindforholdene er gode og man har et bra hang ;o)
    Last edited by G-Force; 12-02-10, 09:33.
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

    Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

    Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

    http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

    Comment


    • #32
      Vel sakt Asbjørn. Jeg håper da inderlig at det ikke er sånn at dere har oppfattet at jeg mener at man ikke skal ha egne meninger. Jeg har vært inne i bilmiljøet jeg og, da som mekaniker i nasjonal rallycross. Der var allt hemmlig! Husker jeg var borte hos noen å spurte om flottørhøyde fordi vi hadde problemer med flømming av noen forgassere, han jeg spurte snudde bare ryggen til meg..... snakker om....

      Nå er det mulig jeg får mange på nakken men jeg har en oppfatning av at ytringsrett eller retten til å tale fritt (samme sak) blir missbrukt noen ganger. Se på denne saken om disse beryktede tegningene som på død og liv (bokstavelig talt) skal ut i media. Her mener jeg faktisk at retten til å tale fritt blir missbrukt, hvorfor må vi kødde med et helt folks helligdom bare for et vi mener noe annet? Ekstremistene vil ta livet av folk fordi de gjør dette (debatten her handler ikke om dem). Eller når en har vinni Grand prix og allt er bare helt perfekt helt til noen har finni ut at fyren synger hard istedenfor hart, man må jo selfølgelig leite etter feil. Blir litt som å gå bort til en som akkurat har krasja flyet sitt å si at det gjorde jo ingenting for flyet ditt var jo så stygt. Noen ganger er det lov å bruke hue å tenke seg om et par ganger.... kanskje man ikke behøver å trampe folk på beina "bare" for å bruke retten sin til å kunne si hva man mener.

      Det er jo sånn nå i sammfunnet at det å respektere andre begynner å falme bort, dette syns jeg er veldig synd. Det er etter min mening med på å skape store forskjeller i rang, de som prater høyest for det stort sett som de vil og de som kanskje ikke er så frampå må bare følge flokken. Jeg har sett dette flere ganger og jeg får vondt i kroppen, blir litt som denne tråden her, fyren blir slakta fordi han har en annen måte å utøve hobbyen sin på.

      Og jeg må si at det å forhåndsdømme folk så til de grader utifra en filmsnutt blir helt feil, denne 3D Euro`n er bare flattbrød og det er jo faktisk mulig at han fløy den for fort, om den fikk noen skader av den første "landingen" er da ingen av oss som vet, glassfiber kan bøye seg mye det uten å bli skadet og om man klarer å se om det er skadet er også en faktor her. Jeg har Eurosport selv og dette skallet veier så å si ingenting, det er av de letteste støpene som fins der ute og når de da har klart å lette 3D utgaven 3kg sier det mye om hvor skjørt dette blir.

      Jeg er bare ute etter litt rettferdighet og at vi skal bli flinkere til å respektere hverandre jeg
      Last edited by -GAS-; 10-02-10, 13:59.
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

      Comment


      • #33
        Originally posted by Christen View Post
        Vel sakt Asbjørn. Jeg håper da inderlig at det ikke er sånn at dere har oppfattet at jeg mener at man ikke skal ha egne meninger. Jeg har vært inne i bilmiljøet jeg og, da som mekaniker i nasjonal rallycross. Der var allt hemmlig! Husker jeg var borte hos noen å spurte om flottørhøyde fordi vi hadde problemer med flømming av noen forgassere, han jeg spurte snudde bare ryggen til meg..... snakker om....

        Nå er det mulig jeg får mange på nakken men jeg har en oppfatning av at ytringsrett eller retten til å tale fritt (samme sak) blir missbrukt noen ganger. Se på denne saken om disse beryktede tegningene som på død og liv (bokstavelig talt) skal ut i media. Her mener jeg faktisk at retten til å tale fritt blir missbrukt, hvorfor må vi kødde med et helt folks helligdom bare for et vi mener noe annet? Ekstremistene vil ta livet av folk fordi de gjør dette (debatten her handler ikke om dem). Eller når en har vinni Grand prix og allt er bare helt perfekt helt til noen har finni ut at fyren synger hard istedenfor hart, man må jo selfølgelig leite etter feil. Blir litt som å gå bort til en som akkurat har krasja flyet sitt å si at det gjorde jo ingenting for flyet ditt var jo så stygt. Noen ganger er det lov å bruke hue å tenke seg om et par ganger.... kanskje man ikke behøver å trampe folk på beina "bare" for å bruke retten sin til å kunne si hva man mener.

        Det er jo sånn nå i sammfunnet at det å respektere andre begynner å falme bort, dette syns jeg er veldig synd. Det er etter min mening med på å skape store forskjeller i rang, de som prater høyest for det stort sett som de vil og de som kanskje ikke er så frampå må bare følge flokken. Jeg har sett dette flere ganger og jeg får vondt i kroppen, blir litt som denne tråden her, fyren blir slakta fordi han har en annen måte å utøve hobbyen sin på.

        Og jeg må si at det å forhåndsdømme folk så til de grader utifra en filmsnutt blir helt feil, denne 3D Euro`n er bare flattbrød og det er jo faktisk mulig at han fløy den for fort, om den fikk noen skader av den første "landingen" er da ingen av oss som vet, glassfiber kan bøye seg mye det uten å bli skadet og om man klarer å se om det er skadet er også en faktor her. Jeg har Eurosport selv og dette skallet veier så å si ingenting, det er av de letteste støpene som fins der ute og når de da har klart å lette 3D utgaven 3kg sier det mye om hvor skjørt dette blir.

        Jeg er bare ute etter litt rettferdighet og at vi skal bli flinkere til å respektere hverandre jeg
        Utrolig fint innlegg Christen. Jeg er HELT enig med alt du skriver. bryr meg ikke så mye om Grand Prix, men hvorfor Dagbladet absolutt må publisere disse tegningene kan jeg bare ikke fatte og begripe! Det handler om respekt esse!
        Lars Henrik Kjølberg

        http://www.flickr.com/photos/larshkj/

        Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

        Comment

        Working...
        X