Announcement

Collapse
No announcement yet.

castel Ice2 120 HV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • castel Ice2 120 HV

    Har ett problem med Castel Ice 2 120HV.
    Logger 165 a så fort jeg begynner å gi gass, og motoren stopper om jeg gir litt over tomgang på stikka selv uten propell.
    Når jeg så ser på loggen så sier den flatt 165a i strømtrekk. Logger samme strømtrekk enten jeg kjører 6 eller 12 Seller

    Er denne "ferdig" eller er det en programmeringsfeil??
    Motor er en Efligt 160, men det skjer akkurat det samme om jeg putter på en annen motor, så det må være regulator det er problemer med.

    Har kjøpt hele oppsettet brukt ,så jeg kjenner ikke historien på denne, men jeg satte alt på fabrikkinnstilling før jeg testa.

    Har jeg feil programvare? lastet ned den siste versjon som ligger på Castel sine sider.
    Last edited by Tertitten; 24-02-15, 19:39.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Originally posted by Tertitten View Post
    Har ett problem med Castel Ice 2 120HV.
    Logger 165 a så fort jeg begynner å gi gass, og motoren stopper om jeg gir litt over tomgang på stikka selv uten propell.
    Når jeg så ser på loggen så sier den flatt 165a i strømtrekk. Logger samme strømtrekk enten jeg kjører 6 eller 12 Seller

    Er denne "ferdig" eller er det en programmeringsfeil??
    Motor er en Efligt 160, men det skjer akkurat det samme om jeg putter på en annen motor, så det må være regulator det er problemer med.

    Har kjøpt hele oppsettet brukt ,så jeg kjenner ikke historien på denne, men jeg satte alt på fabrikkinnstilling før jeg testa.

    Har jeg feil programvare? lastet ned den siste versjon som ligger på Castel sine sider.
    Send en e-post til Page not found vedrørende ditt spørsmål. Veldig god service.
    Haagen Valanes

    Hadde du sjekka balanseroran før du tok av........

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tertitten View Post
      Har ett problem med Castel Ice 2 120HV.
      Logger 165 a så fort jeg begynner å gi gass, og motoren stopper om jeg gir litt over tomgang på stikka selv uten propell.
      Når jeg så ser på loggen så sier den flatt 165a i strømtrekk. Logger samme strømtrekk enten jeg kjører 6 eller 12 Seller

      Er denne "ferdig" eller er det en programmeringsfeil??
      Motor er en Efligt 160, men det skjer akkurat det samme om jeg putter på en annen motor, så det må være regulator det er problemer med.

      Har kjøpt hele oppsettet brukt ,så jeg kjenner ikke historien på denne, men jeg satte alt på fabrikkinnstilling før jeg testa.

      Har jeg feil programvare? lastet ned den siste versjon som ligger på Castel sine sider.
      har du prøvd med annen programvare?
      virket den før du "oppdaterte"programvare?

      Comment


      • #4
        Originally posted by sxviper View Post
        har du prøvd med annen programvare?
        virket den før du "oppdaterte"programvare?
        Har lastet ned den nyeste oppdateringen fra castel.
        iflg. Han jeg kjøpte den av, så virket alt normalt når han pelte det ut av flyet i høst.
        jeg endret ikke noe før test, bare slettet logg.
        Når jeg testet funka det dårlig. Har satt den i fabrikkinnstilling i etterkant uten at det har blitt noe forskjell.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #5
          Kan jo virke som at det er loggingen er feil. Synes du skal høre med castle.
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by kjetilmh View Post
            Kan jo virke som at det er loggingen er feil. Synes du skal høre med castle.
            Har sendt dem en mail.
            men etter en "dugnad" i går, så er det mye som tyder på at den er ferdig. Blir spennende å høre hva svaret fra castle blir.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • #7
              Hei!
              Mulig et skudd i blinde men:

              Har du tatt en titt på de elektrolytt-kondensatorene? Dersom det er det minste tegn til buling på toppen, eller under de (om du åpner ESC), så er de nok tørket ut og defekte.
              Dersom det er tilfelle er de billige å skifte ut, tror de er 50V 330uF.

              Slenger du på større kondiser enn originalt bør du ha en utladningskrets i tillegg for å dempe gnister ved tilkopling.

              Comment


              • #8
                Har koblet ut "curent cutoff" og da funker det. Men jeg veit ikke om jeg tør bruke den. Logger ca 165a fortsatt på både høy tomgang og det samme på fullgass. Skal få skjekket strømtrekket med annen måler så får vi se. Venter fortsatt på svar fra Castle.
                Det er jo feil på den, så litt skummelt å bruke den, selv om den funker med sikkerhetskopling frakoblet.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #9
                  Jepp, jeg så det i din tidligere post, at strømtrekket var høyt. Elektrolyttkondensatorer som er i ferd med å kvelde helt kan forårsake høyt strømtrekk, de er parallelkoblet og er der for å glatte ripple. Så det var derfor jeg kom på at det kan være vært en titt på dem, ofte syns det fysisk ved buling i topp eller bunnen - men ikke alltid.
                  Last edited by SmurfAir; 26-02-15, 20:43.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tertitten View Post
                    Har koblet ut "curent cutoff" og da funker det. Men jeg veit ikke om jeg tør bruke den. Logger ca 165a fortsatt på både høy tomgang og det samme på fullgass. Skal få skjekket strømtrekket med annen måler så får vi se. Venter fortsatt på svar fra Castle.
                    Det er jo feil på den, så litt skummelt å bruke den, selv om den funker med sikkerhetskopling frakoblet.
                    Ser ut som sw feil...feil på logging som viser 160a strømtrekk v nesten 0 gass....
                    dermed legger esc ut da den tror strømtrekk er for høyt...
                    Spennt på svaret fra cast......

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by sxviper View Post
                      Ser ut som sw feil...feil på logging som viser 160a strømtrekk v nesten 0 gass....
                      dermed legger esc ut da den tror strømtrekk er for høyt...
                      Spennt på svaret fra cast......
                      Ja enig der at det kan være en sw feil. Den logget samme strømtrekk med og uten propell også.
                      Men syns fortsatt det blir litt riski å bruke denne uten curent cutoff.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #12
                        Må jo nesten være en måle/loggefeil. Kan ikke skjønne hvordan det skulle være mulig å trekke 160A fra 12s (sånn ca. 160A * 12*3.5V = 6700W) uten å merke noe til all den effekten. 6-7 kilowatt er godt merkbart, enten det nå er i form av propellblåst eller varme Om all den effekten hadde blitt avsatt i regulatoren, tror jeg "levetiden" kunne måles i milli- eller mikrosekunder.

                        Men uten veldig god kunnskap om hvordan regulatoren virker, er det ikke godt å si hvordan feilen kan gjøre seg gjeldende under drift. Kan jo være et strømmålingen brukes til andre lure formål internt i regulatoren...
                        Knut

                        Diverse fly; de fleste med propell...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tertitten View Post
                          Ja enig der at det kan være en sw feil. Den logget samme strømtrekk med og uten propell også.
                          Men syns fortsatt det blir litt riski å bruke denne uten curent cutoff.
                          Enig i det...men dersom det er sw feil bør det vel gå ann å få flashet den med riktig sw og aktivere cutoff igjen..?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sxviper View Post
                            Enig i det...men dersom det er sw feil bør det vel gå ann å få flashet den med riktig sw og aktivere cutoff igjen..?
                            Tja, hva er riktig og hvor får jeg tak i det?
                            Castel svarer ikke med det første vertfall, så det heller vel mot å få tak i en ny. gidder ikke vente votter å år for å få fikset dette. Må kanskje sendes inn også. Flyet står klart og da blir det ikke aktuelt å vente for lenge.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment

                            Working...
                            X