Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avro Lancaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Etter en laaang vinter er endelig Lanc'en min malt Begynner å se slutten på dette prosjektet nå Kanontårnene er ikke ferdige ennå, men snart........

    Click image for larger version

Name:	Lanc_finishing_1.jpg
Views:	2
Size:	133.2 KB
ID:	579223Click image for larger version

Name:	Lanc_finishing_3.jpg
Views:	1
Size:	138.2 KB
ID:	579224Click image for larger version

Name:	Lanc_finishing_2.jpg
Views:	1
Size:	165.6 KB
ID:	579225

    Comment


    • #17
      Dæven så fin den er/blir! Ser den for meg lavt over Hallevannet, på leting etter en demning eller to.. Ikke så mange av dem der kanskje, hehe.
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • #18
        Originally posted by Sniper View Post
        Dæven så fin den er/blir! Ser den for meg lavt over Hallevannet, på leting etter en demning eller to.. Ikke så mange av dem der kanskje, hehe.
        Takker
        Istedetfor dammer kan man jo lete etter slagskip Var jo en Lanc som senket Tirpitz vet man

        Comment


        • #19
          Imponert! Gratulerer med en flott modell! Måtte hell og lykke følge!
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #20
            Ut med 35MHz, inn med 2,4GHz og S-Bus

            Har nå konvertert til 2,4GHz og S-Bus på Lancasteren min.

            Radiorommet før, 13 servokabler inn i mottaker. Strømforskyning delt i to så ikke allt skulle gå igjennom mottaker. Mottaker ligger under platen med servosynkronisererene
            Click image for larger version

Name:	27032012163.jpg
Views:	1
Size:	99.1 KB
ID:	587144 Click image for larger version

Name:	27032012165.jpg
Views:	1
Size:	97.8 KB
ID:	587145


            Radiorom etter, betraktelig mindre kabel og en servosynkroniserer mindre
            Click image for larger version

Name:	27032012169.jpg
Views:	1
Size:	104.1 KB
ID:	587146

            Koblingene til vingene før
            Click image for larger version

Name:	27032012162.jpg
Views:	1
Size:	89.7 KB
ID:	587147

            Nå ser det slik ut, den lille S-Bus boksen fordeler strøm til mottaker og vingene. Fire servokabler ut av vingene skal inn i denne, spiller ingen rolle i hvilken kontakt de settes da kanalene blir fordelt i konverterene jeg har lagt i vingene. 11 servoer skal styres ut fra denne. stor reduksjon i kabler her også
            Click image for larger version

Name:	27032012168.jpg
Views:	1
Size:	82.6 KB
ID:	587148

            Comment


            • #21
              Det ble noget mer elegant det der ja. Kanskje neste mottager blir sbus? Har lyst på sbus2 da, men bankkontoen har ikke så lyst


              Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

              Comment


              • #22
                Originally posted by oistein View Post
                Det ble noget mer elegant det der ja. Kanskje neste mottager blir sbus? Har lyst på sbus2 da, men bankkontoen har ikke så lyst

                Er da ikke så ille gæli pris på selve mottakeren, en snau 1000lapp. Så kan man jo bygge seg videre derifra. Siden jeg nå har fått telemetri på batterispenning og annen fordeling på strøm reduserer jeg også antallet batteripakker i flyet

                Comment


                • #23
                  Tenkte mer på senderen jeg da. Er jo ikke så kult med sbus2 på 14mz

                  Comment


                  • #24
                    He he, ikke ønskelig med store bokser satt på senderen med andre ord

                    Comment


                    • #25
                      Byttet ut lyspærene i landingslysene med 1W led'er. Burde bli godt synlig idagslys nå

                      Comment


                      • #26
                        Flotte greier! SBus ser bra ut.

                        Gleder meg til Lancaster, Bf-110, Carf Mustang, Do 335, P-40, Corsair, Fw-190, P-47, osv osv på Flaterudhagan !

                        Bjørn, siden du bygger, så vet du kanskje om noe sted på NETTET, hvor man kan kjøpe aluminium?

                        Jeg har kjøpt litt herfra;
                        Slöjd-detaljer NO, Rør & stenger

                        Men

                        største alu stang er Ø 12 mm,
                        største alu flatstang er 20x5 mm

                        Dersom man skal lage f.eks en propeller-aksling eller en gir-holder,
                        så er dette for lite. Vet du om noen andre steder på nettet?
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • #27
                          Har ikke noe tips om hvor på nettet du kan få fatt i aluminium, jeg får det fra en lokal mekanisk bedrift.


                          Kan bli en interessant samling med warbirds i juni Får gjøre ferdig bomberommet mitt slik at jeg kan hive ut ting i lufta

                          Comment

                          Working...
                          X