Announcement

Collapse
No announcement yet.

TWM Piper J-3 Cub 48 1800mm (1/6)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TWM Piper J-3 Cub 48 1800mm (1/6)

    Hei!

    Har til nå kjørt en glow trainer som jeg mestrer bra føler jeg og har lagt inn bestilling på denne cuben TWM Piper J-3 Cub 48 1800mm vingespenn - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Jeg vil ha en 4 takter glow i denne, for estetikken og lyden.
    I manualen oppfrdres det til å bruke en 0.52-0.56 motor.
    Jeg har vurderer både SC SC 52 4-takter - elefun.no - Radiostyrt hobby og OS OS FS-56 Alpha - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Er det nok power i en av disse til dette flyet? Noen som har kjennskap til motorene? SC sin er jo mye blilligere osv. Men holder den mål?

    Og i manualen står det at jeg kan bruke standar servoer. Kan jeg bruke analoge? Eller må jeg bruke digitale? Hvor store bør de være? Har en Futaba 6EX 2.4 ghz sender
    Skal kjøpe en Futaba 617 mottaker om litt.

    Som fersking jeg er, er jeg svært takknemmelig for innspill!

  • #2
    Det er nok power. Os'en er nok bedre i form av finere gange, pålitelighet og holdebarhet, men SC funker jo den og.

    Vanlige analoge standard servoer er nok, dvs 3.5 til 4kg på 4.8V.

    Comment


    • #3
      Skylle jeg valgt motor hadde jeg kjøpt en ASP 61 4t samme vekt og mål som de du har set på men mer kraft. Guttongen min har en slik i en Yak 54 og den går utrolig fint, den har nå kjørt 15l med 15/18 fuel uten et eneste feilslag. kjøper du den fra kina som vi har kommer den på Kr 850 levert på døra.

      Comment


      • #4
        Originally posted by bardp View Post
        Skylle jeg valgt motor hadde jeg kjøpt en ASP 61 4t samme vekt og mål som de du har set på men mer kraft. Guttongen min har en slik i en Yak 54 og den går utrolig fint, den har nå kjørt 15l med 15/18 fuel uten et eneste feilslag. kjøper du den fra kina som vi har kommer den på Kr 850 levert på døra.
        Har aldri bestillt varer fra Kina, Hongkong osv. Er det trygt og safe?
        Har du en link til hvor jeg kan bestille denne 61'ern ?
        Takk for svar !

        Comment


        • #5
          Hei

          Jeg har bestilt mange motorer herfra: Wholesale RC Hobby - China Wholesale Dropship RC Hobby from China
          Be dem sette deklarasjonsverdien til $36,5 så slipper du tolbehandling og du har motoren i løpet av en drøy uke med billigste fraktalternativ.

          Comment


          • #6
            Originally posted by bardp View Post
            Hei

            Jeg har bestilt mange motorer herfra: Wholesale RC Hobby - China Wholesale Dropship RC Hobby from China
            Be dem sette deklarasjonsverdien til $36,5 så slipper du tolbehandling og du har motoren i løpet av en drøy uke med billigste fraktalternativ.
            Blir det for mye med en asp 70 , 4takter til denne modellen? Vet det er en rolig modell, ikke en akrobat, men når jeg først kjøper motor vil jeg ikke kjøpe en med for liten kraft!

            http://www.sdshobby.net/asp-4-stroke...ine-p-575.html
            Noen synspunkter på dette ?

            Comment


            • #7
              Den 70 motoren er mye tyngre en 61 motoren og yter nesten ikke noe mer den er også breiere og vil nokk ikke passe i motorbukken. Skal du ha noe større kan du da likegot kjøpe 91 motoren den har samme vekt og størrelse som 70 motoren men er langt sprekere. I praksis vil det si at skal en ha mer kraft en det 61 motoren kan levere med samme vekt og mål må man åver på YS og det koster flesk.

              Comment


              • #8
                Da har jeg bestillt meg en ASP 4 FS61AR! Splitter ny til kr 886,- levert på døra er ikke gæli
                Dæven jeg gleder meg til å gå på posten med hentelappen på motor og fly!

                Comment


                • #9
                  Har lest en del på forskjellige forum at cubber kan være vanskelige å fly? Feks at en må bruke en god del sideror ved sving og at det den lett skyter seg ut til venstre ved take off! Noen som har noen tips, erfaringer og meninger om dette?

                  Comment


                  • #10
                    Hei, hvordan gikk det med cuben?
                    mine fly:
                    TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
                    TWM Aircombat fly SC.36 2t
                    Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
                    P40 Balsa, el-fly


                    "come on,man! do some of that pilot shit"

                    Comment


                    • #11
                      Hvis 1/6'en er i nærheten av 1/3'en i flygbarhet og stabilitet så er den
                      from som et lam. Makan til kosefly da gitt
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by I.Hoff View Post
                        Hei, hvordan gikk det med cuben?
                        Det gikk fint!
                        Den flyr kjempestabilt og er snill som et lam! Med 4 takter i nesa er den en keeper i samlingen
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Grattis, og velkommen i C(l)UBben!
                          Tom I. Arntsen

                          Comment

                          Working...
                          X