Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser fram til bilde av hel modell Ganske flotte detaljer du får på den så dette blir en flott modell
    Lars Norberg

    Comment


    • Bare jeg får ferdig vingemonteringa, så er det finsliping av vingene og deretter kan jeg begynne trekking. Og lakking, da kommer det etterhvert til å bli fint! Faktisk ikke så vanskelig som jeg frykta å montere overvingen. Men mange små prosesser må til, det må tenkes mellom hvert ledd, så det tar litt tid.

      Comment


      • Fri fra jobb, har brukt dagen på vingemonteringen. Nå er alt rett og med riktig innfallsvinkel. Mangler de ytre statene. Mye jobb for å montere vingene ser fram til at alt er klart så jeg kan gå videre med radiomontering og trekking.

        Comment


        • Jeg skal aldri mere bygge dobbeltdekker... tror jeg...
          dessuten har jeg funnet ut at lodding ikke er lett. Men i dag er alle vingestag ferdig lodda, håper jeg, alle vinkler burde stemme (fasiten kommer på jomfruturen) og jeg kan forhåpentligvis se fram til lettere bygging framover. Neste er montering av radio og trekking men først må det pusses litt, det er inhvertfall ikke like komplisert som ldding av vingestag!

          Comment


          • Kult, flyet blir fint det
            Mvh Andreas
            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
            PCM.at mye glede i litt carbon
            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

            Comment


            • Da er trekningen begynt og den likner mer og mer på det den skal! Dette er morsomt! Click image for larger version

Name:	076F30D9-32CF-4D9B-9C8A-151C78F593F2.jpeg
Views:	235
Size:	150.8 KB
ID:	679179

              Comment


              • Må innrømme at jeg er veldig spent på åssen dette kommer til å se
                ut når jeg tar av maskering
                Attached Files

                Comment


                • Fokkeren skal ha jul, og i skalariktig fagre
                  Attached Files

                  Comment


                  • Maskeringa funka! Dette begynner å likne på noe!
                    Attached Files

                    Comment


                    • Vinger trukket! Her mangler det rib stich.. og ribbetape..
                      Attached Files

                      Comment


                      • Fra en litt annen vinkel
                        Attached Files

                        Comment


                        • Regner med at alle som gidder å lese en skalbyggetråd vet akt om hvordan man lager rib stich og pink tape. Her er bilder, klar for å kutte opp i sju millimeters remser for deretter å få i i gang med å stryke dem på vingene... skalabygging er gøy!
                          Attached Files

                          Comment


                          • Har nå erfart at nitti prosent ferdig og nitti prosent igjen ikke er en overdrivelse. Fokkeren kommer nok ikke i lufta i høst. Har nå holdt på 1 år, begynte i august i fjor. Selv om dette bare er en semiskalamodell, tar skaladetaljene et hav av tid. Har nå jobbet flere uker med å produsere rib stich, men har brukt for tykk tråd. Bare å rive det av vingene og begynne på nytt, har fått mere solartex i posten i dag, så det er bare å,sette i gang, teknikken har jeg i hvertfall fått øvd på. Etter det er det igjen malingav den øverste vingen, den skal være i hvite og oliven skrå striper, montering av motor og radioutstyr, montering av maskingevær, skaladetaljer rundt motormonteringen og cowlng, osv osv. Jomfruturen blir nok neste vår. Sukk... hadde sett for meg at den kom i lufta denne høsten.
                            Neste prosjekt er derfor også utsatt et års tid, selv om tegninger og materialer er i hus..

                            Comment


                            • Bare for å minne om hva dette skal bli tilslutt!
                              Attached Files

                              Comment


                              • Originally posted by LN-DRA View Post
                                Regner med at alle som gidder å lese en skalbyggetråd vet akt om hvordan man lager rib stich og pink tape. Her er bilder, klar for å kutte opp i sju millimeters remser for deretter å få i i gang med å stryke dem på vingene... skalabygging er gøy!
                                Nei det har jeg ikke greie på, så det må læres en dag, når 1/4 scala bygget ligger på bordet. Følger med her da
                                Mvh Andreas
                                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                                PCM.at mye glede i litt carbon
                                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                                Comment

                                Working...
                                X