Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/9 skala Junkers 290 A5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wulf
    replied
    Tid for å få på plass noen vingerør

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Selve bakvingen er bygget ganske solid på grunn av de store rorflatene og finnene, men om jeg må ha ett par kilo til i nesen tror jeg ikke spiller noen rolle

    Leave a comment:


  • toelarse
    replied
    Heller tungt og solid enn lett og dårlig. Men tror du dette blir så tungt da på dette store flyet ? Noen metalldeler,( tøft med lagrene) men det kan da ikke veie allverden heller selv om det jo blir dobbelt opp etter hva jeg skjønner.

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Takk. Må sette inn høygir nå. Tror jeg har kommet frem til en brukbar løsning bak men det blir tungt.


    Click image for larger version

Name:	DSC_0179.jpg
Views:	1
Size:	151.5 KB
ID:	613302

    Leave a comment:


  • chewbaca
    replied
    Flott å se at du er i gang igjen !

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Det er 3mm flyfiner som er belagt med karbonmatte og impregnert med tynn CA Har brukt lukkede kulelager og 8mm stålrør.

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Slett ingen dårlig idé det der!
    De forankringene til røret, er det finér av et eller annet hardtre (pga. fargen)?
    Er det kulelager eller en form for glidelager, som røret igjen sitter festet i disse forankringene?

    Står du på like mye med denne i vinter som du gjorde sist vinter, så er det vel håp om at den kommer i lufta til sommeren

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Må få gjort noe før sommeren Håper den kommer i lufta neste år i hverfall

    Leave a comment:


  • toelarse
    replied
    Flott å se at du er i gang igjen med den digre kjerra. Ser ut som du har alt under kontroll.

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Tilbake til Scratchbygging igjen Har begynt på høyderorsoverføringer som kan bli litt jobb. Skal bruke 3 mm umbraco skrue gjennom røret og lodde på en stålplate som jeg skrur sammen med en finerspant som limes fast i høyderoret. Tror det skal bli en slarkfri overføring og solid nok.

    Click image for larger version

Name:	DSC_0156.jpg
Views:	1
Size:	150.0 KB
ID:	613232Click image for larger version

Name:	DSC_0157.jpg
Views:	1
Size:	165.2 KB
ID:	613233

    Leave a comment:


  • chewbaca
    replied
    Originally posted by toelarse View Post
    Det er bare å få ånden over seg. Hva da cupfinale ?
    haha! hørte det skulle være fotballkamp, ja.. Kan ikke ta hensyn til sånnt når nysnøen har kommet.
    Var ute å testet gamle ski på traineren..
    Og de funket.
    Foberedte skia på følgende måte:

    Skrudde de på. ( dvs det er en sannhet med modifikasjoner fordi de sto montert på fra sessongen i fjor eller året før)

    Sjekket at skia på neseleggen ikke ville skli framover som en brems, og heller ikke komme bort i propellen..
    (Rubb av såle: ingen.
    Påføring av glider: ingen
    påføring av festesmurning: ingen)

    Fantastisk .. bare å sette i en frisk nimh-pakke, "fuele" opp og fly

    Leave a comment:


  • toelarse
    replied
    Det er bare å få ånden over seg. Hva da cupfinale ?

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Hehe 😀. Kjenner noen som støpte cowlinger fordi den skulle fly på Evje 2015, var derfor jeg lurte...

    Leave a comment:


  • Totto
    replied
    Godt sagt Trond hehe

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Originally posted by affa View Post
    Blitt ved? Lite trykk her 
    Kan ikke forvente at de som kun monterer ARF, får noen til å bygge for seg eller kjøper ferdiglagde skalamodeller skal skjønne at scratchbygg kan ta tid

    Leave a comment:

Working...
X