Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til 30cc warbird

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til 30cc warbird

    Okei folkens, har planer om å delta på warbird weekend i trondheim til høsten....eneste problemet er at jeg har ingen verdig warbird å ta med ennå...
    Har en 32cc RCGF med pittspotte som står klar men klarer ikke å finne et fly som kunne passe, tro det eller ei...

    Har kikket på ESM modeller og de ser jo veldig greie ut, eneste er at jeg har ikke plass til 2m vinge i bilen, vingen må være delbar så der går vel EsM toget..

    Noen som har noen gode forslag til en kul kjerre...må være rask å montere da jeg ikke har tid å bygge scratch..gjerne komme med forslag om det er noen som skal selge noe også..

    sukk...ikke lett
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Enkelt. ESM Typhoon.

    -Plass til hele motorn inni cowling.

    -Drit-tøff i lufta.

    -3 delt vinge så den kan stå på hjula i bilen, med to yttre vingepaneler.

    -Lett å lande

    -Bruk Sierra understell.
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

    Comment


    • #3
      Problemet med 2m vinge har jeg løst med en skiboks på biltaket.

      Comment


      • #4
        Vel i følge manualen er det ikke plass i cowlingen for min motor som med potter er på cirka 170mm i lengderetningen...typhoon har 153mm fra firewall og spinner.... Så står det også at yttervingen skal limes...men det er kanskje mulig å bygge om? men det høres ut som om det kan være mye jobb, og da blir det med tanken... Men ser de har en helt ny sea fury som er som skapt for 30cc men igjen så er det en hel vinge....og det er jo merkelig at de ikke bygger de med delbare vinger når det blir så store vinger.


        Originally posted by kwik View Post
        Enkelt. ESM Typhoon.

        -Plass til hele motorn inni cowling.

        -Drit-tøff i lufta.

        -3 delt vinge så den kan stå på hjula i bilen, med to yttre vingepaneler.

        -Lett å lande

        -Bruk Sierra understell.
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Sea Fury: Product Show

          Noen som har testet den "lille" corsairen til ESM...Den har litt minde vinge men er litt redd for vingebelastningen når de kommer under 2m i vingespenn...
          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #6
            sea fury fra black horse ser da ganske fin ut og har delt vinge og en rimelig pris med luft understell Sea Fury FB11, ARF, Black Horse
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Ja har kikket på den og syntes den ser kjempefin ut...eneste om jeg skulle klage på noe så er det at det blir helt umulig å bruke denne på norske humpete gresstriper med de bitte bitte bitte .....bittesmå hjulene...

              Håvard

              Originally posted by tyor View Post
              sea fury fra black horse ser da ganske fin ut og har delt vinge og en rimelig pris med luft understell Sea Fury FB11, ARF, Black Horse
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                hehe ta denne da så får du ikke problemer med humpete stripe ihvertfall


                fieseler storch PITCH SKALA HOBBY
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  to delt vinge, flyr bra, motor passer, ser bra ut, 30cc. Hangar sin store P-47

                  Comment


                  • #10
                    Den er helt perfekt.....synd den ikke er tilgjengelig ennå...men den kommer kanskje i salg i norge før høsten...

                    Originally posted by oistein View Post
                    to delt vinge, flyr bra, motor passer, ser bra ut, 30cc. Hangar sin store P-47
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      PITCH SKALA HOBBY
                      Balsa

                      Comment


                      • #12
                        Blir ikke aktuelt å bestille fra Danmark, venter i så all til den er tilgjengelig i Norge. Må vel kanskje ha understell til denne utenom? hmm, blir ganske dyr denna ser jeg..
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #13
                          Ja, nå har jeg hatt ESM Typhoon. Jeg kappa av firewallen med dremel og limte inn en ny. Tar 10 min å kappe. Men det er klart, det ser litt rart ut når firewallen begynner å komme bak forkanten av vingen.

                          hehe.

                          Men er det ikke noe bakerst på motoren som kan byttes ut? For langt motorfeste?

                          Uansett fly du velger, så blir det masse jobb. De er bare ARF'er i navnet....Nearly ARF...NARF.

                          Vingene hadde jeg avtagbare. Det siste jeg ville gjort er å lime dem sammen. Erstatt de to kryssfiner-skjøtene for vingene med høykvalitets kryssfiner for rc og vips så er de avtagbare.

                          Her ern i aksjon;

                          Last edited by kwik; 22-04-12, 22:02.
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

                          Comment


                          • #14
                            Hvordan fester du de yttre vingehalvdelene da? Med en skrue?



                            Originally posted by kwik View Post
                            Ja, nå har jeg hatt ESM Typhoon. Jeg kappa av firewallen med dremel og limte inn en ny. Tar 10 min å kappe.

                            Vingene hadde jeg avtagbare. Det siste jeg ville gjort er å lime dem sammen. Erstatt de to kryssfiner-skjøtene
                            for vingene med høykvalitets kryssfiner for rc og vips så er de avtagbare.

                            Her ern i aksjon;

                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • #15
                              P-47D-40 Thunderbolt 30cc ARF | Horizon Hobby

                              Comment

                              Working...
                              X