Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by LN-DRA View Post
    Click image for larger version

Name:	IMG_0299.JPG
Views:	432
Size:	113.2 KB
ID:	678671 Click image for larger version

Name:	IMG_0298.JPG
Views:	470
Size:	117.0 KB
ID:	678670 Da er cockpiten nærmest ferdig, mangler bare sete og noe småtteri, som håndpumpe for å pumpe,opp trykket i Fueltanken. Syns dette blir veldig fint jeg da, er ganske stolt! Click image for larger version

Name:	IMG_0297.JPG
Views:	421
Size:	66.2 KB
ID:	678669
    Er sporene for hæl på sko riktig plassert i forhold til stanga for bena for sideror ? Ser ut som sporene står for nærme setet ? Sender ved en link fra Wingnut wings der du kan se på det 5.bildet Wingnut Wings - 1/32 Fokker D.VII (Fok) "Early"

    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • Tror de er forholdsvis riktige, ser omtrent sånn ut på de bildene jeg har, men fasiten på det får jeg når piloten ankommer.. uanset blir det knapt synlig, og lar det være som det er. Bekymrer meg mere at setet ble litt skjeivt, så det er bare å bestille mere treverk, for fornyet forsøk..

      Comment


      • Se her sån skal det se ut, ike så,fjernt fra hva jeg har laget
        Attached Files

        Comment


        • Har i dag fiksa den nederste vingen, jeg hadde klart å lage dem med dehidral, noe den ikke skal ha. Så da bar det bare å ta fremdeles fatt, lite ober,oved spar og knekke det hele,op, for deretter å lime alt sammen igjen med gorilla glue. Utrolig nok funka det, så nå kommer den å se sånn ut som den skal, med Fokker geniale vinger der det er dehidral uten at det er dehidral, viktig del av denne særdeles interessante flyvemaskinen.

          Comment


          • Setet er forøvrig også,under produksjon, det blir bra, fikk tak i skinn i dag på panduro, kosta en formue, men blir bra. Trenger mere senere for,å lage foaming rundt cockpiten. Det som er så gøy med disse skaladetaljene er at de faktisk funker! Det er mye innsats som skal til og det tar mye tid, både i planlegging og utførselen, men det gjør flyet bare så utrolig mye bedre å se på! Så om det er noe som får og lurer på et skalaprosjekt, så anbefales det bare å sette igang! Her er det ike målet som er poenget, men veien man må gå for å få et ferdig fly som man kan stå inne for og være stolt av!

            Comment


            • Her er setet til DVII ! Noen smådetaljer mangler, avventer ankomsten av min pilot, Erwin von Hugelhof. Han er underveis nå, så venter spent på pakke i posten!
              Attached Files

              Comment


              • Pakke i posten i dag! Se den fine skalapropellen da! 18x10. Innkjøringspropell. Motoren skal til slutt tåle en 20x10, den er bestilt, dette er den nydeligste propellen jeg noen sonne har fløyet med, inklusiv min karriere som fullskala pilot!
                Attached Files
                Last edited by LN-DRA; 04-04-19, 17:30.

                Comment


                • Helgas plan! Montere vinger! Begynner med den underste som er lett og ikke krever så mye, så er det overvingen , vesentlig mere komplisert for å få innfallsvinkel
                  , god beskrivelse i byggemanualen. Så skal nok få det til!
                  Last edited by LN-DRA; 05-04-19, 23:49.

                  Comment


                  • Erwin von Hugelhof ist schon angekommen! Og setet jeg laget med mål fra egen bak passer ham utmerket! Litt misunnelig på ham, skulle ønske det var jeg som satt der.. bilder av ham i flyet kommer etterhvert, men må bare vise ham fram!
                    Attached Files

                    Comment


                    • Og et til..
                      Attached Files

                      Comment


                      • Veier litt, men det er ikke mulig å fly uten pilot.. masse vinger og takler litt vekt. Håper på sånn rundt tolv kilo Max takeoff weight?
                        Last edited by LN-DRA; 11-04-19, 19:44.

                        Comment


                        • fokker DVII monoplane...
                          da er vingemonteringa i gang! Lurer faktisk av og til på om dette faktisk kommer til å bli ferdig.. tror på det. Nå har det vært masse skaladetalj jobbing i lang tid, det meste av det er faktisk ferdig, og det som gjenstår av skaladetaljer kan jeg ikke gjøre no med før flyet er trukket og alt er montert. Så nå er det overvingen som står for tur, blir et fint påskeprosjekt. Deretter montering av radioutstyr, trekking, montering av motor og fuelsystem. Ser liksom en ende på dette her. Lurer på hva jeg skal gjøre når flyer er ferdig og jomfruturen er overstått.
                          Attached Files
                          Last edited by LN-DRA; 13-04-19, 18:43.

                          Comment


                          • Store påskeplaner! ! Ut og fly min ARF Carbon cub samt ferdigstille vingemontering på Fokkeren!
                            Ønsker alle en luftig påske langt fra fjellet på en eller annen modellflyplass! Bedre kan det ikke bli! for oss med diagnosen alvorlig flygalskap, på fagspråket morbus aeroneutica gravis totalis.
                            Last edited by LN-DRA; 17-04-19, 18:20.

                            Comment


                            • Da var montering av overvinge i gang, dette var ikke så lett, men metoden det skal gjøres på er ikke så dum. Om ikke lenge kommer det forhåpentligvis bilde av flyet med begge vingene på plass.
                              var forresten ute og luftet min Carbon cub her om dagen. Fikk plutselig radiobruk eller strømbrudd eller no rett etter lowpas, fikk ikke kontakt med radioen, og den satt nesa tredve grader ned, og dette var første turen i påska, jeg som hadde tenkt å bruke påska til å trene flyging igjen. Dessverre lar flyet seg ikke reparere, på trosss av at den er en foami. Den er stor og veier noen kilo, og skadene ble for omfattende.
                              Attached Files

                              Comment


                              • det var en kammerat i klubben
                                som hadde en rød pimmpernell
                                elektro version på isen
                                det er ikke noe sports fly
                                men avlange sirkler går sikkert
                                Last edited by T.B; 21-04-19, 21:01.

                                Comment

                                Working...
                                X