Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av enkelt heli som ikke ødelegger alt rundt seg i en eventuell kræsj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av enkelt heli som ikke ødelegger alt rundt seg i en eventuell kræsj

    Leter etter et passende heli til å fly mindre steder og som ikke gjør så stor skade ved feil manøvrering. Feks at den ikke kommer mellom teltduken. Har en kontraroterende modell som fungerer greit til dette, men den er klar for utskiftning. Og 600(trex) blir altfor voldsom når jeg enda er i "startgropa"
    Noen som mhar tips til en grei modell?
    Tittet litt på disse:
    Siden finnes ikke

    Siden finnes ikke

  • #2
    Siden finnes ikke
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      Hei,

      Du må huske på at både 250 og 450 modeller (eks. Trex 250 og Trex 450) har høy RPM på hode. Trex 450 bruker man et sted mellom 2800 og 3400 i rotorhastighet. Trex 250 er vel enda høyere (har sett folk som har helt opp i 5000).

      Dersom du skal fly inn og det er trangt, så er det vel kontraroterende som er tingen. Dersom du går på heli med Collectiv Pitch bør du finne deg en annen plass å fly!!
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Enig med ehaga.

        SveinB.
        www.micro-hobby.com

        Comment


        • #5
          Noe 3D/akro blir lite aktuellt med det første. Er mest bare for kosens skyld nå i sommer så en er litt mer komfortabel når en drister seg på trexen som venter på å bli brukt.
          Da er kanskje Big Lama tingen. Alltid gøy med noe stort i forhold til hva man er vant til.

          Comment


          • #6
            Big Lama er fin og stabil men relativ til størrelse er den like dårlig i vind som vanlige kontraroterende heli.
            Dåg er Big Lama bedre en tilsvarende E-Flight modell.
            Trex 450 blandingsrase 4S
            Logo 500
            Blade mCPX

            Comment


            • #7
              Er klar over dette med vind, så det må en bare ta med seg. I håp om at dette stort sett er det eneste negative med denne modellen

              Comment


              • #8
                Du kan jo vurdere Hirobo Quark SRB, den er grei å fly og med celleplast rotorblader ødelegger den ikke noe. Grei pris både på heli og deler fra Rotordisc i Danmark. Jeg har den og liker den godt til innendørsflyging.
                404 - File or directory not found.

                Comment


                • #9
                  Multiplex Funcopter

                  Ikke at jeg er noen helikopter ekspert,men hva med denne?
                  Det må da være tidenes helikopter for nybegynnere?

                  Comment


                  • #10
                    Blade 400 er ett av alternativene for oss i pysefraksjonen. Sett det opp snilt, så oppfører det seg omtrent som et kontraroterende. Billig morro.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan får du en Blade 400 til å fly som en Lama?
                      Trex 450en min flyr som alt annet en en lama og den spiser panelen av veggen om jeg skulle komme borti.
                      400/450 size er mere en nok kapable til å både fly fort og forårsake skade på det det treffer.
                      Trex 450 blandingsrase 4S
                      Logo 500
                      Blade mCPX

                      Comment


                      • #12
                        ?

                        Bjeff, flyr du Blade 400 3D?

                        Jeg forsøker det (siden juni i fjor) og forstår ikke helt hva du mener med at det er enkelt å fly. Har jeg forstått denne tråden riktig, så er nok en walkera 4#3 eksvis et godt alternativ. Det ødelegger ikke mye, og er greit å fly innendørs i trange omgivelser.
                        ________________
                        Erling

                        T REX 500 ESP (med Futuba 520)
                        Blade 400 3D
                        Walkera 4#3 V2 Brushless
                        Twister Bell

                        Spektrum DX6i

                        Comment


                        • #13
                          Hei, jeg fløy B400 daglig i noen måneder fram til i fjor høst. Det er fullt mulig å gjøre det meget sedat. Jeg har t.o.m. postet en link til en helifreak-post med pyse-instillinger her på sidene tidligere. I og med at det var snakk om vind, så regner jeg med at det ikke skal flys foran krystallvaser. Jeg mener IKKE at det egner seg til å kosefly rundt i stua.

                          Edit: Her er den nevnte linken: First Flight B400-Rock Steady- Thanks to all of you - HeliFreak
                          Last edited by bjeff; 02-04-09, 20:32.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #14
                            Ikke helt enig på det oppsettet ditt der. Prøvde det ut, og et kontra rotende heli bli jo rå sterkt i forhold!!!! Svak bris, så er det bare å løpe i med vind så man ikke mister helikoptet av syne..
                            Hyperion Helios F3A - Hyperion Extra 260 40e 3d - Multplex Acromaster - Multiplex Skycat - E-flite Cap232 - E-flite minifuntana - Gambler 40 - + div df

                            Raptor E620 se - Raptor E550 - Minititan e325se - Minititan e325 ec-135 -
                            Outrage G5 - SJM 180
                            Blade 400 3d - Blade cx

                            JR DSX9
                            Spectrum dx6i

                            Comment


                            • #15
                              Du har f.eks. en Walkera 4G3. Dette er et lite helikopter med kollektiv pitch. Den finnes også i FP (4#3). Den har jeg fløyet en god del inne i stua.
                              Trond Nilsen

                              Comment

                              Working...
                              X