Announcement

Collapse
No announcement yet.

HE-162 - 1:4,5-skala printbar EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Krumspringet skjedde som om halen forsvant aerodynamisk. Jeg stivet av balanserorene og flaps, og klarte ikke fremprovosere det en gang til.

    Comment


    • #47
      Spruta litt lakk på flyet.
      Attached Files

      Comment


      • #48
        Dummer meg stadig vekk ut, men jeg får i hvert fall testet flyet. Det flyr veldig bra, til tross for å være baktung med hjulene oppe. Hadde en toppfart på 228 km/t her. Syns jeg så oscileringer i vingetippene ved så høye hastigheter så jeg tror det er lurt å holde seg under 200 km/t. Jeg vurderer å redusere ytelsen ved å printe ny vifte med mindre stining. Viktig å være oppmerksom når hjulene går inn og ut, for hjuldørene er digre og endrer vinkler, og flyer er litt mindre stabilt i den perioden. Ikke en bra tid å gjøre skrpe svinger på. Siderorautoritet er ekstrem. Kanskje ikke så rart med dobbelt opp med sideror. Skal definitivt skru ned utslaget til halvparten.

        Flyet er litt baktungt når hjulene er oppe. Det er ganske tungt understell i forhold til flyvekten, som beveger seg bakover når hjulene går inn. Jeg har designet ny Nacelle som flytter motoren lengre frem inni slik at jeg kan fjerne nesevekten og likevel oppnå mer nesetung tilstand. I tillegg har jeg laget en 73 g messingvekt som er festet på neseleggens overside, som beveger seg fremover når understellet går bakover. Vurderer å lage den større.



        Attached Files

        Comment


        • #49
          Den nye kroppen er snart ferdig. Har ikke gått så fort. Delene har vært klare for bygging i noen dager nå. Jeg måtte bestille litt mer karbonfiberrør fra Elefun til kjølen mellom hovedunderstellsbrønnene. Men nå er den satt sammen.
          Attached Files

          Comment


          • #50
            Fikk en venninne til å posere med flyet for meg for å vise størrelsen.

            Comment


            • #51
              Printeren din har virkelig fått jobbet noen timer for å få den ut Kul og spesiell sak altså
              Lars Norberg

              Comment


              • #52
                Du er jaggu god på 3-d printing! Er det mulig å printe en Eurofighter 1,4m lang? Bare kroppen uten vinger. Tar du evt. et slikt oppdrag?

                Comment


                • #53
                  Det er månedsvis med arbeid å designe en modell.

                  Comment


                  • #54
                    Jeg fløy den i går:

                    Comment


                    • #55
                      Ser ut til å fly imponerende bra. Gjør du noe simuleringer eller lignende med tanke på vingeprofiler osv?
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #56
                        Nei. Bare synsing basert på tidligere erfaringer.

                        Comment

                        Working...
                        X