Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ville ikke gått for den Z-30'en. Den er for liten til oppgaven. Selv om motoren er spesifisert for max 60 amp - og sannsynligvis har litt "headroom" - er nok det i minste laget for 600-en.
    1110 KV er også for lite til at du får brukbart headspeed.

    For 6S ville jeg sett på enten motoren du nevner (Align 600XL) eller Neu 1515/2.5D (må bestilles fra utlandet - orginal ESC kan bli marginalt liten).


    Svarte selv om tråden strengt tatt ikke burde inneholdt så mye diverse-snakk og heller tilbakemeldinger/spørsmål ang. postene mine i begynnelsen av tråden.


    EDIT: OT; kommer til å ta en opprydning her etterhvert som tiden strekker til.
    Last edited by northwood; 28-04-07, 20:40.

    Comment


    • Neu 1515/2.5D/F går for å være en "killer". Mulig at regulatoren din blir i minste laget. Det avgjøres av hvilken type flyging du driver.
      600XL har ymse tilbakemeldinger. Motor uten stemplet serienummer i enden bør du holde deg unna. Aksling har en tendens til å knekke.
      Ellers så klager mange på at den blir varm. Har selv en XL liggende, men tenkte at jeg skulle slite ut 600L først. Håper det ikke skjer på samme måte som i ditt tilfelle. Vet iallefall nå at ved kommende ulyder, så er er det den som først blir sjekket.
      Ellers så er et alternativ NEU 1512 med en eller annen betegnelse etter. Den er visnok ikke like rå men rå nok. Den blir også varmere enn 1515 varianten.
      Sjekk forøvrig helifreak.com. Mye info. om 600 motor varianter, samt mange som har samme erfaring som deg ang. 600L motoren med ca. noe over 100+ turer og deretter har den sagt takk for seg.

      Stein
      Last edited by Kingfisher; 28-04-07, 20:50.

      Comment


      • Hvilken ESC anbefaler dere til denne>> Neu 1515/2.5D/F
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • Jazz 55-10-32 eller CC 85HV. Den nye 100A ESC-en fra Align duger sikkert også som et mer rimelig alternativ.

          Comment


          • Originally posted by northwood
            Jazz 55-10-32 eller CC 85HV. Den nye 100A ESC-en fra Align duger sikkert også som et mer rimelig alternativ.
            nortwood,
            Eller kanskje helst Jazz 80-6-18, og CC 85HV.

            Stein

            Comment


            • 55-10-32 er "under-rated". Den viser seg å være vanvittig villig på 10S iallefall. Var kanskje litt korttenkt å anbefale den til 6S pga. strømtrekk.
              Flere som kjører den 55-10-32-en i Ion-X som er .90-size uten problemer.
              Men 80-6-18 er sikkert ikke dum den heller.

              Comment


              • Hva med denne da? Jeti Spin Pro 99 Opto Brushless ESC with Telemetry
                Har lyst til å handle hos "kjentfolk" serru
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • Originally posted by elektrodude
                  Hva med denne da? Jeti Spin Pro 99 Opto Brushless ESC with Telemetry
                  Har lyst til å handle hos "kjentfolk" serru
                  Den tåler ihvertfall strøm nok. Sjekke event. om det skrives noe om den på helifreak, trextuning, RR, rcgroups, osv. Du finner sikkert noen som har erfaring med den, til 600'en.

                  S

                  Comment


                  • Takker for tipsene nortwood og nilst , siden Neu Motor 1515/2.5D/F var utsolgt både på Readyheli og et sted til jeg kikket så gikk jeg for en 600 XL denne gangen.. ikke tid til å vente alt for lenge. Tar samtidig en liten overhaling og bytter hovedlagre og halereim (ser ikke noe feil med halereimen) og har nettopp oppgradert til fullt metall hode og metall halekasse etc..

                    Bestillte også en e-logger for sikkerhets skyld så jeg kan følge med om regulatoren blir i minste laget..
                    Last edited by Tiger'n; 30-04-07, 18:46.
                    T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                    JR DSX9

                    Comment


                    • Originally posted by Psyko-lefse


                      Så var det bare å smøre seg med tålmodighet, roll-out i Mai var planen
                      Mai er kommet, men jeg ser du har annonsert T-Rexen. Hva skjer?

                      Stein-R.
                      Bodø
                      Stein-Rune Haugen
                      JR 11X Zero, Goblin 700

                      Comment


                      • Tro meg, har ikke noe lyst til å selge Trex'en
                        Men blir desverre litt for dyrt å få den i luften dette året, så like greit å selge den. En Trex skal tross alt fly, ikke stå på hylla, selv om den er aldri så fin
                        Blir 600 engang, men ikke nå...

                        PM hvis noen er int. i en 600.
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • Originally posted by Psyko-lefse
                          Tro meg, har ikke noe lyst til å selge Trex'en
                          Men blir desverre litt for dyrt å få den i luften dette året, så like greit å selge den. En Trex skal tross alt fly, ikke stå på hylla, selv om den er aldri så fin
                          Blir 600 engang, men ikke nå...

                          PM hvis noen er int. i en 600.
                          Begynte å lure litt da jeg så den jeg og.

                          Blir det en T-Rex 500 når den kommer ut da eller?
                          Last edited by Mathias; 10-05-07, 13:16.
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • Tror nok ikke det blir nytt helikopterkjøp i år nei, får herje med 450'en. Alternativet er jo å selge 450'en for å fiansiere 600, men det har jeg ikke hjerte til
                            Morten Smøraas

                            Comment


                            • Det ble jo en 600 XL på meg, men det ene drar det andre med seg..

                              600XL motoren trekker en del mer strøm enn 600L så nå fungerer det dårlig med Flower power batteriene, (4400mah/18c), disse kommer raskt ned på ca 18V ved litt tøff flyving og da begynner regulatoren å pulse.. Så dette betyr helt klart at skal man fly 3D med 600XL motoren så må det bedre batterier til.
                              Har 2 stk Align 4600mah og de fungerer helt greit, her er spenningen stort sett over 20V selv med over 85A stømtrekk.

                              Men siden jeg kun kan benytte Flower power batteriene til enkel lett flyving måtte jeg ha et par nye batteri, valgte å kjøpe de nye Thunder Power 5000mah (25C), tok samtidig med Align sin 100A esc for å være på den sikre siden..

                              Men konklusjonen er jo ganske klar, det ble skikkelig kostbart å bytte til kraftigere motor....

                              Her er utskrift fra e-loggeren med Align 4600 batterier og Flower Power 4400/18C
                              Attached Files
                              Last edited by Tiger'n; 19-05-07, 05:06.
                              T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                              JR DSX9

                              Comment


                              • Endelig...

                                Fikk litt nytt i dag. Det ble ganske bra hvis jeg kan si det selv.

                                Flyr nå med:
                                - V-Blades 600 mm
                                - V-Paddles 80/3 mm
                                - Radix 95 mm

                                + det gamle oppsettet.

                                Trengte en ny canopy etter kræsjen og det har jeg også fått, tålig bra lakkert var den og.

                                Har endelig gjort litt målinger. Flyr på 2160 rpm/no load, men det er "wide open", så det bogger litt i blant. Trenger ny pinion men finner ikke 22T 0.7M

                                Har også målt rundt 2000W effekt, noe lavere enn forventet, men det skal ordnes mer guffe, bare pengene strekker til
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X