Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba s3050 tok kvelden ifbm oppsett av beastx..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba s3050 tok kvelden ifbm oppsett av beastx..

    Hei. Har akkurat kjøpt en pent brukt t-rex 600 med ar7200bx. Skulle bare gå gjennom oppsettet etter jeg hadde montert hode og hale osv. Når jeg kom til det siste punktet hvor swashplata tilter framover og heliet skal snus 180 grader for å se om swashplata tilter riktig vei og jeg trykker på knappen på ar7200bx'en så går pitch og aileron servoen tilbake til 0 mens elevator servoen fortsatt står høyt opp. Tok strømmen med en gang og skrudde av servohornet, ingen mekanisk binding. Tok av bakdelen av servoen så bare girdelen satt igjen, der gikk også alt som det skulle. Konkluderer med at motoren er brent.

    Noen som har vært borti noe liknende? Kanskje noen som har en sånn servo liggende? Ser ikke ut til at hverken mikronor eller elefun har den.
    T-Rex 600efl ar7200bx
    (X) T-Rex 500efl microbeast
    T-Rex 250efl
    Blade McPx x2

    (X) Parkzone Extra 300
    (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
    Balsa trainer os .30

  • #2
    Har du valgt riktige servoer i gyro?

    Comment


    • #3
      Akkurat det gjorde jeg ikle noe med, siden den allerede var satt opp, men mener den sto på 200mhz.
      T-Rex 600efl ar7200bx
      (X) T-Rex 500efl microbeast
      T-Rex 250efl
      Blade McPx x2

      (X) Parkzone Extra 300
      (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
      Balsa trainer os .30

      Comment


      • #4
        Originally posted by JulianS View Post
        Hei. Har akkurat kjøpt en pent brukt t-rex 600 med ar7200bx. Skulle bare gå gjennom oppsettet etter jeg hadde montert hode og hale osv. Når jeg kom til det siste punktet hvor swashplata tilter framover og heliet skal snus 180 grader for å se om swashplata tilter riktig vei og jeg trykker på knappen på ar7200bx'en så går pitch og aileron servoen tilbake til 0 mens elevator servoen fortsatt står høyt opp. Tok strømmen med en gang og skrudde av servohornet, ingen mekanisk binding. Tok av bakdelen av servoen så bare girdelen satt igjen, der gikk også alt som det skulle. Konkluderer med at motoren er brent.

        Noen som har vært borti noe liknende? Kanskje noen som har en sånn servo liggende? Ser ikke ut til at hverken mikronor eller elefun har den.
        Er normalt at servoer går i den stillingen i siste setup step. Men sjekk servo uten å være i noe form for setup. Tviler på at servo er gåen
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Servoen står dønn, er brent..
          T-Rex 600efl ar7200bx
          (X) T-Rex 500efl microbeast
          T-Rex 250efl
          Blade McPx x2

          (X) Parkzone Extra 300
          (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
          Balsa trainer os .30

          Comment


          • #6
            Klarte å få til samme med min 7HV når jeg satt opp med noen rimelige servoer.

            Men er ikke S3050 i svakeste og tregeste laget for en fbl 600 ?
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Veit ikke, den flyr fint hvertfall. De første turene fløy jeg den på 4.8v. Er 6s oppsett på den så noe rakett blir den vel aldri.
              T-Rex 600efl ar7200bx
              (X) T-Rex 500efl microbeast
              T-Rex 250efl
              Blade McPx x2

              (X) Parkzone Extra 300
              (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
              Balsa trainer os .30

              Comment

              Working...
              X