Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering Logo 800 XXtreme.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by lacappuchino View Post
    Du har veldig lange blader på da! 815mm ? Frister det å prøve kortere? Feks 750mm eller noe i den gata?

    For min del frister det ikke nå, synnes den skal være stor.

    Kyle Dahl har jo brukt Edge 753 blader, og kjørt på 1850rpm på hode, men satt opp pithen til 13/14 husker jeg riktig. Han har nå gått tilbake til Edge 813 og ned til 1800rpm og 11grader pith. Jeg tror dette er smak og behag så vi for se hva som kommer etterhvert, om et par uker så kan jeg ha lyst til og prøve.
    Vi for se da
    MVH
    Kjell Kristian

    Comment


    • #32
      Da har jeg endelig fått gjort noe med canopyen. Ble helt greit og mye enklere og ta av og på, samt at den sitter mye bedre Kanskje ikke like fint, men det skal brukes

      Click image for larger version

Name:	feste bak.jpg
Views:	1
Size:	61.9 KB
ID:	587084Click image for larger version

Name:	feste topp.jpg
Views:	1
Size:	99.8 KB
ID:	587085Click image for larger version

Name:	canopy topp h.jpg
Views:	1
Size:	76.5 KB
ID:	587086Click image for larger version

Name:	canopy topp v.jpg
Views:	1
Size:	59.4 KB
ID:	587087Click image for larger version

Name:	canopy venstre.jpg
Views:	1
Size:	93.0 KB
ID:	587088

      Mikado har kommet med noen råd om feste av canopyen, da dem har sett at det som kom orginalt ikke var helt topp. Jeg har slipt som forklart i bunn på canopyen og limt på kantlist. Dett hjelper mye på resonans/vibrasjoner fra canopyen.

      Click image for larger version

Name:	XXTreme_canopy_modification_1.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	587089
      MVH
      Kjell Kristian

      Comment


      • #33
        Savna deg og denna på Holmen i dag!
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #34
          Fikk ikke sett filmen/flyging fra 4rd tur før nå - sykt feit flyging KK, ryddig og snappy - tøft mister
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #35
            Originally posted by kristianwest View Post
            Savna deg og denna på Holmen i dag!
            Kan ikke være to plasser samtidig men dere hadde det sikkert fint uten meg......og 800'n

            Originally posted by alflovvold View Post
            Fikk ikke sett filmen/flyging fra 4rd tur før nå - sykt feit flyging KK, ryddig og snappy - tøft mister
            Takk Alf, har fått 2 turer til på den og må si jeg gleder meg til neste tur ut med den
            MVH
            Kjell Kristian

            Comment


            • #36
              Får jeg spøre hvorfor du vurdere å selge denne nå?

              Comment


              • #37
                eg er nyficken også

                har mitt øye på 700 XXtreme , møjligt tar med meg från sverige i sommer , mår bara finner ut vad eg skall si til kone att eg mår har en til 700 heli ,hehe
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • #38
                  Originally posted by ragge1 View Post
                  eg er nyficken også har mitt øye på 700 XXtreme , møjligt tar med meg från sverige i sommer , mår bara finner ut vad eg skall si til kone att eg mår har en til 700 heli ,hehe
                  Ikke noe problem. Mine heli vokser av seg selv. Dersom hun spør, så ser du rart på henne og sier "nei, den har jeg hatt lenge".
                  - Erik -

                  ------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

                  Futaba 18MZ

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Hanzo View Post
                    Får jeg spøre hvorfor du vurdere å selge denne nå?
                    Jeg vurderer og selge, ikke noe mer.
                    Har flydd i underkant av 20turer, xxtremen virker solid og meget bra designet. Det eneste jeg ikke liker er V-bar, men dette er en smak sak som er sammensatt av flere ting. Må bruke telefon/pc for og justere, stikke følesen(pitch). Kanskje noe på ailron og elevator, ikke direkte nok. Men dette er veldig meg personelig, jeg hadde v-bar på tidligere modeller og gikk tilbake til fuglepinne
                    Hvis den ikke blir solgt kommer jeg nok til og teste et annet fbl-system på den.
                    Hva kan jeg si, løp og kjøp.
                    Last edited by kjellkr; 09-05-12, 10:46.
                    MVH
                    Kjell Kristian

                    Comment


                    • #40
                      Hei Kjell.

                      Byttet du fra VBar til noe annet?
                      Fin tråd ang bygging. Har selv bygd alle sine Align maskiner, og et pr Goblin.
                      Nettopp fått Exxtreme i hus, og en Goblin 770 er på vei. I følge manualen, ser Logo'en rimelig enkel ut å sette sammen.
                      Jeg kjører den med en 16S esc, samme pakke som på 770, og prøver BeastX også på denne. Har alt annet satt opp med samme, og er meget god fornøyd med både funksjonalitet, og stabilitet (v2.0). Også på Trekker'n. Var litt skeptisk der, men fungert bra.

                      Mitt nivå på flyvningen er ikke helt der du er , men med 100 timer til på sim i vinter, gjør det sikkert underverker

                      KE
                      Last edited by Falx; 05-12-12, 20:32.
                      ------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
                      300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
                      ------------------------------------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Falx View Post
                        Hei Kjell.

                        Byttet du fra VBar til noe annet?
                        Fin tråd ang bygging. Har selv bygd alle sine Align maskiner, og et pr Goblin.
                        Nettopp fått Exxtreme i hus, og en Goblin 770 er på vei. I følge manualen, ser Logo'en rimelig enkel ut å sette sammen.
                        Jeg kjører den med en 16S esc, samme pakke som på 770, og prøver BeastX også på denne. Har alt annet satt opp med samme, og er meget god fornøyd med både funksjonalitet, og stabilitet (v2.0). Også på Trekker'n. Var litt skeptisk der, men fungert bra.

                        Mitt nivå på flyvningen er ikke helt der du er , men med 100 timer til på sim i vinter, gjør det sikkert underverker

                        KE
                        Gratulerer med to fine helikoptere. Tror du blir fornøyd med begge, men det er med tungt hjerte jeg tror Goblin flyr bedre. Den har nesten en kilo mindre og dra på, og det tror jeg du merker men nå for du mere krutt en det jeg hadde, så dette MÅ bli bra.
                        Jeg testet ikke noe annet fbl-system, ble aldri noe av da den ble solgt. Nå veit jeg ikke hvilken esc du bruket, men YGE leverer 16s esc med en grei governor funksjon har jeg lest, så da er det jo greit og bruke beastX. Er nok viktig på et så stort helikopter og ha en governor som fungerer bra.

                        Tror dette blir bra! men 100 timer sim, du må ha feber
                        MVH
                        Kjell Kristian

                        Comment

                        Working...
                        X