Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 450 X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du kunne ikkje tenkt deg ett delehelikopter i alukasse med 3 batteri og revolution blader?
    2 servoer er gåen i krasj, halen ser helt bra ut og har bytta maingear.
    Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
    Resten er for salg:
    Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

    Comment


    • #17
      Originally posted by doogledee View Post
      Spektrum spm-sh3020 er mye bedre servoer, som passer rett inn i ramma til 450x.
      Hva med haleservo? Har du en god anbefaling der? Kan jeg bruke samme type?


      Jeg er ikke ute etter et delehelikopter akkurat nå.
      Last edited by ronaldst; 24-02-14, 06:37.

      Comment


      • #18
        Kan bruke spm-sh3020 på halen også ja hvis du bytter servoer så må du inn i beastx oppsettet å endre litt på servoparameterene.
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #19
          Jeg er ikke helt upartisk, men du får komplett sett med servoking 995/995i for ca 1000,-
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #20
            Har du link til de rfauske? Erfaring med de kontra andre typer?

            Ser etter litt lesing på andre forum at Savox servoer er en anbefalt løsning., men prismessig kontra Spektrum er vi på samme nivå.

            Lite erfaring med både bytte av servoer og oppsett av BeastX så alle gode råd taes vel imot!

            Comment


            • #21
              Dei kundene jeg har som har kjøpt 995 har vært fornøyde med dei, en som strippet ett gir under en hard krasj men lite annet. Men dei er noe dypere enn hva som er vanlig så en må passe på at en har plass til dei.

              RC-Batteri.no
              Last edited by rfauske; 24-02-14, 12:34.
              Rasmus Fauske
              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

              Comment


              • #22
                Må kutte en del ut av rammen for å få de på plass, og det er litt uheldig.

                Har noen erfaring med skifte av hovedmotor? Trenger jeg ny ESC/BEC?

                Comment


                • #23
                  Hvorfor oppgraderer du? Virker dyrt å kjøpe et komplett helikopter, for så å skifte servoer, motor og ESC.

                  Comment


                  • #24
                    org servoene er knallbra, hvorfor skal du bytte? billige girsett er det også

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Hanzo View Post
                      Hvorfor oppgraderer du? Virker dyrt å kjøpe et komplett helikopter, for så å skifte servoer, motor og ESC.
                      Har fått i hus et delehelikopter som er så bra i stand at det er verdt å sette sammen igjen. En servo er gåen på cyclic og motoren har noe slitasje.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by andersand View Post
                        org servoene er knallbra, hvorfor skal du bytte? billige girsett er det også
                        Servoene er greie de men plastdrev tåler ufattelig lite. Derfor vurderer jeg å skifte de. Motor, skal en tro hva som leses på Helifreak, er det bedre å gå for en 450H eller Scorpion -8 enn å sette i den orginale 440 motoren. Prøver å finne riktig løsning bare, erfaring taes vel imot.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by ronaldst View Post
                          Servoene er greie de men plastdrev tåler ufattelig lite. Derfor vurderer jeg å skifte de. Motor, skal en tro hva som leses på Helifreak, er det bedre å gå for en 450H eller Scorpion -8 enn å sette i den orginale 440 motoren. Prøver å finne riktig løsning bare, erfaring taes vel imot.
                          og du tror metalldrev tåler mer? da må jeg skuffe deg. eneste som skjer er at servogirene koster uendelig mye mere, og du ofte kvelder hele skiten.

                          org motoren har plenty power, med det sagt var det gøy med 6s 450x når falx og jeg lekte oss i sin tid

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by andersand View Post
                            og du tror metalldrev tåler mer? da må jeg skuffe deg. eneste som skjer er at servogirene koster uendelig mye mere, og du ofte kvelder hele skiten.

                            org motoren har plenty power, med det sagt var det gøy med 6s 450x når falx og jeg lekte oss i sin tid
                            Og det går igjen utover servohorn osv...
                            Kjell Ove
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by kjellovel View Post
                              Og det går igjen utover servohorn osv...
                              stag, armer osv, motorer, sensorer...

                              med girsett bruker du 2-3 min, slipper FBL oppsett på nytt, ut og fly igjen samme dag

                              Comment


                              • #30
                                Veldig fint å ha noe som ryker i hvertfall, derfor jeg flyr med plast armer på standard servoene så det kun er å bytte armer om en skulle krasje.
                                Rasmus Fauske
                                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                                Comment

                                Working...
                                X