Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enda en TDR 2011 ;-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Enda en TDR 2011 ;-)

    For de som har vært innom (MFN) ModellflyNytt.no og lurt på om jeg var rektig navla så ligger det en forklaring der nå

    Jeg har tatt en del bilder underveis, selvom jeg innimellom ble ivrig i skruinga og glemte litt i ny og ne, som jeg med tid skal poste opp her.

    Oppsettet på maskin er mer eller mindre helt som anbefalt av Henseleit, men med Black Edition, motor og ESC, fra Kontronik. Tysk håndlagd kvalitet i alle ledd!

    Ok da, Futaba er vel hverken tysk eller håndlagd....


    Oppsett:
    Kontronik Black Edition
    Pyro 700-520
    HeliJive 120+

    Futaba BLS451 og BLS251 servoer.

    Vbar Express 5.2 (enn så lenge).

    Futaba 6203S mottaker til T8FG radio.

    Plain mode 4 på ESC (enn så lenge). Ingen governor mot VBAR selvom det skal være støtta i denne HeliJive versjonen. Mer eller mindre "default" oppsett i VBAR Express trollmannen (wizard).

    Skrudde selvfølgelig i stykker noe deler (overføring fra haleservo til halerotor, karbonpinne) og avventer disse før jomfruturen (som om ikke instruksene sa KLART ifra at her var det trøbbel i vente om man ikke var litt mild og god). I beste tilfelle jomfru i morgen og i verste tilfelle på søndag. Om posten fikser å flytte den pakka 17km i dag/imorgen og været holder!

    Har delvis booka fotograf for forevigelse av lufteturen(e), så muligens en video eller to kan dukke opp. Er jeg innmari heldig (og dum) så låner jeg det bort og lar det få litt mer luft under rotoren enn jeg er i stand til

    Jeg kommer tilbake med mer bilder og kommentarer senere. Nå ere øll og feiring av ferdigstilling

  • #2
    Originally posted by jnissen View Post
    For de som har vært innom (MFN) ModellflyNytt.no og lurt på om jeg var rektig navla så ligger det en forklaring der nå
    -----------
    Har delvis booka fotograf for forevigelse av lufteturen(e), så muligens en video eller to kan dukke opp. Er jeg innmari heldig (og dum) så låner jeg det bort og lar det få litt mer luft under rotoren enn jeg er i stand til

    Jeg kommer tilbake med mer bilder og kommentarer senere. Nå ere øll og feiring av ferdigstilling

    Vi får vel håpe en eller annen pottefyller ikke har rakka alt for mye ned på elektro i det siste *host* og at maiden går såpass bra at du tør låne bort stikka di et par (4-5) batterier =D


    Grattis med nytt heli. Jeg husker du nevnte det på stripa en gang, at du skulle sende han en mail, men etter det har du jaggu klart å holde tett!
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Originally posted by lacappuchino View Post
      Vi får vel håpe en eller annen pottefyller ikke har rakka alt for mye ned på elektro i det siste *host* og at maiden går såpass bra at du tør låne bort stikka di et par (4-5) batterier =D
      Nå har jeg ikke allverden med batterier (2*2*6S) så ... Må kanskje investere litt igjen... Får se ann i morgen og se om det den stakkars 550en får seg noen turer innimellom, da må jeg jo kanskje ha meg noe mer batterier.

      Men du var jo med sist gang jeg tok maiden, så det var vel ikke som om jeg brant noe batteri den gangen, så en liten prøvetur om maiden går greit skal vel muligens la seg ordne om alt ser ok ut og du lover å være snill

      Grattis med nytt heli. Jeg husker du nevnte det på stripa en gang, at du skulle sende han en mail, men etter det har du jaggu klart å holde tett!
      Hehe. Planen var egentlig å komme på stripa med heliet, og bare late som ingenting og løfte det ut av bilen og fyre opp! Og ja, jeg har hatt jævlig problemer med å holde kjeft ja

      Comment


      • #4
        Jeg skal late som om jeg ikke har sett det Det så veldig bra ut, så maiden kommer nok til å gå bra!
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Omsider fått hala ut bildene av Ipaden. Ikke all verdens kvalitet desverre.

          Click image for larger version

Name:	IMG_0031.JPG
Views:	1
Size:	238.2 KB
ID:	584021Click image for larger version

Name:	IMG_0032.JPG
Views:	1
Size:	232.8 KB
ID:	584022Click image for larger version

Name:	IMG_0036.JPG
Views:	1
Size:	257.1 KB
ID:	584023Click image for larger version

Name:	IMG_0038.jpg
Views:	1
Size:	91.1 KB
ID:	584024Click image for larger version

Name:	IMG_0046.jpg
Views:	1
Size:	110.1 KB
ID:	584025Click image for larger version

Name:	IMG_0048.jpg
Views:	1
Size:	101.3 KB
ID:	584026Click image for larger version

Name:	IMG_0051.jpg
Views:	1
Size:	64.4 KB
ID:	584027Click image for larger version

Name:	IMG_0052.jpg
Views:	1
Size:	91.9 KB
ID:	584028Click image for larger version

Name:	IMG_0055.jpg
Views:	1
Size:	95.1 KB
ID:	584029Click image for larger version

Name:	IMG_0062.jpg
Views:	1
Size:	88.9 KB
ID:	584030Click image for larger version

Name:	IMG_0068.jpg
Views:	1
Size:	103.8 KB
ID:	584031Click image for larger version

Name:	IMG_0070.jpg
Views:	1
Size:	96.9 KB
ID:	584032Click image for larger version

Name:	IMG_0075.jpg
Views:	1
Size:	97.0 KB
ID:	584033Click image for larger version

Name:	IMG_0081.jpg
Views:	1
Size:	101.9 KB
ID:	584034Click image for larger version

Name:	IMG_0086.jpg
Views:	1
Size:	89.3 KB
ID:	584035Click image for larger version

Name:	IMG_0087.jpg
Views:	1
Size:	96.8 KB
ID:	584036Click image for larger version

Name:	IMG_0088.jpg
Views:	1
Size:	102.2 KB
ID:	584037Click image for larger version

Name:	IMG_0098.jpg
Views:	1
Size:	93.0 KB
ID:	584038Click image for larger version

Name:	IMG_0099.jpg
Views:	1
Size:	92.6 KB
ID:	584039Click image for larger version

Name:	IMG_0102.jpg
Views:	1
Size:	95.4 KB
ID:	584040Click image for larger version

Name:	IMG_0103.JPG
Views:	1
Size:	259.8 KB
ID:	584041Click image for larger version

Name:	IMG_0104.JPG
Views:	1
Size:	276.4 KB
ID:	584042Click image for larger version

Name:	IMG_0105.JPG
Views:	1
Size:	270.1 KB
ID:	584043Click image for larger version

Name:	IMG_0106.JPG
Views:	1
Size:	291.3 KB
ID:	584044Click image for larger version

Name:	IMG_0116.jpg
Views:	1
Size:	93.5 KB
ID:	584045Click image for larger version

Name:	IMG_0118.jpg
Views:	1
Size:	98.7 KB
ID:	584046Click image for larger version

Name:	IMG_0121.jpg
Views:	1
Size:	100.4 KB
ID:	584047Click image for larger version

Name:	IMG_0124.JPG
Views:	1
Size:	239.7 KB
ID:	584048Click image for larger version

Name:	IMG_0127.JPG
Views:	1
Size:	276.7 KB
ID:	584049Click image for larger version

Name:	IMG_0132.JPG
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	584050Click image for larger version

Name:	IMG_0135.JPG
Views:	1
Size:	204.2 KB
ID:	584051Click image for larger version

Name:	IMG_0138.jpg
Views:	1
Size:	108.1 KB
ID:	584052Click image for larger version

Name:	IMG_0148.jpg
Views:	1
Size:	100.5 KB
ID:	584053Click image for larger version

Name:	IMG_0153.jpg
Views:	2
Size:	94.7 KB
ID:	584054

          Motor og ESC er "redigert" for å fjerne inngravert navn

          Bildene er i kronologisk rekkefølge fra jeg fikk pakka til det er så godt som ferdig.

          Byggeprosessen var stort sett klar og tydelig hele veien, og de fleste deler mer eller mindre faller på plass. Om de IKKE faller på plass så er det gjort noe gæli! Det er noe ulemper med den noe omstendelige manualen til Henseleit, og det er at man (jeg ihvertfall! vil helst gjøre tingene umiddelbart, og med så innmari mye tekst etc. så er det fort gjort å hoppe litt og glemme noe. Lærte dog fort at Jans anbefalinger om å lese hele manualen når du har bestillt heli, så engang til når du har fått alt, og så bruke manualen aktivt når man bygger var ganske korrekt og nødvendig

          lacappuchino tok noe video fra maiden som han skulle legge ut om det ikke ble veldig dårlig...

          Sliter litt med noe halelogring fortsatt, og uansett hva jeg gjør med innstillingene på radioen (VBar express + futaba 8fg) på gyro så blir det omtrent samme resultat.

          Var ikke spesielt lurt å kline masse gris på halen for å smøre den opp og så gå ut i kulda. Da ble den noe treig/hard og diagnosen var fort at det var det som var problemet med halen. Etter noe avtørking så gled den lettere, men halen hopper litt tilfeldig frem og tilbake ennå.

          Har lest litt på dette og det er tvilsomt om det er noe elektronikk eller innstillinger, så det spørs om det ikke blir en tur på benken og full gjennomgang av halerotor++. Etthvert tips er velkomment i den feilsøkinga.

          Så den har desverre ikke fått ordentlig luftetur ennå.

          Om noen vil ha noe fler/bedre/andre bilder (det jeg ofte vil ha er hva/hvordan har andre gjort ledninger etc), så kan jeg ta noen ekstra bilder av skammens ledningsopplegg. Mao. ikke spesielt sirlig gjennomført, men jeg hater ledninger som ikke er lett tilgjengelig og lett flyttbare, så å stripse, bunte, tape, whatever så alt ser ut som om det er gjort av en manisk detaljist er ikke helt meg

          Comment


          • #6
            Oi, jeg har posta videoen jeg, men nå er den tydeligvis borte. Men her er den hvertfall igjen. I morra får vi filme mer Hørte nyss om at en pro-pilot vi kaller pottefyllern skal se hva den er god for i morra =D

            Honeybee CP 2

            Comment

            Working...
            X