Announcement

Collapse
No announcement yet.

600 eller 700? og hva?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 600 eller 700? og hva?

    Hei,
    Har lyst på et nytt heli til våren. Har fra før en Hirobo Embla (fbl) og en Hirobo SDX(fb) nitro. Er foreløpig langt unna noe 3D. Flyr litt loop, roll, stallturns + litt div jeg ikke vet hva heter

    Vurderer en 600 eller en 700 elektro. Hva tenker dere er best? Er det stoooor forskjell på å fly? Hvordan er forskjell i kræsj kost? Er vel 12s uansett, så ikke enorm forskjell på batterikost. Har ingen 6S pakker fra før, så er ikke noe tema ifht det. Det eneste må jo være at 4600/5000 er mer "universalt" enn 3300 pakkene til 600`en.

    Har tidligere vært litt skeptisk til Align. Men har vel endret litt syn på det. Syns det virker som gode kjøp både 600 pro dfc, og 700`en. Budsjettet er tight, så supercombo pakkene lokker jo litt.... . Ellers så syns jeg jo Logoene ser fete ut, men blir jo fort 2x pris. Og logo 700 begynner vel å bli "gammel", kanskje det er en ny på vei....

    Setter pris på noen reflekterte innspill
    Last edited by baer; 16-02-14, 14:23.

  • #2
    Alt du spør om koker jo egentlig ned til smak og behag til slutt Personlig trives jeg desidert best med 600-size, både på grunn av størrelsen (som jeg finner flere hakk mer komfortabelt enn 700) og fordi batteriene koster mindre og tar kortere tid å lade opp. Dessuten er det enklere å få med et par 600-maskiner i bilen, hvilket faktisk har en viss betydning.

    Men en 700 er mektigere å fly og syns bedre på himmelen. Det er smak og behag. Er ikke SDX en 50-size da? Samme størrelse som 600? Hva syns du om den?

    Jeg har på langt nær flydd alle helier der ute, men jeg er veldig veldig fornøyd med JR NEX E8. Det er en 600-size elektromaskin som selges av Elefun. JR Vibe50NEX E8 FBL Leggero Limited Edition Kit

    Ser det ligger en brukt ute også: Feil - Modellsalg.no

    Av 700-size er det jo også litt å velge mellom. Align er jo sikkert nok; masse hjelp å få og mange deler å kjøpe. Men jeg syns Thunder Tiger Raptor E700 ser ut som et heli å studere nærmere. Og så har Elefun tilbud på et absolutt top notch heli nå: JR E12 Ito edition. JR Vibe SG E12 Hiroko Ito Edition Assembly Kit
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Go big or og home!
      Har hatt 600 og 700 no. Ser ikkje korfor eg skulle gått ned til 600 igjen Det er vanvittig morsomt å fly 700.
      Til slutt handler vel alt om smak og behag, som mange har sagt før meg..

      Så bare må du ha iKon eller brain og esc med aux. Lettere oppsett trur eg man skal sleppe å leite etter!
      Last edited by Krilen; 16-02-14, 20:15. Reason: Heia ikon fbl.
      Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
      Resten er for salg:
      Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

      Comment


      • #4
        600 og 700 krasjer like dritt.

        700 er 700. og OHH AWSOME er så mye bedre.

        Comment


        • #5
          Ser jo ut som at 700 liksom er blitt std størrelse nå. Mens 800 fortsatt er stort...

          SDX`en er 50 ja. Virker jo helt greit. Syns jo den er stor når sammenligningsgrunnlaget er 450 .

          Dette blir en "økonomimodell". Husfiksing + div andre prosjekter tar mye kr :/. Derfor jeg lurte litt på en Align 600 supercombo. Får jo den siste versjonen for under 1000usd inkl shipping. Så får det bli en grommaskin senere når kontoen er klar.

          Men om det er sånn at det definitivt er verdt de kronene mer for en 700 er det jo ikke all verden i prisforskjell.

          Krilen, du skriver at det er vannvittig morsomt å fly. Er det grunnet power i 700? Eller andre ting?
          Last edited by baer; 16-02-14, 20:35.

          Comment


          • #6
            Blant annet kraft ja, så er det nok ikon med gov som gjør resten. Ikon med lav agility gir den "locked in" følelsen som mange snakker om. Den stod på 90% de første gangene eg flydde 700, satte den til 25% og då føltes det ENDÅ bedre. Lyd, størrelse og utseende er jo og noke man ikkje må glømme. En 700 med 2200 HS er sinnsykt i forhold til de mindre eg har hatt.
            Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
            Resten er for salg:
            Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

            Comment

            Working...
            X