Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Måtte bare se hvordan den ser ut nå. Får litt farge på seg og motor plasser der den etterhvert skal være, i hvertfall sånn omtrent.. tror kanskje dette komme til å bli bra!
    Attached Files

    Comment


    • #77
      Originally posted by LN-DRA View Post
      Utrolig å tenke på at en av de beste jagerne under WW1 hadde en motor på 185 hester, selv om de også på slutten bygget noen med oppgradert motor på 230 Hk. For de av oss som også har kost oss i lufta over modellflyhøyde, høres det ikke veldig potent og farlig ut, omtrent som en gammel og sliten Cessna 182, og den gir ikke akkurat noe testosteronsjokk. Selv om Fokkeren var en del lettere da, med Max take off vekt på 906 kg og tomvekt på 688 kg.
      Cessnaen har MTW på 3100 pund, dvs ca 1400 kg. Men likevel..
      Googlet litt på max speed på de 2 flyene:
      Fokker D.VII/Topphastighet 187 km/t
      Cessna 182 Skylane/Topphastighet 270 km/t Motorer: 172 kW /230



      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #78
        Husk at oppgitt maxspeed på såkalte moderne maskiner er såkalt TAS (true air speed) på den mest gunstige høyden. IAS (indicated airspeed) på C182 er så vidt jeg husker ca 110 kts ved 65 prosent cruice power, dvs bare litt høyere enn FDVIi (100 kts). Men den var jo lettere så kanskje den klatra bedre. Hvem vet, dvs det er jo noen som vet, for det finnes flere replikaer rundt omkring, blant annet den i Frankrike som jeg har som forbilde

        Comment


        • #79
          Ferie over og tilbake til min Fokker! Innser plutselig at selv om alt er ferdigbygd er det utrolig mye jobb igjen. Har i kveld fortsatt på motoren, dvs motoratrappen, mye jobb på denne. Lite å vise til med bilder, men jobber med ventilene med fjærer, tror det kommer til å bli bra! Etter dette er det cockpit som står på programmet, og så må jeg få tak i pilot til vidunderet. Vært i kontakt med Erwin von Hugelhof, som er current på FDVII, så det spørs om ikke han får ta jomfruturen.. Mye å,tenke på med skalamodeller, kan ikke ta lett på dette...

          Comment


          • #80
            Motor ferdig! Er ikke så aller værst fornøyd, den er jo ikke noe eksakt kopi av BMW IIIa motoren, men så er jo dette også bare en semiskala modell, og da er dét bra nok at illusjonen av motoren er der.
            Attached Files

            Comment


            • #81
              Dette kom i posten i dag! Lyddemper som passer inn under cowlingen!
              Attached Files

              Comment


              • #82
                Dette kom i posten i dag! Lyddemper som passer inn under cowlingen!
                Attached Files

                Comment


                • #83
                  Har begynt med cockpit.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #84
                    Oppdaget i helga at da jeg bestilte stikke og pedaler for Iflyitalis i usa, har jeg fått for FDRI og ikke FDVII. Tenkte først at det ikke spiller noen rolle, de er forholdsvis like, men nei, selv om ingen ser det vil jeg vite det er galt, så da var dét bare å krype til korset og bestille riktig. Surt.

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by LN-DRA View Post
                      Dette kom i posten i dag! Lyddemper som passer inn under cowlingen!

                      Det var en pen sak, noe mer info?
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #86
                        Bestilt fra usa, RC Specialties TurboHeader Muffler - Products, håper den funker som den skal, passe imhvertfall under cowlingen. Sikkert mere lyd på den enn originaldemperen, men håper likevel det går bra.
                        Ikke fått bygget noe særlig de siste dagene, cockpit er på gang, og så er dt montering av vinger. Som er et prosjekt i seg selv. Må iksom ta mot for å,sette i gang med det
                        Last edited by LN-DRA; 13-03-19, 19:38.

                        Comment


                        • #87
                          Går,veldig sakte framover. Snart på tide med vingefester det er neste prosjekt. Imiøderid fik jeg gjort en del på cockpit i dag, ikke ferdig, mangler noen instrumenter stikke, pedaler og trottle.

                          Comment


                          • #88
                            Click image for larger version

Name:	IMG_0286.JPG
Views:	176
Size:	46.1 KB
ID:	678620 Click image for larger version

Name:	IMG_0288.JPG
Views:	174
Size:	44.4 KB
ID:	678619 Click image for larger version

Name:	IMG_0287.JPG
Views:	255
Size:	48.8 KB
ID:	678618

                            Comment


                            • #89
                              Legg merke til at man ikke ser motoren under BMW motoren. Veldig fornøyd med det. Venter nå på pedaler og stikke i posten slik at jeg kan ferdigstille cockpit. Gruer meg fortsatt til vingemontering, men erfaringsmessig er det plutselig gjort

                              Comment


                              • #90
                                Små skritt.. Click image for larger version

Name:	IMG_0292.JPG
Views:	160
Size:	162.3 KB
ID:	678650

                                Comment

                                Working...
                                X