Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 500 Pro DFC som nybegynner-heli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex 500 Pro DFC som nybegynner-heli?

    Hei.

    Jeg er relativt fersk innenfor RC-hobbien, men flyr noen foam-modeller fra Parkzone (T-28 og Visionaire). Har en mikro-quad og et Blade coax-heli til innendørs lek, men vurderer å anskaffe meg mitt første "store" og CP heli. Vil T-rex 500 Pro DFC være et godt alternativ? Er medlem i en modellflyklubb, så jeg regner med å få litt hjelp til oppsett og slik. Eller bør jeg satse på noe mindre, alternativt et annet som egner seg bedre?

    /Øyvind

  • #2
    500 er en fin størrelse å begynne med
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      jeg ser ingen store problemer med 500, om du kan fly små CP heli

      Comment


      • #4
        Har ingen erfaring med CP heli, kun er lite coax. Men har simulator, og skal bruke noen timer der først. Så 500'n blir i så fall mitt først "egentlige" heli.

        Comment


        • #5
          Har en 450 trex for salg. Den er ikke så voldsomt dyr å krasje i forhold til større modeller. Selger den som flybarless, masse deler og fem batterier
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            Vist du klarer å hovre i sim uten store problemer så bør det gå bra å hovre en 500. Mot at noken kan hjelpe deg å sette det opp. Sjøl syns eg det var enklere å fly utenfor simulator. Bare du er forsiktig går det nok veldig bra! Se YouTube videoer av nybegynnere så lærer du fort ka du ikkje skal gjere

            Det er mange som spør meg om å få prøve å fly. Dei får prøve mcpxen min og er det en ting som gjelder så er det å få kontroll på halen. Den skal alltid stå mot deg så lenge du er nybegynner. Man trenger ikkje å lære orientasjonene første dagen
            Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
            Resten er for salg:
            Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

            Comment


            • #7
              jeg gikk fra mcpx, og handla 700... men jeg er ikke noe godt eksempel, 700 var fuckings scary, så gikk ned til 500 og fløy det en stund før jeg turte 700 igjen

              450 og 500 er skummelt nok de første gangene!

              Comment


              • #8
                Hei! Jeg startet med en blade 400 3D, siden jeg ikke visste noen ting. Fløy simulator ganske mye og lenge, klarte fort invertert og masse annet artig, men i virkeligheten gikk det mye senere, da man mangler den røde "reset"-knappen på et virkelig helikopter. Med treningsunderstell klarer du fort å lære deg å fly et skikkelig helikopter greit, men jeg vil anbefale deg å skaffe noe liknende Blade 120sr, det flyr ganske greit, og tåler utrolig mye krasj uten å gå i stykker. Da lærer du deg å fly i sirkler, 8-tall, hover med nesen mot deg, og enkle tricks. Altså det som er basic.Det tåler også litt vind uten å stikke av. Hvis du kjøper deg et skikkelig helikopter a la trex 450/500, bør du gjøre det litt snillere vha settingene i radioen i begynnelsen.

                Comment


                • #9
                  treningsunderstell er horribelt, testa 450 noen ganger med, dritvanskelig å fly, tok det av.. easy peacy

                  Comment


                  • #10
                    Kjellove: hva skal du ha for 450-en, ig hva slags mottaker /fbl er det på den? Har en kompis eller to som kanskje vil ha.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by andersand View Post
                      treningsunderstell er horribelt, testa 450 noen ganger med, dritvanskelig å fly, tok det av.. easy peacy
                      Helt enig, men for helt basic take-off/hover/landing, gjør det at han kan spare endel rotorblader i starten. Men, som du sier, det er umulig å fly med

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kentrh View Post
                        Kjellove: hva skal du ha for 450-en, ig hva slags mottaker /fbl er det på den? Har en kompis eller to som kanskje vil ha.
                        3500 med oppgradert esc og motor. 2500 med original motor og esc. Det står beastx på.
                        Kjell Ove
                        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kjellovel View Post
                          3500 med oppgradert esc og motor. 2500 med original motor og esc. Det står beastx på.
                          Absolutte fordelen med 450 size er at du kan omtrent ha rekit for noen hundringser om du bruker Tarot deler. Ikke at dei alltid er like gode men om en krasjer støtt så er det en fordel.

                          Men skal sies at 450 krasjer mye oftere enn større heli, har Forzaen min og den har vært i bakken 3 ganger i løpet av 4 turer for får jo ingen respekt for størrelsen når en er vant med 700+
                          Rasmus Fauske
                          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                          Comment


                          • #14
                            Jeg mener 500 er den optimale størrelsen å begynne med. Stor nok til å være stabil, enkel å skru på, og får litt respekt for størrelsen. 450 er noe dritt å skru på syns jeg, skal ikke rare toleransene til for at det er runde umbrakohoder, slakk i alt mulig osv.. Også syns den mye dårligere i lufta! 500 drar selvfølgelig også mye mer damer!(?)
                            T-Rex 600efl ar7200bx
                            (X) T-Rex 500efl microbeast
                            T-Rex 250efl
                            Blade McPx x2

                            (X) Parkzone Extra 300
                            (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
                            Balsa trainer os .30

                            Comment


                            • #15
                              Har fått 500'n i hus og skrudd sammen. Førsteinntrykket er "flyvende kappsag" - aka "dette var digert"

                              Det blir nok noen timer i simulator før jeg tør spinne denne opp. Sliter litt med å få på canopy med 3300 Gens Ace batteri under, er det litt i trangeste laget eller krever det bare litt "lirking"?

                              Comment

                              Working...
                              X