Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Etter boka. Skyver det lett halveis over. Kan fint dra det helt over.
    Egentlig så slakt jeg kan uten at det hopper.

    Comment


    • Takker og bukker Tintin
      Terje Fagermoen
      Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
      Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

      Comment


      • Noen som har hatt med seg Trex og diverse tilbehør på flyturer?
        Skal flytte til bodø om noen dager, og må jo ha med hobbyen også

        Har en koffert hvor jeg har Trex'en (demontert), lader, batterier, sender, og diverse reservedeler (akslinger, halebom, gir, o.l). I tilegg ligger det en ziplock-pose med servoer, mottaker og ESC til en Blade i kofferten.
        Lurer på om dette går greit å ta i håndbagasjen? Har man lov å ta med en sekk og en koffert som håndbagasje, eller begrenser det seg til en enhet? Flyr med Norwegian.

        Har ikke særlig lyst til å sende den med vanlig bagasje, er redd for at kofferten blir skadet, eller i verste fall går tapt.
        Attached Files
        Last edited by Psyko-lefse; 25-08-06, 21:09.
        Morten Smøraas

        Comment


        • Slenger meg på spørsmålet ditt jeg Psyko-lefse.
          Reiser til Troms på mandag og har tenkt til å ha med T-Rex i en Align alu koffert sammen med radio, lader, litt deler og batterier.

          Går den som håndbagasje eller må den sendes (kastes rundt) sammen med andre kofferter og barnevogner?
          Terje Fagermoen
          Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
          Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

          Comment


          • Ifølge RCGroups går det helt fint men det er jo i USA da....
            Som håndbagasje burde dette være helt kurant. Lipo bør vel ikke sendes i bagasjen...

            Comment


            • Jeg hadde med T-Rex'n som håndbagasje fra OSL til Bardufoss i går. Ikke noe problem det De i sikkerthetskontrollen ville bare kikke i kofferten å se hva som var oppe i den. God tur Psyko-lefse.
              Terje Fagermoen
              Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
              Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

              Comment


              • Waypoint 092 servoer

                Fikk endelig tak i disse servoene med god hjelp fra Elefun i forrige uke.
                Kan bare si at dette ser svært lovende ut. Jeg bruker en del WP 084er til Rexene. Disse har vært litt upraktiske da de er 1 mm for lange eller så så de krever litt filing av ramma for å passe.

                092erne derimot passer rett inn uten å måtte klemmes på plass og krever ingen filing. 092 kommer i 3 varianter, en spes rask til heli, en med metall drev + en "vanlig". Tok 4 av hver av rask (sh) og metall drev (mb). Litt usikker på hvor de blir plassert enda men regner med at det blir en av de raske på begge halene og trolig metall på swash på CDEn + pitch på 450Xn (da jeg er en smule lei av å bytte drev...)

                En vesentlig detalj mot Align/WP084 ene jeg har brukt før er at ledningen kommer ut av bunnen på servoen istedet for siden hvilket gjør det mye enklere å montere dem i en Rex.
                SH varianten har 1.3 kg-cm/0.09 sec på 4.8 hvilket burde være flott på halen (og resten)
                MB varianten med metall drev er ikke så rask 0.13 men drar til gjengjeld 2.2 kg...

                Skal melde igjen når de er prøveflydd...
                Last edited by Tintin; 14-09-06, 08:42.

                Comment


                • Fly tid?

                  Hvor lang flytid har dere der ute på T-Rex SE?

                  Jeg har snaue 7min med pen flyging på min med følgende oppsett:
                  - T-Rex SE v2
                  - Hyperion 3S 1800mAh
                  - 3stk HS-65
                  - 1stk Futaba S9650
                  - Futaba GY-401 Gyro
                  - Futaba R146 motakker
                  Terje Fagermoen
                  Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                  Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                  Comment


                  • Jeg pleier å gi meg et "allerede" 6 minutter. Da er jeg godt innenfor 80%-regelen pluss at batteriene er såvidt lunkne etterpå.

                    Comment


                    • Min holder i ca. 7 minutter med griseflyging, har da brukt ca. 80% av pakka.

                      Medusa 3400, 12t, TP 2100 3S 15C, Align 315 carbon blader, HS 56, S9650, 401, JR 770.
                      Hvor er lipoen din a?

                      www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

                      Comment


                      • Halerotor reim igjen

                        I dag igjen røyk reima til halerotoren på min SE igjen. Gikk ikke like bra i dag som sist Understellet knakk og drevene i 2stk HS-65HB må skiftes i tillegg til reima.

                        I dag røyk den mens jeg hovret og roterte heli'et rask 360' med halen før jeg slapp stikka og det brå stoppet. Dette gjorde jeg flere ganger begge veier før reima røyk.

                        - Er det noen som en idé på hvorfor denne reima ryker (for slakk eller stram)?
                        - Er det andre som har opplevd dette?
                        Terje Fagermoen
                        Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                        Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                        Comment


                        • Originally posted by tfagermoen
                          I dag igjen røyk reima til halerotoren på min SE igjen. Gikk ikke like bra i dag som sist Understellet knakk og drevene i 2stk HS-65HB må skiftes i tillegg til reima.

                          I dag røyk den mens jeg hovret og roterte heli'et rask 360' med halen før jeg slapp stikka og det brå stoppet. Dette gjorde jeg flere ganger begge veier før reima røyk.

                          - Er det noen som en idé på hvorfor denne reima ryker (for slakk eller stram)?
                          - Er det andre som har opplevd dette?
                          Meget rart det der. Har kjørt på samme reimen en liten evighet nå, og forrige gang jeg byttet den var det ikke pga. slitasje, men ett forsøk på å bli kvitt vibrasjon.

                          Smører du beltet ditt med noe? Jeg kjører det uten noen form for smøring eller spray, relativt slakt (kan knipe sammen beltet bak tailpulley uten problemer), og med plast-pulleys (tror ikke det har noe å si om man bruker alu, men foretrekker plast, tror de sliter mindre på beltet)
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • Jeg har ikke smørt det med noe som helst. Har en orginal SE v2 så der er vel ikke plast-pulleys.

                            Fant følgende på rcgroups: I run my belt loose. It's loose enough to look like its bowinig outwards a bit, but just tight enough to not skip while holding the tail and turning the main rotor.

                            Hva tror dere om det?
                            Terje Fagermoen
                            Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                            Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                            Comment


                            • Originally posted by tfagermoen
                              Jeg har ikke smørt det med noe som helst. Har en orginal SE v2 så der er vel ikke plast-pulleys.

                              Fant følgende på rcgroups: I run my belt loose. It's loose enough to look like its bowinig outwards a bit, but just tight enough to not skip while holding the tail and turning the main rotor.

                              Hva tror dere om det?
                              Jeg kjører det ihvertfall så slakt som mulig, og har aldri hatt problemer med beltet før
                              Morten Smøraas

                              Comment


                              • Hei,

                                Har skrevet litt om oppsettet på min trex her hvis noen er interessert:
                                404 Not Found
                                Hvor er lipoen din a?

                                www.airheads.no
                                www.bmk-rc.com/

                                Comment

                                Working...
                                X