Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aviation Design Diamond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aviation Design Diamond

    Man skal se mye før øynene ramler ut...

    Click image for larger version

Name:	diamond-landing.jpg
Views:	1
Size:	124.5 KB
ID:	636676

    Click image for larger version

Name:	diamond-racing-team-bretigny.jpg
Views:	1
Size:	150.4 KB
ID:	636677


    Flyet(?) skal visst fly knallbra .. Mer info her evt.

    RC Jet Model DIAMOND - Kit designed by Eric Rantet

    Tom I. Arntsen

  • #2
    Flyversjon av "tupp-meg-i-ræva-sko / myggjagere"
    Syns den var stilig, ser jo ut til å fly veldig bra også.

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      Man skal se mye før øynene ramler ut...
      Cool modell - du har vel en i bestilling allerede......

      Comment


      • #4
        Mener Christian Melgaard har en sånn i bestilling!

        Geir

        Comment


        • #5
          Her er bilde av Christian sin Diamond, bildene er "rykende fersk" og flyet kommer rett i fra støpeformen. Modellen er lakket i Ford sin "Electric Orange" Size matters

          Click image for larger version

Name:	10501619_688515047889426_3425630753379414400_n.jpg
Views:	1
Size:	24.9 KB
ID:	608638
          Click image for larger version

Name:	10505396_688520574555540_5303855609538381665_n.jpg
Views:	1
Size:	31.2 KB
ID:	608639
          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


          Comment


          • #6
            feite farger ja. Men synes flyet ser merkelig ut altså =)

            Bra størrelse da. Settes opp som deltawing? Eller vanlig?
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              vanlig vil jeg tro. ser høyderor på halen og balanse på vinger osv.. sideror sees også..
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment


              • #8
                Rart at denne tråden ble startet idag. Jeg fikk melding og bilder idag kl 17.20
                om at min nå var ferdig og klar til forsendelse. Jeg bestilte i midten av April i custom color.
                Ford sin Electric Orange Pearl. Har allerede fått beskjed fra Aviation Design at fabrikken synes det var vanskelig og lakkere perlemor, og at min nok blir den eneste i denne fargen. Jeg så modellen første gang på Jetpower i fjor(flighten på videoen i første post) og sa med en gang: Sånn skal jeg ha! Nå er den kun en uke unna.

                Comment


                • #9
                  Settes opp helt vanlig. Balanseror, flaps, sideror og høyderor. En servo pr rorflate.
                  Skal ha en Behotec 220 turbin i den. Behotec electric gear/electric brakes.
                  ikke noe på luft i denne.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Bob Toilet View Post
                    Rart at denne tråden ble startet idag.
                    Ford sin Electric Orange Pearl. Har allerede fått beskjed fra Aviation Design at fabrikken synes det var vanskelig og lakkere perlemor, og at min nok blir den eneste i denne fargen.
                    Fant video på tuben og googla litt. Så veldig merkelig ut, men merker at det hjelper
                    når det får gått seg litt til. Det er uansett en futuristisk farkost jeg håper du tar med på Notodden 2014.
                    Fargeskjemaet ditt synes jeg er veldig bra.

                    Originally posted by Bob Toilet View Post
                    Settes opp helt vanlig. Balanseror, flaps, sideror og høyderor. En servo pr rorflate.
                    Skal ha en Behotec 220 turbin i den. Behotec electric gear/electric brakes.
                    ikke noe på luft i denne.
                    Tenkte kanskje fart etc. gjorde at man ville ha litt hjelp av andre ror. Men har lite peil på sånt


                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Den er nok ikke ferdig til Notodden. Dessuten er Notodden et skalatreff så den har ikke noe der og gjøre-enda.
                      Det snakkes om og bygge en fullsize siden modellen fungerer så utrolig bra. Modellen er da i skala 1:3. 335cm lang og 247cm i v.spenn.
                      Modellen kan fly utrolig sakte og er målt til over 450 km/t med en Behotec 220.

                      Comment


                      • #12
                        Med så spesielt design hadde den garantert fått disp.

                        Fullsize blir vel da experimental og lages i 1-2 eksemplarer?
                        Koster vel for mye å lage sånt, og særlig "nytte" har den vel heller ikke

                        Uansett coolt at folk handler litt annet enn Hawk og L-39
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          Jo mer jeg ser på den, desto kulere blir den... syns den er knalltøff jeg.
                          Litt Star Wars preg på den egentlig, gjenstanden på bildet under ser også litt Star Wars ut, men er en fullfunksjons musikkspiller i bla. valnøtt

                          Click image for larger version

Name:	musicmachine_musicbox.jpg
Views:	1
Size:	42.0 KB
ID:	608641

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Bob Toilet View Post
                            Den er nok ikke ferdig til Notodden. Dessuten er Notodden et skalatreff så den har ikke noe der og gjøre-enda.
                            Det snakkes om og bygge en fullsize siden modellen fungerer så utrolig bra. Modellen er da i skala 1:3. 335cm lang og 247cm i v.spenn.
                            Modellen kan fly utrolig sakte og er målt til over 450 km/t med en Behotec 220.
                            Hmm....jeg har jo en Behotec 220 jeg også! Dritstilig maskin!!!
                            Stig-Arne Isaksen

                            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
                              Hmm....jeg har jo en Behotec 220 jeg også! Dritstilig maskin!!!
                              Da er det bare og bestille! Jeg synes den var helt rå fra første blikk.
                              Skjønner også at noen synes den ser merkerlig ut. De fleste blir "vant" til den og begynner og like den etter hvert.

                              Comment

                              Working...
                              X