Announcement

Collapse
No announcement yet.

HSD J-10 105mm EDF

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ladet opp igjen batteriene for å se hvor mye det gikk inn på dem. 3800mah på det ene og 3900mah på det andre. da var cellene nede på 3.5v uten last når jeg satte i laderen. virker som disse batteriene er 4000mah ikke 4500mah. men det kommer vel an på hva produsenten mener er laveste spenning når de er tomme hehe hvor langt ned er det egentlig forsvarlig å tappe cellene uten å skade batteriene?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Originally posted by tyor View Post
      Ladet opp igjen batteriene for å se hvor mye det gikk inn på dem. 3800mah på det ene og 3900mah på det andre. da var cellene nede på 3.5v uten last når jeg satte i laderen. virker som disse batteriene er 4000mah ikke 4500mah. men det kommer vel an på hva produsenten mener er laveste spenning når de er tomme hehe hvor langt ned er det egentlig forsvarlig å tappe cellene uten å skade batteriene?
      Jeg har ved noen uhell klart å kjøre noen celler under 3 Volt. De stuper voltsomt på slutten, så 3,5 volt er nok så godt som tomt. Vil tro at du bare har igjen 10-20 mAh igjen før den er helt tom.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #18
        For varigheten sin skyld lønner det seg å være snill med lipo, men skulle en eller flere celler komme under grensa så laderen nekter å lade den, så funker det å lirke spenningen over grensa på følgende måte:
        Sett laderen på nicd eller nimh og ladestrøm på 100-200 mah og la den stå på en stund til den eller de cellene som var under grensa har kommet seg på den rette siden, bytt til Lipo Balance og lad med mindre enn 1C (for å være litt forsiktig med den). Dette har funket for meg ved et par anledninger hvor en celle har bikket under grensa.

        Comment


        • #19
          Da er tur nr 2 tatt med j10. Merkelig fly å fly men må vel venne seg til det. hehe
           
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Ambisiøs klatrevinkel etter take off. Hehe Har du prøvd å fly ut litt flatere for å bygge opp fart?

            Comment


            • #21
              hehe den oppfører seg så rart i take off. plutselig stikker den rett til vers. men kunne selvfølgelig prøvd å flate ut litt etter takeoff
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                Så jo ganske bra ut dette, litt typisk delta i oppførselen. Litt tuning med utslagene så er du der, muligens litt mindre på canardsene?

                Lars Norberg

                Comment


                • #23
                  ja den har tendensene miragen min også. full gass og drar høyderor så skjer det ingen ting før den plutselig går rett til værs hehe. Men må tune litt ja. Må legge på litt mer expo ihvertfall. alt er satt opp etter manualen nå. Har bestilt ett sett med 5000mah batterier også fra hobbyking. så får man flydd litt mer når man først er på stripa.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment

                  Working...
                  X