Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken av disse heliene er best

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken av disse heliene er best

    har ikke noe greie på heli men tenkte jeg skulle kjøpe meg en liten sak for å teste lit med. Har sett på disse:

    Align T-REX 150 DFC UTGÅTT

    http://www.hobby24.no/helikopter/nin...-pro180-3d-gul

    Hvilket bør en satse på?
    Har JR XG11 radio med modul for både DMS2 og DMSS.

  • #2
    Av de to ville jeg valgt T-Rex 150. Du kan jo også vurdere Blade Mcpx BL.

    Kjøper du deg en simulator og trener litt ved siden av kommer du langt

    Blir du god på dette vil det være en lett sak og kjøre større helikopter senere.
    T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

    Comment


    • #3
      Har RealFlight 6.5 så det må vel gå an og øve seg lit på den.
      Har også et Nine Eagles Solo Pro V som jeg har fløyet litt med men synes ikke det flyr særlig bra.
      Har ikke tenkt å bruke en masse penger på dette nå da det er fly som er min hovedinteresse. Men det kunne jo vært morsom å prøvd lit heli.

      Comment


      • #4
        Jeg har den 180 3 d. Finger greit , er nokså vilter, også er den så lav at halerotor treffer bakken og da ryker akslingen og ett drev.
        For og forhindre dette har jeg satt på 1cm fuelslange festet med to stripa slik at bakenden løfter litt fra bakken. Radioen er grei og masse innstill muligheter for personlig smak.
        ps. Du skjønner vel at dette heliet virker på batteri😳🙀
        Last edited by arvid; 20-06-14, 13:34. Reason: Elektrisk

        Comment


        • #5
          ps. Du skjønner vel at dette heliet virker på batteri����
          Joda på innretninger under 100g får en vel godta batteridrift
          Men viket skal en så velge?

          Comment


          • #6
            Av de to hadde jeg valgt Trex'en.

            Jeg begynte også med micro helier, blant annet et mCPX BL. Kunne jeg valgt igjen hadde jeg sturt unna alt av micro size. Om du bruker noen timer på simulator først er det ingenting i veien med å starte på et 300-450 size.

            Comment


            • #7
              Veldig sant, micro size er mye vanskeligere å fly. Av egen erfaring kan det også bli dyrt i lengden, selv om ikke en krasj koster all verden. Jeg ville kjøpt meg en T-Rex 500 Den er 1000 ganger mer stabil og faktisk mye lettere å håndtere, men den krever litt mer plass selvfølgelig.
              T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

              Comment


              • #8
                Du skulle ikkje vere interessert i en mcpx? Den blir så lite brukt at det ikkje er forsvarlig å ha den..
                Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
                Resten er for salg:
                Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde moro med microene, og flyr fremdeles mCPX BL iblant, men det er veldig vimsete og lite presist. Det koster mye i lengden.

                  Et helikopter som har imponert meg veldig den siste tiden er Gaui X3 og X4. De tåler juling og kvaliteten er svært høy. Align er ut for min del.

                  Comment


                  • #10
                    Et helikopter som har imponert meg veldig den siste tiden er Gaui X3 og X4.
                    Hvem selger disse da?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by bardp View Post
                      Hvem selger disse da?
                      - fast-lab
                      - rubinrc
                      - flying-hobby
                      - anythingheli
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #12
                        Med andre or ingen er på berget.
                        Mulig jeg heller skulle kjøpe meg et brukt litt større helikopter istedenfor disse mikrogreiene. Men synes det er vanskelig å kjøpe brukt nåe en ikke har noe peiling på heli.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bardp View Post
                          Med andre or ingen er på berget.
                          Mulig jeg heller skulle kjøpe meg et brukt litt større helikopter istedenfor disse mikrogreiene. Men synes det er vanskelig å kjøpe brukt nåe en ikke har noe peiling på heli.
                          450/500 og lignende krasjer likt som x3/x4

                          generelt krasjer alt crap, over t-rex 150 i size.

                          ikke krasj heli er moralen.

                          Jeg gjør det fortsatt hele tiden med 500, 450 gav jeg opp, 700 har jeg heldigvis mer respekt for og krasjes mindre.

                          jo større = lettere å se = mer respekt = mindre krasj.

                          masse gulldealer på bruktheli, og masse drit, litt vanskelig når du ikke kan greiene ja

                          kan du fly? hvis ikke start med ncpx, mcpx, t-rex 150, lær CP, kan du hovre i simmen kan du fly 450/500 greit stortsett.

                          Comment


                          • #14
                            T-rex 150 er på tilbud hos elefun denne uken også, virker som en bra deal kontra ncpx iallefall
                            - Nano CPX med diverse options.
                            - T-Rex 450L

                            Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                            Comment


                            • #15
                              Dette er kanskje et alternativ. Noen som har noen tanker om den?
                              http://shop.smallsize.no/product_inf...ea0589d0aa8aff

                              Comment

                              Working...
                              X