Announcement

Collapse
No announcement yet.

GV-1 Med Optisk sensor,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GV-1 Med Optisk sensor,

    har fått tak i en brukt GV-1 med optisk sensor. siden jeg har sort vifte! skal jeg bare lime på sølv foilie på vifta? skal dette bare gjøres på ene siden av vifta? hvor bre skal foliet være? skal jeg bare feste det med superlim? eller annbefales det å skaffe metall vifte og lakke deler av vifte sort?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    Det står noe om det her... http://www.helidriver.com/OpticalSensor.html

    Comment


    • #3
      ja det er den der jeg har lest se, men er ikke helt sikker på hva de mener med den saken der!
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

      "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

      -- Ronny --

      Comment


      • #4
        Jeg har ikke denne selv og vet ikke mer enn det jeg det jeg leser der Men jeg kan jo prøve å tyde litt av det...
        Han har jo lakkert undersiden av vifta svart med unntak av ei ca. 9mm bred stripe så en så bred bit med alu-tape burde gjøre susen hos deg. Så, såvidt jeg skjønner, justerer han avstanden mellom sensor og vifta til han leser av 91-92% i displayet og det er da optimal avstand.
        Jeg vet ikke hva han mener med "background" om det ikke er noe med forstyrrende lys, reflekser el. no' i den duren.
        Lykke til i hvertfall

        Comment


        • #5
          Hei
          eg har gjort det på eine Raptoren min, var på byggmakker og kjøpte alu tape
          tok ut motoren vaska plastvifta med electra clean
          Limte på ein tynn stripe av alutapen ca samme bredde som sensoren
          monterte sensoren og justerte avstanden til eg hadde best utslag på den.
          Funker fint.
          HB
          Hallingdal RC Klubb

          Synergy N9
          TRex Pro 600N
          Trex 500 esd
          Trex 250
          Spectrum DX7
          Futaba 9C
          + noko flygreier.

          Comment


          • #6
            ja oki, men det høres bra ut, kommer i posten i morgen! skal jeg teste å se hvordan det blir
            T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
            Yak 54 m ASP65
            Depron vrak ;)
            masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

            "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

            -- Ronny --

            Comment

            Working...
            X