If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Noen som har gode forslag til hvor jeg kan få tak i en j-tec eller slimline pitts potte til en Dle55?
Vet om flere som selger på nettet, men er usikker på om alle er like, eller om det er forskjellige typer av disse.
Om noen har bygget denne modellen selv blir jeg glad for tips
Jeg ville kappet de to rørene så korte som mulig, så ikke flyet forvandler seg fra en slim fighter
fra Luftwaffe over til noe som heller minner om den her;
Det er jo ingen av de "pottene" der som er særlig lyddempende. Det er mere som flammedempere å regne, og man får en veldig hard lyd. Det er jo plass til en canister i hele fronten på det flyet......
Takk for innspill. Jeg har googlet endel og sett på begge pottene selv, men ville bare høre om noen andre hadde vært borti dette flyet. Pottene ser jo ok ut, men er litt usikker på målene. Kanskje bare tull, like greit å skjære ut det som trengs
Har liggende en canister som var tiltenkt denne, men det blir endel lodding for å få det til. Og siden jeg ikke har nødvendig utstyr og er veldig utolmodig kunne det passe bra med en av de overnevnte
Satt i går kveld og skulle bestille nye servoer og eksos, og tenkte for meg selv at egentlig har jeg ikke råd til å kjøpe enda mer utstyr akkurat nå. Derfor blir modellen satt bort til kontoen er blitt litt fetere igjen.
Nå er det uansett bare noen uker igjen med ok temp her oppe, så kommer vinteren med kuldegrader, så noe særlig brukt blir den jo uansett ikke...
Blir koselig det, å stå inne og fylle opp Dora med nytt hitec mg/tg rc utstyr og sørge for at alt er tipptopp før maiden, uten å tenke på kronene.
En smart avgjørelse. Flyene kalles ARF, men er vel mere ARA. (Almost Ready for Assemly). Dessuten er det mindre sjangs for at noe går galt dersom man tar seg tid å luke ut problemer. En halvtimes taxing for eksempel, og så sjekke hva som løsner. Eller går varmt. Eller,eller,eller.....
Montering av motor i testbenk er ikke dumt heller.Da kan man eksperimentere med forskjellig opplegg uten å måtte fikle rundt inni flyet....sånt som lengde på header....
Da er denne hentet frem igjen etter et drøyt år. Mye jobb og styr i det siste, men har lyst til å prioritere litt pusling fremover...
Fikk en impuls her en kveld jeg hadde lagt meg , og fant ut at den må bygges ferdig. Har kikket igjennom alt i kveld, og modellen er egentlig så godt som ferdig Den får en hjemmebygget eksosløsning, med 25mm rør hele veien, og 5 eller 6 utblås i 10mm på den ene siden. (40-50% skala der altså...ikke dårlig for wb nr1) Har i kveld bygget hele eksosystemet løst med kobberdeler, med det må minst en motor til i arbeid før modellen klarer å bære den vekten, samt 1 kg bly i halen. Har ca 3mm klaring til cowling, så alt er bra. Nye ståldeler er på vei fra Eureka.no, og sølvlodde-utstyret ligger i garasjen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment