Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omtale av T-Rex 600

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser ut til at jeg har klart å misse en sak. Align har sluppet et 4600 mah/20C batteri til 600n til en svært konkurransedyktig pris.

    http://www.align.com.tw/shop/product...22&language=en

    Comment


    • Vil tro at dette er samme cellene som i TPX? De har jo nettopp de spesifikasjonene...

      Virker som om FlightPower har gått over til noen "egne" kapasiteter i det siste; slik som f.eks. 4350/4900 20/30/50C.

      Comment


      • Ikke umulig, mange som har sagt TP/Align celler er de samme men denne ligger vel gode $60-70 under TP gjør den ikke?

        Comment


        • Kanskje man betaler mye for navnet? De har trossalt ganske godt rykte fra LiPo-teknologiens tidlige dager. I senere tid har de blitt litt akterutseilt etter min mening, kanskje det ikke har gått opp for dem?

          En annen ting er jo at Align geografisk sett sparer endel på leveranser, for alt vi vet kan det jo hende at celleprodusent er nærmeste nabo? Arbeidskraft er jo som kjent billig i Asia også mtp. produksjon.

          Comment


          • Har du fått bygget opp igjen 600'n din Northwood?
            Så på rcgroups en kar som laget rammesider i glassfiber som var modifisert sånn at motoren din passer rett i uten å kutte ramma. Tror han laget rammesidene av grp....
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • Rammene var laget av G10, men det er vel kanskje bare et annet navn?

              Dessverre står det enda stille for T-Rexen, venter på kapital samt at delelager skal fylles opp igjen. Når jeg da i tillegg skal flytte så blir det ikke mye tid å avse heller. På toppen av det hele har været vært helt for jæ%!# i det siste så selv om den hadde vært flyklar så hadde været satt en solid stopper likevel.

              Comment


              • Originally posted by northwood
                Rammene var laget av G10, men det er vel kanskje bare et annet navn?

                Dessverre står det enda stille for T-Rexen, venter på kapital samt at delelager skal fylles opp igjen. Når jeg da i tillegg skal flytte så blir det ikke mye tid å avse heller. På toppen av det hele har været vært helt for jæ%!# i det siste så selv om den hadde vært flyklar så hadde været satt en solid stopper likevel.
                Det er visst noe lignende som et tykt printboard, og de er solide de...
                FP 4900 batteriene mine ser forresten ut til å bli bare sterkere og sterkere, noe jeg synes er merkelig selv om jeg har vært forsiktig med belastning og dyputladning.
                Mitt 6 cellers oppsett er etter min mening kapabelt til å fly fletta av en raptor med hyper, og cyclicen er myyyyye kjappere på trex'n enn raptoren
                Tror dere det går å sette trex600 hodet på en raptor forresten??
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

                Team Visa...

                Comment


                • Begynner å bli noen sider på denne tråden og en stund siden sist jeg postet. Tror kanskje jeg skal ta en liten opprydding.
                  Anyway... Hadde bare lyst å fortelle/skryte om at jeg nå endelig starter gjenoppbyggingen, sånn smått!
                  Bestilte i begynnelsen av uka V-Paddles, MAH blader (for testing), Radix haleblader og litt annet snacks.

                  Skal smelle til på alle oppgraderingene når den tid kommer (forhåpentligvis ila. desember). Ny radio skal bestilles (fikk endelig bestemt meg for Futaba 12Z ) og ny motor. Har ikke bestemt meg riktig om jeg skal kjøpe en Actro eller en ny Z-Power med vifte for å kjøre 11S.

                  Venter også på SAB, V-Blades og Radix hovedrotorblader. Gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen.



                  EDIT: Foreløpig ferdig med opprydding
                  Last edited by northwood; 17-11-06, 17:47.

                  Comment


                  • handlet lipo alarm av denne duden
                    http://cgi.ebay.com/Lipo-Voltage-Ala...QQcmdZViewItem
                    bruker den på trex 600'n og har den innstilt på 20V.Flyr med FP 6S 4900mah.
                    Lander straks alarmen varsler.Men putter da 4500mah tilbake i pakkene ved lading,dvs att pakkene er kjørt for langt ned etter min mening eller?
                    andre som har erfaring med denne alarmen?hva stiller dere den inn på?
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • Hei,

                      Jeg ville bare prøvd å stille den litt og litt opp helt til du putter sånn passe tilbake i pakka. Det er ikke sikkert den er så veldig nøyaktig og spenningen varierer mye når du flyr så lipo warnerene må tilpasses til din flystil
                      Hvor er lipoen din a?

                      www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

                      Comment


                      • Det vil si at dine batterier holder spenning mye bedre enn mine Align kopier.
                        Jeg er nede på 19 volt for å få fly i det hele tatt og da putter jeg bare tilbake ca 3200 i 4200 pakker etter 7-8 min med FF.

                        Bruker samme alarmen, begynte på std instillingen men det er for mye.

                        Uansett bruker jeg alarm bare som back up. Flyr alltid på timer og den er satt til at jeg ikke skal utnytte mer enn ca 75% på de små Rexene. Med nye pakker til 600n kommer jeg til å gjøre det samme. Alarmen er der til den neste dagen jeg glemmer timeren, igjen.

                        Comment


                        • Det er akkurat det eg også gjør,bruker timeren på senderen.Men da lyste aldri alarmen så eg tenkte her i dag att nå skal eg fly til den lyser,og det vart 9.5 minutter (timeren har eg på 7min)
                          Det var da eg ladet opp igjen pakka eg begynte å lure på,Hva skal eg stole på her nå,lipo alarmen eller det laderen viser.Har vel egentlig kommet frem til att eg vil stole på laderen.
                          Så da blir det slik som du gjør,fly med timer og ha lipoalarmen som backup.
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • Så har det endelig kommet en løsning for oss som ikke er så flinke med penselen




                            $ 65,99 hos Align...

                            Comment


                            • Gjorde forresten et lite eBay kupp på en Align 4600/20C batteripakke som jeg håper på å få kjørt inn i helgen, skal komme med litt feedback på den. Ser ut til at den kan være svært konkurransedyktig på pris, i klasse med Elefuns Flowerpowerpakker så om den også er brukbar til å holde volten oppe så blir dette skikkelig moro etterhvert.

                              Men det kommer bare mer og mer snacks fra den kanten. de jobber med el maskiner både mindre og større enn 600n og til 600n kommer det mye snadder som F3C kropp som jeg vel har linket til før, hale som er aksel i stedet for rem drevet (er vel også ment på f3c gutta kanskje), nattblader, bladbalanserer,
                              Attached Files

                              Comment


                              • Takker, kult at du holder oss oppdatert på Align fronten Tintin
                                Hvor er lipoen din a?

                                www.airheads.no
                                www.bmk-rc.com/

                                Comment

                                Working...
                                X