Announcement

Collapse
No announcement yet.

Logo 600SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logo 600SE

    Da har jeg endelig klinket til med en Logo 600SE som jeg har fundert på å handle over lengre tid nå.
    Jeg hadde en 500 DX for jeg kjøpte for ganske nøyaktig 2 år siden, men batterier og ladere var ikke riktig så kurant den gangen som det er nå, så den ble solgt til fordel for nitro maskiner.

    Helikopter og noe elektronikk er allerede i hus, og resten er allerede på veg.
    Jeg kommer ikke til å stresse med denne da det blir lite flyging uansett i kulde og mørke.
    Men når den er ferdig blir jeg nok utålmodig etter å teste vil jeg tro.

    Click image for larger version

Name:	Logo 500 DX.jpg
Views:	1
Size:	130.8 KB
ID:	628076Click image for larger version

Name:	Logo 600 SE.jpg
Views:	1
Size:	92.7 KB
ID:	628077
    (Bildet til venstre er av den gamle 500'en min).

    Hadde ikke tenkt å lage noe byggeblogg da ligger flere Logo tråder her inne fra før.
    En 500 3D av en kar som heter Lorents og en 400 V-bar av Affa.
    Også er det ikke lenge siden Flypilot bygget en Logo 600 3D med lang halebom som jo blir det samme.
    (SE = Stretched Edition)
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

  • #2
    Har sikla litt på en selv selvom jeg prøver å avslutte helikopterflygingen.

    Uansett hyggelig med litt bilder og tips.

    Hvilket oppsett??
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Ja du må bare poste bilder og slikt Lurer på en slik selv jeg også
      FAST AND LOW!!!!

      Comment


      • #4
        Jeg kjøpte den som en slags pakke. Dvs. det var med motor, ESC, blader og V-bar enheten.
        Denne pakka var forberedt for 10S oppsett med en motor på 500kV.
        Men jeg bestemte meg etterhvert for å gå for 12S og solgte den medfølgende motoren.

        Oppsett blir da som følger:
        Motor: Kontronik Pyro 700-45L
        ESC: Kontronik Jive 80 HV
        Cyclic servoer: Futaba BLS 451
        Haleservo: Futaba BLS 251
        Reg. til haleservo: Spektrum VR5203
        Mini V-bar "blue line" 5.0
        Edge 693mm blader
        Edge 105mm på halen
        Batteri: Turnigy nano-tech 6S 4000 25C x2

        Har kjøpt en Raptor 90 carbon halebom for bruk i vinter for å slippe at halen kryper.
        Venter også på at Mikado skal få produsert flere av disse 30mm counter bearing, men den kan fint ettermonteres om det drar seg ut.

        Det skulle være oppsett en Logo verdig det her.
        80A ESC og 25C batteri kan virke litt lite på en 90 men det skal holde rikelig etter hva jeg har funnet ut av.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          heia Raptor 90
          FAST AND LOW!!!!

          Comment


          • #6
            Var ute og hadde en røyk så sneik kona seg inn og skrev heia Raptor 90. Hun har en ting for Raptor

            Ja jeg har reagert på at de anbefaler denne regulatoren til en maskin som svinger 690 blader men de sier at dette skal være knall kombinasjon.
            Hadde ikke godt i min 700E
            Last edited by MAIZOR; 18-11-10, 21:16.
            FAST AND LOW!!!!

            Comment


            • #7
              Originally posted by MAIZOR View Post
              heia Raptor 90
              He-he, det er en såkalt OEM hale så ikke heelt Raptor.

              Jeg skal legge ut litt bilder underveis jeg. Også tips om det dukker opp noe spesielt. Ellers er vel Logo rimelig rett frem å sette sammen. Særlig med FBL hode. Er ikke mye leamikk igjen da.

              Det første jeg begynte med var å studere manualen. Med tenkehette så klart...
              Click image for larger version

Name:	Hobby_20101105_002.jpg
Views:	1
Size:	111.8 KB
ID:	573842
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Originally posted by MAIZOR View Post
                Ja jeg har reagert på at de anbefaler denne regulatoren til en maskin som svinger 690 blader men de sier at dette skal være knall kombinasjon.
                Hadde ikke godt i min 700E
                Skal holde ja. Samme kombo er til og med anbefalt fra Kontronik til denne maskinen.
                Men det er ikke en rendyrket 700 da. Det er jo egentlig en 600 med lange blader.
                Sånn sett er den litt 2 i 1 da man bare kan sette på orginal halebom og 600 blader om man synes 700 blir stort.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Tror den tenke hetta vil gjøre dette til et lett og problem frit bygg Post litt bilder når du begynner og skru Viktig og bruke silikongrease inne i hetta slik at du får den av igjen når du er ferdig og tenke håper ikke du glemte det?
                  FAST AND LOW!!!!

                  Comment


                  • #10
                    Hei,

                    Grattis med det som jeg anser som markedets beste heli. Har flydd L600SE i noen mnd nå og er kjempe fornøyd.

                    Ang. regulator. Jeg tror ikke det er noe problem med 80HV. Jeg byttet min ut til fordel for en 120HV, men mest for å være forberedt på fremtiden. Veldig mange som bruker kjøleribber når de kjører 80HV.

                    L600SE er veldig grei å bygge. Følg manualen, men jeg har lyst å gi det noen tips på veien.

                    1. Av gammel vane har jeg brukt noe fett som smurning på o-ring demperne i hode. Etter 2.5 år med logo har jeg nå funnet ut at dette er direkte feil og resultatet er at demperne kan vandre i mye større grad. Resultatet er at demperne slites fortere og du kan risikere at du for vibrasjoner i kjerra fordi demperne forskyver seg. Demperne skal mao ikke ha noen form for smurning.

                    2. Lagrene i halen presses inn i carbon sidene. Når man monterer hale gear boksen sammen er det lett at disse sidene ikke blir helt paralelle. Dette skaper feil press inn mot akslingen som roterer. Igjen kan dette resultere i vibrasjoner.

                    3. Når du monterer bommen, så skal denne presses inn i kroppen til den ikke kommer lengre. Stramming av reimen gjør du bak. Du må ikke stramme skruene gjennom kroppen for hardt fordi da drar du hode til skruen inn i kroppssiden. Dette skjedde på min og jeg måtte legge på noen skiver for å hindre dette.

                    4. Når du monterer BLS-servoen vil du se at du må gjøre noen tilpasninger for det bakerste cyclic servoen. Servoarmen treffer innsiden av kroppen. Fikses lett med en dremel. Jeg bruker JR 8717 i min, og da slapp jeg dette.

                    Jeg tror det kan være lurt å velge skikkelige kontakter mellom regulator og batteri. Deans er nok på kanten og jeg har i stedet gått for EC5 kontaktene fra E-flight.

                    Hvorfor skal du ha regulator på haleservoen. Stort sett alle jeg har hørt om har kun kjørt BEC'en HV-regulatoren mot alle servoene på "vanlig spenning". Flere artikler på RR hvor folk har testet 600SE med høyere spenning til cyclic servoene, men har gått tilbake fordi gevinsten er så liten.
                    Last edited by ehaga; 19-11-10, 23:07. Reason: Trykk leif
                    - Erik -

                    ------------------------------------------
                    Logo 600SX + 6003D
                    Logo 400SE

                    Futaba 18MZ

                    Comment


                    • #11
                      Hallo!

                      Artig å se at det er flere som tar til vettet!

                      Jeg har flydd logo siden jeg kjøpte flypilot sin 500 3d, som nå i vår ble en 600se. Må bare si at det er et utrolig vedlikeholdsfritt og utrolig flott å fly. Det eneste jeg har byttet på det er o-ringene i hode.
                      Oppsettet jeg flyr med nå er cc80HV. Scorpion 4035/400kv, 12cell med Western robotics bec. Jeg flyr med batterier i fra 2600 til 4900mAh. Med de største batteriene så har jeg en flytid på 10min, med ca 1800 i headspeed. Har hatt noen turer med headspeed ned mot 1500, og da med flytid på 15 min. Flystilen blir jo litt anneledes med 1500 headspeed. Men den flyr fortsatt utrolig bra.

                      Flyr også en 400se, logo 10 hale boom. Med 550mm blader, og headspeed på ca 1950. Den minner veldig på 600se i flystil, men har ikke rett så mye power.

                      Håper at du liker logoen når du får den i luften! Jeg er helt hekta!

                      Grattis med nytt heli forresten!

                      Raymond!


                      /?action=view&current=IMG_6096.jpg]"]Photo Storage
                      Last edited by jakobsen; 23-11-10, 00:17.
                      Raymond Jakobsen
                      Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                      Mikado Logo 400se,v-bar
                      Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                      Only electric!!



                      http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                      Comment


                      • #12
                        Hei, takk for tips og kommentarer.
                        Har vært litt stille en stund nå, men tiden gikk med til å bli klar med noe utstyr til inneflyging sist helg.

                        Har satt sammen rammen og halen så langt.
                        Rammen er jo rimelig rett frem. Må bare bruke en av disse gjengestengene til å tre muttere. Ellers tar jeg alltid en skikkelig runde med pussepapir på alle skarpe kanter for å hindre å kutte ledinger. Disse kantene er ganske skarpe selv om de bare er plast.

                        Click image for larger version

Name:	Hobby_20101112_007.jpg
Views:	1
Size:	93.8 KB
ID:	573921

                        På halen reagerte jeg på at jeg ikke kunne stramme til noe videre på boltene som fester bladgriperne til halehuben. Da roterte griperne tregt. Normalt er jeg vant til å kunne stramme bra til på disse. Jeg vet det har vært en del kommentarer på Logo halebladgriperne. Vet ikke om det gjelder nettopp disse. Men mange bytter til Quick UK har jeg sett. Synes heller ikke for mye om de plast ballinkene.

                        Click image for larger version

Name:	Hobby_20101122_031.jpg
Views:	1
Size:	61.8 KB
ID:	573922

                        Forøvrig på halen måtte jeg bruke de to medfølgende shim'ene for å ta bort slakk i halerotor akslingen. Ellers gikk monteringen av halen veldig greit. Må si jeg synes den er skikkelig stilig den halemekanikken der

                        Click image for larger version

Name:	Hobby_20101122_033.jpg
Views:	1
Size:	101.5 KB
ID:	573923Click image for larger version

Name:	Hobby_20101122_037.jpg
Views:	1
Size:	87.3 KB
ID:	573924

                        Originally posted by ehaga View Post
                        Jeg tror det kan være lurt å velge skikkelige kontakter mellom regulator og batteri. Deans er nok på kanten og jeg har i stedet gått for EC5 kontaktene fra E-flight.
                        Jeg har brukt Castle 4,5mm bullet på et tidligere 12S oppsett men synes disse er litt mer utsatt for kortslutning ifm lading og lagring osv. Jeg lagde meg noen isoleringsplugger som jeg tok av under bruk. Men disse ønsket jeg å gå bort fra for å slippe dette. Og ja, det er EC5 som er innkjøpt til denne

                        Originally posted by ehaga View Post
                        Hvorfor skal du ha regulator på haleservoen. Stort sett alle jeg har hørt om har kun kjørt BEC'en HV-regulatoren mot alle servoene på "vanlig spenning". Flere artikler på RR hvor folk har testet 600SE med høyere spenning til cyclic servoene, men har gått tilbake fordi gevinsten er så liten.
                        Jeg ønsker å kunne kjøre full spenning på cyclic servoene så da behøves regulator på halen. Dvs jeg har lest om folk som kjører høy spenning på BLS 251 men det har ikke jeg tenkt å forsøke.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          Link der det sies at man kan kjøre BLS251 på 6v fra produsenten, hvis det er av interesse!

                          Har lurt litt på carbon hale jeg også, kutta du den mye!

                          Raymond!
                          Raymond Jakobsen
                          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                          Mikado Logo 400se,v-bar
                          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                          Only electric!!



                          http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jakobsen View Post
                            Link der det sies at man kan kjøre BLS251 på 6v fra produsenten, hvis det er av interesse!

                            Har lurt litt på carbon hale jeg også, kutta du den mye!

                            Raymond!
                            Den linken er interessant den. Legg den ut

                            Raptor halen var ca. 9mm for lang. Kappet den enkelt med en fintannet sag.
                            Men fikk allikevel problemer med at reima ble alt for stram. Bommen buttet i en skrue som fester denne alubraketten til pitch armen bak på halen. I manualen er denne skruen vist med et veldig lavtbyggende hode med flat-trekker spor. Men det var en vanlig umbrako som lå med i kit'et.

                            Men raptor halen har noen spor og huller som kom lagelig til. Endte opp med et halvmåne formet spor i halebommen etter kapping som denne bolten gikk inn i og jeg slapp dermed å kappe ytterligere.

                            På orginalhalen måtte jeg nok ha slipt litt eller kappet litt ser det ut til. Litt merkelig syntes jeg men lar seg jo veldig enkelt løse da.
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #15
                              Hei!

                              Hadde jo egentlig tenkt å legge ved linken i forrige post, distre da veit du! Her er den: http://cms.robbe.com/downloads/Techn...ervos_2010.pdf. Her er linken til han som har lagt den ut, slik jeg forstår det så jobber han i en LHS. Så han skal ha kontroll. Mener det er på side to man ser BLS251 servoen. logo 500 electronics - HeliFreak.

                              Hadde akkurat en 10 min tur med min 600se, hadde ikke følelse i fingra når jeg kom inn. Gleder meg til sol og sommer!!

                              Raymond!!
                              Raymond Jakobsen
                              Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                              Mikado Logo 400se,v-bar
                              Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                              Only electric!!



                              http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                              Comment

                              Working...
                              X