Announcement

Collapse
No announcement yet.

september fury fra thunder tiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • september fury fra thunder tiger

    Fikk ett fly av en i klubben. det er en september fury som aldri har vært på vingene. det har vært montert en sc120 2t i den men han tok igjen den motoren. har to alternativer det er en rcgf 26 og en saito fg36. satte på vingene og hektet saitoen i snuta og den var fortsatt baktung så skulle ikke være noe problem med vekta. bare det att den er så lang så må evt. skjære bort hele firewal og lime inn en ny lengre bak hvis jeg skal bruke den. hvis det er noen her som har noen erfaring med modellen så kom med dem. flyet er ganske fint og se på med glassfiber kropp og helplankede vinger som er trekt med film. split flaps er det på den også. Men er noen litt håpløse løsninger på en del ting her. og vingene er delbar med carbon rør som vingejoiner. men står ikke noe i manualen hvordan vingene skal sikres til kroppen Så må prøve å finne på noe lurt der. legger ved en link til produsent også kommer det bilder etterhvert

    Thunder Tiger CORP. -- Sept. Fury NO.4573
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hei
    Finner manual her
    Carrocar AB » Tillverkare » Thunder Tiger » Flygplan » TT flygplan » September Fury Pylon 1720mm
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

    Comment


    • #3
      Har manualen. men står ikke noe der om hvordan vingene skal sikres til kroppen. tenkte på å sette islagsmutre i inderste spantet på vingen og skru med plastskruer fra innsiden av kroppen slik som det er sd yaken min. men servobrettet sitter rett over vingen så det er umulig å komme til.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Kroker i vinge og strikk igjennom kroppen?
        Bare et forslag
        Har sett den løsningen tidligere,
        husker bare ikke på hva og hvor
        OAF
        Caliber 30FT MiniTitan
        Div Fly
        Radio Hitec Aurora 9
        www.ringerikemfk.com
        http://modelsport.no/

        Comment


        • #5
          det funker med strikk, men er litt plagsomt. gjenger vingerøret og skruer fra undersiden er enkelt og bra. veldig mye brukt på mange fly.

          Comment


          • #6
            Takker for svar. har tenkt på begge de metodene. tror det blir gjenger i vingerør og skruer
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              har fått begynt på flyet. har montert elektrisk retract og servoene i vingene til ballanseror og flaps.

              har også montert høyderor servo og sideror servo.

              Nå blir det neste å montere motor. Blir så jeg bruker en rcgf26. med en 3blads propell med mye stigning så vil det forhåpentlig gi god fart i flyet. Er jo en reno racer

              Nå har det seg slik at jeg faktisk er 6. eier på dette flyet og ingen har hatt det i lufta enda. så nå skal det opp hehe. legger ved noen bilder.

              Click image for larger version

Name:	CIMG1515.jpg
Views:	1
Size:	122.8 KB
ID:	588767

              Click image for larger version

Name:	CIMG1514.jpg
Views:	1
Size:	144.2 KB
ID:	588766

              Click image for larger version

Name:	CIMG1513.jpg
Views:	1
Size:	78.6 KB
ID:	588765

              Click image for larger version

Name:	CIMG1512.jpg
Views:	1
Size:	114.1 KB
ID:	588764
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Motorvalget ble forandret etter en tyngdepunkts test. ble en saito fg36 i stedet med ett stort tenningsbatteri og tenninga montert i åpningen i firewallen over motoren og en stor mottakerpakke rett bak firewall så ballanserte den perfekt. snakk om baktung kjærre hehe. har fått en 16x12 propell som jeg tenkte å prøve på den. har bare igjen litt småfiks nå som fester til canopy og covling så er den klar

                Click image for larger version

Name:	2012-06-23-124.jpg
Views:	1
Size:	76.1 KB
ID:	589950
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Skal ikke si sikert hvordan det er med Saito 36 men dens opphav Saito 220 vil ikke like og gå med en 16 x 12 trepropell det blir alt for lite treghetsmoment i den. Minimum 18 " propell og helst en tung nylonpropell alerhelst en 20" propell da får du den sikreste og fineste tomganngen.

                  Comment


                  • #10
                    Har prøvd den med 20" propell. men den ble alt for tung. fikk bare ca 5000rpm på maks. har en 18x8 trepropell som jeg har testet motoren litt med. og får da ca 6000rpm. den 16x12 propellen er en tung nylonpropell fra HK. skal testes godt på bakken først for å se hvordan den fungerer
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Merkelig min Saito 220 drar jo en 18x8 APC med 7400 rpm PÅ bakken.

                      Comment


                      • #12
                        men nitro versjonen er vel litt sprekere enn bensin versjonen vil jeg tro. en 30cc nitro 2t dra også en del bedre en 30cc bensin 2t

                        Nå er ikke min innkjørt ordentlig enda heller. mulig den blir litt kvikkere etterhvert. med den 20" propellen så var den veldig treig til å ta opp turtall også.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Ja det er nokk riktig at nitroversjonen er en del sprekere jeg har forøvrig montert motoren ut av flyet nå for og montere på CDI tenning. Da skal den bruke en del mindre drivstoff fordi den kan kjøres magrere uten fare for detonering. Kjører den forøvrig på en blanding av 2 deler Rapicon 30/18 Heli og 1 del E85. Har lagt veivhusavluftingen inn i insuget slik at den resirkulerer den oljen som spyttes ut der.
                          Når jeg har fått på CDI tenningen kann jeg sikkert kjøre den på ren E85 eller bensin men om den blir vesentlig slappere på annet en nitro tror jeg nokk jeg holder meg til samme type drivstofblanding som jeg kjører på nå.

                          Comment


                          • #14
                            veldig intresant det du holder på med der har lurt litt på den veivhus luftingen jeg også for den spytter ut veldig mye olje. mere en noen annen 4takter jeg har hatt. kanskje man kan bruke litt mindre olje i bensinen hvis man leder den tilbake til innsuget?
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Ja det er jo det jeg gjør. Har gjort det samme på en Saito 115 og den kjører jeg på samme miksen med 12% olje. Når du kjører på bensin trenger du jo mye mindre olje da bensinen trenger langt mindre oljeinnblanding for at det skal gi samme smøreeffekt. En annen ting er at en slipper alt griseriet fra avluftingen. O.S., ASP, SC, Osv gjør jo dette på sine 4t motorer. Har kjørt en ASP 91 4t glow med 10% olje i lang tid nå og den går utrolig fint og viser ingen tegn til slitarsje.

                              Comment

                              Working...
                              X