Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-82 Twin Mustang elektro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    En sammenligning på børsteløs/gearet børstemotor

    Fikk lyst til å teste den billige Turnigy outrunneren mot Chekkisk kvalitetsbørstemotor med gear.

    Brukte samme batterpakke og samme propellen. Kommer til å bruke 10 x 7 til å fly med da den trekker max 45 Amp som er maks for Turnigy motoren.

    Click image for larger version

Name:	Turnigy_C3542_1250kv_6200rpm_13x8_APC-E_356_watt.jpg
Views:	1
Size:	87.3 KB
ID:	579235

    6200 RPM, 356 Watt. Børstemotor: 6000 RPM, 374 Watt.
    Dette ser lovende ut. Høyere effektivitet og lettere. Fikk batteripakkene lengre frem, så CG ser greit ut. Blir nok en prøvetur de nærmeste dagene.


    Click image for larger version

Name:	Turnigy_C3542_1250kv_13x8 APC-E_11000_rpm_389_watt.jpg
Views:	1
Size:	83.4 KB
ID:	579236

    Litt testing rundt halv gass: 11000 RPM, 389 Watt. ? Dette bør jeg sjekke på nytt. 30 watt økning og nesten dobbelt turtall ?
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #32
      Testet Turnigy outrunnere i Twin Mustangen.

      Fløy 3 turer i dag. Nå flyr den som den er ment å fly. Passe nok fart, og bra drag i stigninger. Godt med effekt i Turnigymotorene fra Hobbyking til litt over 13 USD stykket. Skal visst tilsvare 30-35 totakter. Synes den mer matcher 40 motorer.
      Er visst litt lett i nesen merket jeg under landing, da høyderoret ble følsomt. Skal eventuelt prøve med 2 pakker i parallell til hver motor.

      Click image for larger version

Name:	Forbruk_1820 mAh_6_min_hardkjør_Turnigy.jpg
Views:	1
Size:	46.8 KB
ID:	579305
      Ladet inn ca 1800 mAh i hver av batteripakkene.


      Last edited by bth; 16-07-11, 23:05.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #33
        Originally posted by bth View Post
        Litt testing rundt halv gass: 11000 RPM, 389 Watt. ? Dette bør jeg sjekke på nytt. 30 watt økning og nesten dobbelt turtall?
        Det ser ut som om du bruker optisk turteller, den høye avlesningen skyldes nok ekstra lysrefleksjoner fra propellen.

        30W mer på halv gass enn på full gass kan jeg ikke forklare, medmindre batteriet var nyladet (høyere spenning) ved halv gass målingen.
        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

        Comment


        • #34
          Originally posted by Biplan View Post
          Det ser ut som om du bruker optisk turteller, den høye avlesningen skyldes nok ekstra lysrefleksjoner fra propellen.

          30W mer på halv gass enn på full gass kan jeg ikke forklare, medmindre batteriet var nyladet (høyere spenning) ved halv gass målingen.

          Det tyder nok på noe feilrefleksjoner, skal prøve på nytt.

          Jeg ga ikke full gass med den propellen jeg målte med, litt under halv gass først bare for å komme i nærheten av effekten inn på børstemotorene, og siden halv gass. Denne propellen gjør nok kort prosess av regulator og motor på full gass.
          Last edited by bth; 20-07-11, 18:28.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment

          Working...
          X