Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motoren starter ikke opp, hva er galt??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoren starter ikke opp, hva er galt??

    Hei...

    Kjøpte nettopp dette Walkera 60b EhiRobo.com is for sale | HugeDomains med oppgradering til elf hobby brushless motor + elf hobby 30a ESC.

    Når jeg beveger på stikka så fungerer alle justeringer/vridninger, men motoren starter ikke opp. På full gass med venstre stikke så vibrerer motoren bittelitt. Hva kan det være og hvorfor throttle ikkje motoren rundt?? Fungerte fint første gangen eg starta helikopteret for kun å justere litt på bakken

    La ut en tråd i dette forumet og fikk dette i svar. 403 Forbidden ..

    Er det noen som kan hjelpe og hvordan sjekker jeg eventuelt om det er fartsregulatoren (ESC) som ikke fungerer?? Når batteriet kobles til så er det en liten lyd kavalkade men den er mye lavere nå en først.

    Please håper det er noen som kan hjelpe eller har noen tips til meg

    Ha en god jul folkens

    Mvh
    Thomas - som er så nær for å få starten på helikopteret og lettet det.
    Last edited by Thomas Håland; 22-12-06, 12:15.

  • #2
    Uten å være ekspert så vil jeg tro det er motoren som er problemet.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      ja, det tror jeg også, i og med at den laget mer lyd før enn nå. laget den flere lyder første gangen, enn nå? hvilket batteri, og hvilken innstilling står regulatoren på?
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #4
        Nå sjedde d noe merkelig..

        Originally posted by jørgen123
        ja, det tror jeg også, i og med at den laget mer lyd før enn nå. laget den flere lyder første gangen, enn nå? hvilket batteri, og hvilken innstilling står regulatoren på?
        Takker for svar... Den lyden eg snakket om var den melodi greiene når en kobler til batteriet.. Den er lavere enn første gangene eg testa..

        Av en eller annen grunn ville jeg teste å kick starte motoren. Koblet til batteriet og ga litt trottle. Vridde på store tannhjulet som driver hele greiene. Ga ett par kick så startet motoren opp... ALT FUNGERER Tydeligvis er det noe med en slags startmotor her... Er d noe me ESC speed controlleren som er gale eller er d snakk om en justering?? Merker at Speedcontrolleren blir veldig varm når eg lar rotoren svive ett par minutt... Er det bra??

        Når jeg øket farten en del skrudde den seg ned og stoppet..

        Mvh
        Thomas

        Comment


        • #5
          Endelig

          God kveld folkens...

          Da har jeg endelig fått tilsendt ny speed controller og motor fra ehirobo i posten. Skiftet speed controlleren og endelig FUNKA DET. Helikopteret startet opp og alt virker..

          Fikk også tilsendt Pitch måler verktøy så er det noen som kan hjelpe meg til å stille inn riktig enkel standard innstilling på pitch og throttle??

          Takker for svar Har ikkje lyst å krasje helikopteret med en gang.. Men bare få det opp og hovre enkelt

          Comment


          • #6
            hvor bor du?
            er du i nærheten av Oslo, kan vi avtale at du kommer innom, bor du et annet sted er det nok noen som kan trø til.............
            mvh
            Reidar Otto



            Comment


            • #7
              Pitch innstilling ++

              Originally posted by heliro2r
              hvor bor du?
              er du i nærheten av Oslo, kan vi avtale at du kommer innom, bor du et annet sted er det nok noen som kan trø til.............
              mvh
              Reidar Otto

              Takker for svar

              Jeg bor på Sola ved Stavanger flyplass så blir ett stykke fra Oslo desverre.. Jeg får nesten bare prøve meg frem da

              Comment


              • #8
                Hjelp?

                Hei.
                Det finnes flinke folk på heli siden, i Stavanger også da.
                Så dere får våkne opp av dvalen folkens!

                Odd Arne
                OAF
                Caliber 30FT MiniTitan
                Div Fly
                Radio Hitec Aurora 9
                www.ringerikemfk.com
                http://modelsport.no/

                Comment

                Working...
                X