Announcement

Collapse
No announcement yet.

MA X-Cell Whiplash 90 E - monteringstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jeg personlig tror at forskjellen på to forskjellige 700 size vil være akkurat like stor som to like 700 size med forskjellig elektronikk. Ergo vanskelig å "merke" forskjell da elektronikk, blader, turtall, gyrosystem osv osv spiller minst en like stor rolle som merket man flyr.

    Men det er jo meg og min mening da! Og såklart, Compass flyr bedre enn alt annet uansett elektronikk ;D ;D

    Comment


    • #92
      hva veier den flyklar, fullada med rx/bec og canopy på? dvs AUW

      Comment


      • #93
        Driver og planlegger et elektrisk vinterprosjekt, men har ikke helt bestemt hva det skal bli
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #94
          Utseende har mye å si for meg ved valg av heli. Kræsjkost har relativt lite å si for meg så lenge deletilgangen er bra. Et av kriteriene du bør se på i en elektro maskin er batteribytte. Både på Whiplash og Raptor bytter du batteri enkelt uten å skru av canopy og det synes jeg er mye verdt. Spesielt Raptoren scorer høyt her med genial batteri patent. (7HV og Rave/Ballistic vet jeg ikke).

          @andersand
          Jeg husker ikke vekten i farten, men om du blar oppover i denne tråden så finner du det der. Både med og uten batteri, samt sammenlikninger med både 7HV og Raptor G4.
          Ser du spør om ferdig ladet batteri. Men batteriene veier det samme om de er oppladet eller ikke.
          Last edited by arhennie; 03-10-12, 12:39.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #95
            Originally posted by arhennie View Post
            Men batteriene veier det samme om de er oppladet eller ikke.
            var mest for å illustrere at den var flyklar, visstnok veier faktisk fullada batterier mere, men snakk om <1gram og ikke så målbart

            skal lese igjennom tråden etter vekt, og det du sier om batteribytter er noe jeg iriterer meg over selv, når jeg benytter meg av hyperion 5000 f.eks. må jeg ha uendelig lange strops for å feste shiten i lengderetningen i min 700e tidlig v2 uten tray lock, ingenting er som 3-4 strips, stroppeskjøt, og 15 min for å fly...

            6HV'en har uten tvil det beste batterisystemet for 12s jeg har vært borti (og dårligste canopy), men har jo ikke vært borti alt

            Comment


            • #96
              Originally posted by arhennie View Post
              Utseende har mye å si for meg ved valg av heli. Kræsjkost har relativt lite å si for meg så lenge deletilgangen er bra. Et av kriteriene du bør se på i en elektro maskin er batteribytte. Både på Whiplash og Raptor bytter du batteri enkelt uten å skru av canopy og det synes jeg er mye verdt. Spesielt Raptoren scorer høyt her med genial batteri patent. (7HV og Rave/Ballistic vet jeg ikke).

              Enig, batteripatenten på Raptor er genial. 7HV er kurant også, spesielt sammenlignet med Goblin. 7HV har kommet med en liten upgrade på batteriskinnene sine så det blir ennå lettere nå, men jeg ser definitivt fordelen med å slippe å ta av Canopy for batteribytte.

              Kunne tenke meg en Whiplash Nitro eller en Raptor G4 nitro jeg!! Drømmer om nitro ennå, selv om jeg hadde bestemt meg for nitro og endte opp med Logo SX


              Originally posted by arhennie View Post
              Ser du spør om ferdig ladet batteri. Men batteriene veier det samme om de er oppladet eller ikke.

              Hø hø hø!

              Comment


              • #97
                så vekten nå, 5460gram er ganske heftig, selv min gode gamle 700E v2 med 750mx motor og rx pakke og 693 blader er 4950gram, til og med 770en bør veie mindre enn det

                Kunne bytte batterier bak høres ganske lyxigt ut, går de på tray inn, så stropper du bare opp trayet? video! ?

                Comment


                • #98
                  Originally posted by Trulsen View Post
                  Kunne tenke meg en Whiplash Nitro eller en Raptor G4 nitro jeg!!
                  Jeg også. Dvs ikke nå lenger...
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by arhennie View Post
                    jeg også. Dvs ikke nå lenger...

                    Fortell fortell fortell!!

                    Comment


                    • Originally posted by andersand View Post
                      så vekten nå, 5460gram er ganske heftig, selv min gode gamle 700E v2 med 750mx motor og rx pakke og 693 blader er 4950gram, til og med 770en bør veie mindre enn det

                      Kunne bytte batterier bak høres ganske lyxigt ut, går de på tray inn, så stropper du bare opp trayet? video! ?
                      Ja, den er relativt tung og fikk ganske mye pepper på div forum pga vekten når den kom. Alle som ikke hadde testet den hylte ut og var skuffet, mens de som hadde testet den argumenterte med at man ikke merket vekten. Så det burde være et ikke problem.

                      I tillegg har jeg ksotet på meg store batterier på 5300mAh for økt flytid fremfor lette 4500 batterier f.eks. Jeg fløy 6 min. med god margin på 2000rpm. med 690 blader. Nå som jeg har byttet til Vbar gov ser jeg det går litt mer strøm. Timeren står på 5 min. nå, men kan sikkert settes opp til 5,5 dersom jeg holder meg på idle1 og 2000 hele flighten. Noen vil sikkert synes 2000rpm høres lite ut, men det der er jo veldig individuelt hva man liker. Selv ser jeg ikke sjarmen med insane headspeed og minimal flytid, men det er meg. I såfall er vel Goblin et bedre valg for de som liker dette vil jeg tro...?

                      Angående batteriplassering er dette den andre saken denne fikk mye pepper for. Testpilotene fløy nok med mottakerpakker foran på battriplata, så når mange av oss kom med lette oppsette med BEC eller BEC i ESC så ble helikopterne haletunge. Det i tillegg til en litt dum plassering og vinkling av haleservoen gjør at du ikke får dyttet batteriene tilstrekkelig langt frem. Dette ble det mye diskusjoner rundt og på f.eks Runryder finnes det mengder av mods folk har gjort for å fikse dette. Både Bobby Watts og andre representanter fra MA kom med løsninger på dette, og noen av de er implementert i de senere versjonene.

                      Selv fant jeg min egen lille løsning der jeg senket borrelåsen batteriene henger i med ca 10-12mm. Jeg trer inn batteriene ett og ett, løfter de opp så de henger i borrelåsen og strammer så stroppene. En enda enklere løsning vil være å fjerne en avstandsholder i fremkant av ramma, (den er ikke kritisk å fjerne), så kan du bare skyve batteriene inn og la de ligge på bunnplata. Du kan du lage kubber også ved å samle to batterier i en krympestrømpe så kan de festes enda enklere, og kun med 2 stropper. På Logo gjør jeg det. Men jeg gidder ikke det her da de kubbene blir ufampete å frakte samt ifm lading.

                      En annen ting å merke seg er at ramma er litt smal slik at om du forsøker å dytte inn en Turnigy 5000 pakke f.eks. så vil du ikke få plass mellom rammesidene. Derav valget mitt på Gens Ace som hadde en veldig perfekt utforming. Litt dumt at de lagde den så smal. Det ser ut for meg som det er gjort for å kunne gjenbruke noen deler fra Fury 55 / Fusion 6, og akkurat det er jo bra da deletilgangen rundt om blir enda bedre.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • Originally posted by arhennie View Post

                        Jeg også. Dvs ikke nå lenger...
                        Hehe. Det er bare å ta fram popcornet. Jeg aner en ny byggeblog her
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment


                        • Nei, ingen byggeblogg på gang.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment

                          Working...
                          X