Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kina

    Kan så være at T-Rexen er blitt mye bedre, men for oss amatører flyr vi Kina kopi av V2 en.
    Billige helikopter og god tilgang på deler.
    Et helikopter er ikke bedre en piloten

    Comment


    • Flyr selv en klone Men har etterhvert fått en god del align-deler på det. Er jaggu ikke helt sikker på hva som er hva lengre.
      Stolt eier av;
      CNC Fres

      Comment


      • Silicon Nitride ceramic bearings.

        Ser HobbyKing har fått inn disse som et nytt produkt til HK 450 V2 hodet. Ser ut til å passe på T-REX SE V2 og Copterx V2 også. $19.32 for et sett med 14 lager. Noen som har noen erfaring med slike typer lager ? Noe å satse på når de gamle lagrene skal skiftes ut ? Lager ALIGN også sånne ?
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • Er det frakt i fra hobbyking? I såfall hvor mye. Hva er bra av batterier og sånt leste turnigy Nano-tech, men om det er bra eller ikke vet jeg ikke. Hva ville et sånt batteri på 2200 mah til 20 dollar i norge?

          Comment


          • Hei..

            Jeg trenger litt tips hvordan skal få satt på beltet på det lille-drevet som sitter ved hoved-rotor drevet?

            Holder på ferdigstille 450SE modellen.. Men sliter med å få på beltet på plass, halebommen / hale-rotor kassa sitter på plass! Men "mangler" litt for å kunne strekk beltet over på drevet.

            Tør ikke å strekke beltet no mer..
            Tommy

            Futaba 14Mz 2,4GHz
            Futaba 10CG 2.4GHz

            Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
            Raptor 50Titan SE (x3)

            Div. modell flyr.. (alt for mange)

            Comment


            • Du skal ikkw strekke det i det hele tatt.... Du skal skyve bommen helt inn i holderen fremme, legge beltet på plass, og så stramme det ved å trekke bommen bakover igjen, når det er passe stramt skrur du til.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • Originally posted by roadrune View Post
                Du skal ikkw strekke det i det hele tatt.... Du skal skyve bommen helt inn i holderen fremme, legge beltet på plass, og så stramme det ved å trekke bommen bakover igjen, når det er passe stramt skrur du til.
                Thanks.. fant ut av dette , så nu er alt på plass.. Så rett & slett ikke den styre-pinnene inni der halebommen skal inn

                Men fått et "problem" , får ikke festet hale-servoen (Futaba S9650) i lik linje med hale-linken uten at linken bøyer seg litt. Er hale-servoen for "stor"?

                Altså bygger for mye ut?

                Er usikker på gyro valg, hvor tror DERE? Har både Spartan DS760 & Futaba GY401 liggendene... Har tenkt å evt kanskje bruke Spartan sin pga er liten og lett..

                Ang BEC enheten, fått lest meg fram at den originalen fra T-Rex settet har gitt mange problemer. Var ikke klar over dette "problemet", bør jeg da anskaffe meg en bedre enn det som er med fra Align ?

                Har montert inn HiTec HS-65MG servo`er og skal bruke dette batteriet: Hyperion LiteStorm VX20C 3S 2200mAh 11,1V hvis det hjelper av Info om BEC saken.
                Tommy

                Futaba 14Mz 2,4GHz
                Futaba 10CG 2.4GHz

                Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                Raptor 50Titan SE (x3)

                Div. modell flyr.. (alt for mange)

                Comment


                • Feathering Shaft Trex 450,
                  Jeg har et Tarot 450 FBL hode montert på min Minititan og lurer på om Feathering shaft til Trex 450 kunne passe til dette hode.
                  Er det noen som har liggande en feathering shaft til en Trex 450 og som kunne være så vennlig å gi meg måla til denne?
                  Tarot Feathering shaften måler Ø4mm, lengde ca 51mm, innsnevring Ø3mm (innsnevring lengde 4mm) håper dette var forståelig
                  Mine besittelser:
                  € Ultimate 140size m/Dle30
                  € 60" Extremeflight Edge540
                  € Trex 600 OS 55 Hyper 3G FBL
                  € TT Minititan e325 3G FBL
                  € Katana V46 m OS50Hyper

                  Comment


                  • Originally posted by Tømmer View Post
                    Feathering Shaft Trex 450,
                    Jeg har et Tarot 450 FBL hode montert på min Minititan og lurer på om Feathering shaft til Trex 450 kunne passe til dette hode.
                    Er det noen som har liggande en feathering shaft til en Trex 450 og som kunne være så vennlig å gi meg måla til denne?
                    Tarot Feathering shaften måler Ø4mm, lengde ca 51mm, innsnevring Ø3mm (innsnevring lengde 4mm) håper dette var forståelig
                    450 pro passer jonny

                    Comment


                    • Javel takk for infoen, da er det kurant vare å få tak i
                      Mine besittelser:
                      € Ultimate 140size m/Dle30
                      € 60" Extremeflight Edge540
                      € Trex 600 OS 55 Hyper 3G FBL
                      € TT Minititan e325 3G FBL
                      € Katana V46 m OS50Hyper

                      Comment


                      • Originally posted by Tømmer View Post
                        Javel takk for infoen, da er det kurant vare å få tak i
                        Jeg har her da tror jeg om du trenger i morgen. Bare å ringe isåfall

                        Comment


                        • Fikk e-post i dag om at denne klonen var kommet på lager, men det var -5 nå. Begynner å bli billig nå: 8,99 US$
                          Snart billigere å kjøpe nytt heli enn deler til den prisen.

                          HobbyKing R/C Hobby Store : HK450 CCPM 3D Helicopter Kit (Align T-rex Compat.) Ver. 2
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • Fikk meg en nødlanding i gresset i dag, da plutselig halen mistet taket.
                            Det som hadde skjedd, var at akslingen med festet for haledrivreima hadde forskjøvet seg 5-6 mm opp, og drevet hadde forskjøvet seg tilsvarende ned på akslingen, så det hadde ikke lenger kontakt med sporene på akslingen. Noen som har opplevd dette før ?

                            Click image for larger version

Name:	SANY3660.JPG
Views:	1
Size:	63.2 KB
ID:	604209
                            Click image for larger version

Name:	SANY3661.JPG
Views:	1
Size:	80.4 KB
ID:	604210
                            Click image for larger version

Name:	SANY3662.JPG
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	604211
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

                            Comment


                            • Hei

                              Trenger hjelp med min T-rex plus RTF

                              kjøpte brukt og fikk den i går. han jeg kjøpte den av hadde ikke så mye greie på det sa han.
                              i går når jeg knotet så jeg jo at servoen som var koblet til ch 6 ikke fungerte. satte den i chanel 1 og da fungerte servoen. er det noe spesielt du må sette opp for og få kanal 6 til og fungere.

                              alt er orginalt som sagt det er en rtf med align t6 fjernkontroll og en align 2,4ghz reciver

                              har satt fjernkontrollen i swachplate til hr3 som det sto i manualen men kan ikke finne noe annet.

                              trenger tips

                              Takk
                              Last edited by espenhimberg; 23-10-15, 14:10.

                              Comment

                              Working...
                              X