Tid for å få på plass noen vingerør
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1/9 skala Junkers 290 A5
Collapse
X
-
Selve bakvingen er bygget ganske solid på grunn av de store rorflatene og finnene, men om jeg må ha ett par kilo til i nesen tror jeg ikke spiller noen rolle
Leave a comment:
-
Heller tungt og solid enn lett og dårlig. Men tror du dette blir så tungt da på dette store flyet ? Noen metalldeler,( tøft med lagrene) men det kan da ikke veie allverden heller selv om det jo blir dobbelt opp etter hva jeg skjønner.
Leave a comment:
-
-
Det er 3mm flyfiner som er belagt med karbonmatte og impregnert med tynn CA Har brukt lukkede kulelager og 8mm stålrør.
Leave a comment:
-
Slett ingen dårlig idé det der!
De forankringene til røret, er det finér av et eller annet hardtre (pga. fargen)?
Er det kulelager eller en form for glidelager, som røret igjen sitter festet i disse forankringene?
Står du på like mye med denne i vinter som du gjorde sist vinter, så er det vel håp om at den kommer i lufta til sommeren
Leave a comment:
-
Må få gjort noe før sommeren Håper den kommer i lufta neste år i hverfall
Leave a comment:
-
Flott å se at du er i gang igjen med den digre kjerra. Ser ut som du har alt under kontroll.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Originally posted by toelarse View PostDet er bare å få ånden over seg. Hva da cupfinale ?
Var ute å testet gamle ski på traineren..
Og de funket.
Foberedte skia på følgende måte:
Skrudde de på. ( dvs det er en sannhet med modifikasjoner fordi de sto montert på fra sessongen i fjor eller året før)
Sjekket at skia på neseleggen ikke ville skli framover som en brems, og heller ikke komme bort i propellen..
(Rubb av såle: ingen.
Påføring av glider: ingen
påføring av festesmurning: ingen)
Fantastisk .. bare å sette i en frisk nimh-pakke, "fuele" opp og fly
Leave a comment:
-
Hehe 😀. Kjenner noen som støpte cowlinger fordi den skulle fly på Evje 2015, var derfor jeg lurte...
Leave a comment:
Leave a comment: