Announcement

Collapse
No announcement yet.

HE-162 - 1:4,5-skala printbar EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Snakk om elegant løsning for understell og luker
    Lars Norberg

    Comment


    • #32
      Halen er limt på plass.
      Attached Files

      Comment


      • #33
        Vifta er balansert og montert. ESC får kjøling ved at den ligger eksponert i luftkanalen. Det vil også være litt luftstrøm fra cockpit-området som kommer via kanonåpningene og forbi ESC. Jeg har ikke laget kon til baksiden av motoren. El-39 mistet sin i lufta mens den fløy, og jeg merket ikke noe.

        Mye rom inni skroget til det man måtte ønske å stappe inn der. Det rommer er omtrent under CG.

        Den svarte plasten jeg har brukt til vifta er resirkulert plast fra E3. Den er faktisk veldig bra og printer utrolig fint: www.e3printable.no in parked
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Ferdig med alt unntatt vingene. De blir ferdige i løpet av helga.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Klar for maiden så snart været og kroppen funker.

            Attached Files

            Comment


            • #36
              Bremsetest:

              Comment


              • #37
                Det der funket jo helt perfekt Gleder meg til video fra jomfruturen
                Lars Norberg

                Comment


                • #38
                  Jomfruturen gikk ikke helt etter planen.

                  Comment


                  • #39
                    En baklengs araber flikk flakk og overleve er jo ikke gæli det...


                    Vanskelig å se hva som skjer i videoen men halen slutter å fly..
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #40
                      Ja den oppfører seg som om halen er borte et øyeblikk.

                      Comment


                      • #41
                        Ikke den verste jomfruturen jeg har sett, imponerende med eget designet fly altså. Men noe rart skjedde og skulle tro den ville gått i bakken etter en slik manøver, det minner meg nesten om den gode gamle snaproll bryteren :P
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #42
                          Haha ja det hadde jeg på en Hitec Prism7. Etter hver ble det ene potmeteret i stikka så slitt at det også fungerte som snap-roll-bryter.

                          I dag hadde jeg vellykket flytur med flyet . Det flyr kjempeflott. Jeg merker ikke noe tilat motoren vil dytte nesa ned når jeg gir full gass, men det er ganske stor endring i trim når jeg tar opp hjulene. Alle hjulene beveger seg bakover når de går inn, og det er veldig digre og tunge dekk. JEg vurderer om jeg skal montere en 50-100 g vekt på aktuatoren til nesehjulet, da den presser fremover når hjulene går inn.

                          Comment


                          • #43
                            Noen bilder av galskapen.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Fantastisk jobb, dypt imponert av dine kunnskaper og stayer evne til gjennomføring!
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • #45
                                Fant du ut hvorfor den fikk en slik klovne manøver på første tur?
                                Lars Norberg

                                Comment

                                Working...
                                X