Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mcp X-servo er låst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mcp X-servo er låst

    Idag klarte jeg ikke å motstå - jeg handlet inn en Blade Mcpx. Festlig leketøy, hva?

    Vel, det er bare synd at den ikke fungerer. Den venstre servoen reagerer ikke på input. Jeg er rimelig sikker på at radioen (DX6i) er satt opp riktig, for av og til våkner servoen til live. Da fungerer den fint. Er det noen som har vært borti dette? Er det noe spesielt jeg burde prøve før jeg drar tilbake for å bytte den?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Jeg hadde dratt tilbake til butikken sporenstreks. Den lille rakkaren bør bare virke rett ut av boksen, rett og slett. Jeg tok min ut av esken, ladet barteriet, bandt den mot radioen og fløy.

    Men nå tror jeg du er relativt flink til
    å få ting som ikke virker til å virke; det er mulig du har grunn til å være mer tålmodig enn meg
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Jeg gikk tilbake og bytta den, nemo problemo. Den nye fungerer perfekt.

      Utrolig morsomt leketøy Har allerede kræsja den ca tusen ganger ute i hagen.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Juhu! Herlig!

        Det er en morsom rakker - jeg var nære ved å duppe min rett i Gudbrandsdalslågen i sommer, men det gikk bra med minst mulig margin. Mitt perfekte camping-heli ga med adrenalinkick, gitt - det er ikke alltid størrelsen det kommer an på!

        Nå står min på verksted - jeg knakk halebomen. Prøvde å lime, men limet veier for mye og heliet har fått seg et lite CG-problem. Men det fikses snart!
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Du har mcpx du også ja? Har du koffert til den? Det hadde vært praktisk med en liten koffert med plass til radio, heli, batterier og lader. Det hadde vel egentlig vært en fordel om den var av plast så den ble så lett som mulig. Teit å ha en koffert på 2 kg til et helikopter på 70 g.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Jeg tok kofferten til en Nine Eagles Solo Pro jeg kjøpte for to-tre år siden og skar ut ny skum med plass til MCPX-en, batterier og lader. Radioen må jeg ha ved siden av. Kofferten er akkurat passe stor. Veldig smart med koffert, egentlig - særlig batteriene trenger mitt noe vimsete hode å ha en fast plass til
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #7
              Anbefaler å bruke en 2 mm solid karbonstang istedet for den orginale halebommen når den ryker. Koster omtrent 15 kr og holder evig virker det som.

              Blir bittelitt baktung, men tar du vekk tabben på batteriet kompenserer du det lett.

              Brushless blir den også mye mer moro.
              Sent from my HTC Desire
              Last edited by jonny; 18-10-11, 21:24.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #8
                Brushless? Hvor kjøper du motor og elektronikk for å få til det?
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #9
                  Wow hobbyes selger f.exs.
                  Ulempen er att du må lodde det pa, og den ene ledningen til "thesteve" skal på noe som må være det minste loddepunktet jeg noen gang har sett. Jeg bestilte motor fra en plass , "thesteve" fra han som lager de og esc fra wow. Men du Kan like gjerne kjøpe alt fra wow. Ulempen er att det er vrient å få til å delt opp så hver pakke kommer under 200 kr. Jeg gikk for en c05 motor med 7x esc. Mye bedre ytelse enn orginal og grei flytid, men lurer på en hp05 motor istedet pga mer kraft. Mister for mye turtall hvis jeg prøver noe som skal ligne tic-tic på c05. Alternativet er en helimax motor og esc. Det er nok det kraftigste og billigste, men også det tyngste. Da må du muligens på med en sr120 halemotor og må trikse endel mer med cg.

                  EDIT: Her er "oppskriften" jeg brukte Blade mCP X Gone Brushless | Mattbockman.com
                  Sent from my HTC Desire
                  Last edited by jonny; 19-10-11, 19:27.
                  ---------------------------------------------
                  Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                  Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                  Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                  Mikado logo 600 3D Vbar
                  Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                  Comment


                  • #10
                    Har inntrykk av at de som driver å konterterer mCPX til børsteløs og dobbelmotor hale eller SR120 hale ikke bryr seg så mye om CG for FBL uniten tar seg av det hele uten at piloten merker noe til det.
                    Men baktungt heli vil gjøre at det brukes unødvendig krefter for å holde heliet stabilt.
                    Trex 450 blandingsrase 4S
                    Logo 500
                    Blade mCPX

                    Comment

                    Working...
                    X