Announcement

Collapse
No announcement yet.

Logo 600SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Takk og takk

    Som ehaga sier er det ikke viktig hvor gyroen står bare den er vinkelrett på alle plan.
    Jeg bruker legoklosser til å lage meg en mal mot en kant som er rett. På Logo'en har jeg lagt an mot en kant på høyresiden av platen gyroen står på. Kan være litt knot å få 100%. Jeg måtte rive av igjen og bytte tape en gang før det ble bra.

    Originally posted by ehaga View Post
    Jeg tror ikke det er noe problem med batteriet som stikker ut. Det ser litt voldsomt ut, men jeg har flydd med min en stund uten at noe har skjedd.

    Et tips : Du kan spare en plugg ved å lage to EC5 plugger på ledningene fra regulator og en "lask" i mellom.

    Lykke til med "Maiden".
    Så du har kun stroppet fast to separate batterier slik som på bildene mine uten noen videre avstiving?
    Holder det altså?
    Jeg tror uansett jeg lager en plate under der for ro i sjelen

    Skjønte ikke det med pluggen.
    Legg gjerne ut et bilde om du har det slik på din, så har jeg et tips til neste gang.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #47
      Har du ikke Logoklosser da
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #48
        Originally posted by arhennie View Post
        Som det synes på bildene kommer det fremste batteriet veldig langt frem så jeg må lage et slags batteribrett. Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det så det blir stivt nok. Jeg er mottakelig for tips!!
        Jeg har brukt 4mm lexanplate i hele lengden - funker som snus.
        Knut Eirik Lyngmo

        Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

        Comment


        • #49
          Ang feste av batteriene så kjøpte jeg inn 1,5mm karbonplate fra Hobbyking og kappet den ned til i underkant av bredden til batteripakkene. Lagt oppå pakkene og festet med de medfølgende strapsene så sitter pakkene veldig godt. I tillegg så beskytter platen muligens batteriene litt fra pinjongen ved en eventuell kræsj.

          Click image for larger version

Name:	IMG_0159.jpg
Views:	1
Size:	291.4 KB
ID:	574784
          --
          Thomas Kvitle Jenssen

          Comment


          • #50
            Originally posted by roadrune View Post
            Har du ikke Logoklosser da
            Joda. Hva mener du??
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #51
              Plexiglass på oversiden skal jeg prøve. De har passende plater på Clas'ern i 3mm tykkelse. Hadde tenkt på Carbon, men plexiglass platene er så billige så de er verd å prøve. Takk for tips kara
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #52
                Originally posted by arhennie View Post
                Joda. Hva mener du??
                Det var bare ett forsøk på å være morsom.... Du sa Legoklosser, jeg sier Logoklosser, liksom
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #53
                  Originally posted by roadrune View Post
                  Det var bare ett forsøk på å være morsom.... Du sa Legoklosser, jeg sier Logoklosser, liksom
                  He-he. Det så jeg ikke vet du

                  Nei, foretrekker LEGO for det hender jeg monterer fbl på andre merker også.
                  LOGO klossene skal være fine men hører de avviser andre merker. Spesielt Align går dårlig
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by arhennie View Post
                    Takk
                    Får nok til en film av den etter hvert. Men selve maiden er nok ikke mye å vise frem. Blir nok å kjenne litt forsiktig på den det.
                    Du får lade kamera du også og legge ut SG Vibe'n Den var klar nå var den ikke?
                    Ja kanskje jeg skal ta noen bilder og legge den ut. Mangler kun paddlere og haleblader nå!!
                    Kay Arne Olsen

                    Comment


                    • #55
                      Lim for kjøleribber.

                      Jeg ser at dere tidligere i tråden har diskutert lim.
                      Bare til info så anbefaler Kontronik vanlig tynn CA for metall til de orginale kjøleribbene.
                      Dette er det som gir minst luftgap!
                      Dette er ikke noe de bare skriver i bruksanv. men og bekrefter muntlig.
                      Jeg har som kjent mye kontakt med dem
                      Thorbjørn.

                      Comment


                      • #56
                        Det synes jeg er merkelig når det finnes produkter på markedet som er laget spesifikt for dette formålet.

                        Comment


                        • #57
                          Anbefalingen om Arctic Silver lå under produktbeskrivelsen til kjøleribbene på Fast Lad sine sider.
                          Jeg hadde ikke hørt om produktet før jeg så det der.
                          Men jeg har nå bestilt og venter bare til det kommer fra A Main Hobbies.

                          Kjøpte forresten ikke denne epoxy'en det var linket til på den norske siden.
                          De hadde en annen type i litt mindre kvanta og halve prisen, men til samme formål.
                          Denne typen er ikke basert på sølv som den andre, og er også uten disse halvleder egenskapene jeg nevnte under. Ikke at akkurat det har noen betydning for min del.

                          Page not found - AMain Hobbies]Arctic Silver Alumina Adhesive Premium Ceramic Thermal Epoxy (2) [ASI-AATA-5G] | Electric Accessories - A Main Hobbies[/url]
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #58
                            Har vært stille rundt dette prosjektet mitt her. Har ventet på varmere vær og det har stadig sett bedre ut. Men nå i helgen ble det jo grisekaldt igjen da. Men jeg klarte ikke vente lenger. Nå måtte jeg i allefall få snurr på rotorbladene og kjenne litt på den.

                            Måtte først fikse til et så jeg fikk festet batteriene og balansere heliet. Jeg kappet til noen plexiglass plater fra Clas Ohlson for å stive av batteriene. En under og en over. Batteriene sitter fast med borrelås i den under så skyver jeg bare pakken på plass. Legger inn en plate på toppen også for å hjelpe til å stroppe fast, samt at jeg har litt beskyttelse mellom batteri og motoraksling. Måtte ha batteriene (2x 6S 4000) helt i bakkant for balansere ut.

                            Jeg har ikke laget til noe spesielt for å forhindre at hele batteripakka kan gli ut av heliet i front. Burde kanskje lagt på noe borrelås under plexiglasset også, men blir ofte litt problematisk å få løs pakkene da. Vet ikke om stroppene holder pakka godt nok fast. Måtte være i raske piroer at sentrifugalkreftene kan prøve å slenge de ut. Senter pakka ligger noen centimeter unna masta, men kreftene blir kanskje fordelt nok til begge retninger allikevel, slik at dette holder.
                            Noen som har noen erfaringer der?

                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20110213_056.jpg
Views:	1
Size:	179.5 KB
ID:	576066 Click image for larger version

Name:	Hobby_20110213_057.jpg
Views:	1
Size:	151.2 KB
ID:	576065

                            Det var alt for kaldt å reise ut å fly dag så det ble bare litt forsiktig hoovring rett utenfor husveggen her. Det er trær, bygninger og biler på alle kanter så jeg hoovrer bare veldig forsiktig.

                            Jeg har ingen erfaring med denne Jive ESC'en så vanskelig å si hvor jeg skal legge meg for rett headspeed. Satte opp en normal kurve som skrådde opp til 50% og flatet ut der. Idle 1 og 2 på hhv. 65% og 80%, så får jeg se om noen kan hjelpe meg å tacke den etterhvert. Prøvde bare i normal nå, dvs 50%. Hoovret rolig og fint. Og hang overraskende lenge på dette lavet turtallet når jeg slo på throttle hold.

                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20110213_059.jpg
Views:	2
Size:	146.7 KB
ID:	576069 Click image for larger version

Name:	Hobby_20110213_060.jpg
Views:	2
Size:	211.9 KB
ID:	576068

                            Måtte ta et bilde av den nye Fusuno canopyen også. Er fint lys i sola nå

                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20110213_073.jpg
Views:	2
Size:	170.5 KB
ID:	576067

                            Gleder meg veldig til våren nå
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #59
                              Da var maiden endelig gjennomført. Må si det her fungerte etter forventingene. Fløy rett og slett nydelig. Hadde ikke med noen lader så det ble bare to flighter som jeg hadde batterier til. Men varmet opp med et par flighter med T-rex 500 først. Har flydd stort sett bare fly i hele vinter så var veldig rusten på heli nå.

                              Jeg hadde ikke noe å sjekke headspeed med så jeg fløy på en hastighet som hørtes lav nok ut. Sikkert veldig lav. Blir artig å se åssen dette funker på rett headspeed. Fikk tatt noen bilder, men var litt dårlig sikt i dag så bildene ble der etter...
                              Attached Files
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #60
                                Hei!
                                Gratulerer med maiden! Har ikke flydd side før jul en gang så jeg regner med at jeg er rusten jeg også! Sol og varme!
                                Raymond Jakobsen
                                Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                                Mikado Logo 400se,v-bar
                                Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                                Only electric!!



                                http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                                Comment

                                Working...
                                X