Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten Decathlon. Hvem kjøper jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Da har jeg bestilt gitt... ble jammen til at jeg bestilte 4-takt også (må nesten ha det på denne).
    Skal sette opp full handleliste for de som måtte være interessert.

    Tok samtidig en kjapp titt på bankkontoen min...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #32
      Henta flyet på tirsdagen, men siden jeg skulle på hyttetur onsdag kveld fikk jeg jo ikke gjort noe med det...
      En kamerat fikk veldig lyst på flyet også, så det ble til at han fikk min og lånte hus for å bygge opp osv...
      Så da får jeg bestille en til.

      men titta fort igjennom. Trekkinga er 110% strøken i alle kriker og kroker! Ingenting å rette på eller noe...
      Skal bli artig å se om modell #2 er like strøken. Alle ror er ferdig limt + stifta igjen. Deilig.

      Tar bilder etc. når jeg begynner bygging av min, men så langt ser det ut til at dette er en VELDIG
      fin modell til hyggelig pris uansett om man er glad i elektro eller nitro. (Er "hurtig-løsning" på "taket" for bytte av batteri)
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #33
        Fikk testa flyet på lørdagen og det fløy veldig fint det.
        Må passe på halen under take-off, i alle fall i litt cross-wind

        Flyet fløy veldig fint med en 55 2-takt. Skal prøve å få tatt litt bilder
        av ferdig fly.

        Flyet overlevde forresten en svært hard landing etter motorkutt.

        Bra pris, bra finish og bra holdbarhet. Kinderegg fra Phoenix
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #34
          Dette høres bra ut.
          Grattis

          Comment


          • #35
            Hvor er bildene?

            Comment


            • #36
              Ups... Lover på nytt!
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #37
                Da har jeg hatt min Phoenix Decathlon i lufta. Fin ARF, eneste tillegsarbeide for min del var å feste et par småkanter av betrekningen - to minutter med strykejern. Dessuten "malte" jeg firewall + "eksospotte tunellen" med epoxy, ettersom den så veldig porøs ut... Helt fint for elektro, men jeg syntes ikke den så ut til å tåle fuel/oljegris spesielt godt. Griseriet ble forøvrig besørget av en SC 52 firetakt. Ettersom motoren var ny, gikk dagens turer med til innkjøring på litt fet blanding, så jeg fikk ikke maks skyvekraft. Denne motoren er vel sånn omtrent skalariktig vil jeg tro - flyr pent, men ikke all verdens guff. Vi får se når motoren er ordentlig innkjørt og magret ned en del. Som den er nå, går den i kategorien kosefly. Ikke noe galt med det, det var i grunnen det som var hensikten.

                Andre observasjoner:
                - Å lande med (for) høy tomgang er ikke spesielt grasiøst.
                - Hjulkåper og nyklippet fuktig gress er noe søl.
                - Luka over vingen er festet med tapper i bakkant, og magneter i forkant. Min har nok slått seg aldri så lite, slik at begge magnetene ikke lå an helt 100%. Resultat: luka blåste av ved full gass! Hvorfor i grønnsvidde er ikke festemekansimen lagd motsatt - tapper i fremkant og magneter i bakkant? Da ville luftstrømmen bidra til å presse luka ned i stedet for å blåse den av. Ikke allverden å modifisere, men en smule irriterende. Heldigvis blåste luka av ved første gasspådrag på bakken, og ikke i 50 meters høyde, så den ble med hjem igjen. Midlertidig fiks ble som vanlig gaffatape - stygt, men funker. Never leave home without it.
                Knut

                Diverse fly; de fleste med propell...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Tipstall View Post
                  Hvorfor i grønnsvidde er ikke festemekansimen lagd motsatt
                  Nøyaktig samme observasjon her i gården... Og det blåste av i 50m høyde, men fant det heldigvis igjen
                  Men der burde dem gjort noe ja.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #39
                    Griseriet ble forøvrig besørget av en SC 52 firetakt.
                    Hvorfor bruker du en 52 motor når 61 motoren har samme vekt og mål men langt mere futt og koster omentrent det samme?

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by bardp View Post
                      Hvorfor bruker du en 52 motor når 61 motoren har samme vekt og mål men langt mere futt og koster omentrent det samme?
                      Den var tilgjengelig Egentlig tiltenkt noe annet, men man tager hva man haver - i hvert fall for å komme i gang. Forøvrig vil det ikke være noe problem å balansere modellen med en tyngre motor heller, ettersom mottagerbatteriet nå er langt foran. Litt høyere totalvekt vil heller ikke være noe problem...
                      Knut

                      Diverse fly; de fleste med propell...

                      Comment


                      • #41
                        Har svært lyst på denne Decathlonen, tipstall eller xilian eller noen andre, dere skulle vel ikke ha noen bilder liggende å slenge??

                        Comment


                        • #42
                          Gah... henger etter med dette...

                          Skal prøve å få gjort det mellom øktene i morgen kveld.
                          Send meg en PM 19:00 for påminnelse
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #43
                            Click image for larger version

Name:	_B053456.jpg
Views:	1
Size:	61.2 KB
ID:	583146Click image for larger version

Name:	_B053466.jpg
Views:	1
Size:	69.9 KB
ID:	583156Click image for larger version

Name:	_B053465.jpg
Views:	1
Size:	80.3 KB
ID:	583155Click image for larger version

Name:	_B053464.jpg
Views:	2
Size:	71.8 KB
ID:	583154Click image for larger version

Name:	_B053463.jpg
Views:	1
Size:	78.9 KB
ID:	583153Click image for larger version

Name:	_B053462.jpg
Views:	1
Size:	84.1 KB
ID:	583152Click image for larger version

Name:	_B053461.jpg
Views:	1
Size:	43.5 KB
ID:	583151Click image for larger version

Name:	_B053460.jpg
Views:	1
Size:	60.3 KB
ID:	583150Click image for larger version

Name:	_B053459.jpg
Views:	1
Size:	64.3 KB
ID:	583149Click image for larger version

Name:	_B053458.jpg
Views:	1
Size:	109.5 KB
ID:	583148Click image for larger version

Name:	_B053457.jpg
Views:	1
Size:	80.4 KB
ID:	583147Click image for larger version

Name:	_B053467.jpg
Views:	1
Size:	69.1 KB
ID:	583157
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #44
                              Takk for bildene Xilian! Informative og flotte bilder av et flott fly! Nå må kona bearbeides.

                              Edit: kjøpte , meg en drøss med Futaba s3003 servoer, regner med disse kan brukes til dette flyet?? Står oppført at det kan brukes std. servoer. ServoCity® - Not Found
                              Eller blir de for svake?

                              Sent from my toilet
                              Last edited by Calmato; 06-11-11, 08:14.

                              Comment


                              • #45
                                Er det noen som vet hva slag fargekode den røde fargen på flyet har?
                                Kan det stemme med denne ? Profilm(Oracover) Bright Red 2meter - elefun.no - Radiostyrt hobby
                                Er i behov av litt betrekkning etter en salto under takeoff....
                                Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
                                Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
                                RCF RS352 EPP
                                GP Viper-500 pylon
                                1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
                                Spektrum DX6 & DX8

                                Comment

                                Working...
                                X