Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking levering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbyking levering

    Er det flere som går å venter på pakker fra hk utover den vanlige 14 dagers leveringstid tiden? Min ble sendt 28 mai. Ifølge posten er den på vei, men det står ingenting om hvor den er.

  • #2
    Jeg bestilte en pakke med EMS-express, men det tok 14 dager før trackina viste at den var i Norge. Og det gikk nesten en uke til før jeg hadde pakken.
    Roger Strand

    Comment


    • #3
      Bestilte noen småting den 23/7.
      De tingene er på Rena i morra.

      Dog bare 100g, som sporbart brev.(Rekommandert kaller posten d)

      Du har søkt både på singpost og hos Norske posten?
      Bygger stork.
      Robbe Do It, trenger liming...
      Cessna 182 Skyline
      40 Trainer
      Tsurugi 60
      Hughes 300C Robbe Futura 180cm rotordiam..

      Comment


      • #4
        Jeg bestillte noe fra Hk 16 juni, med Sing-post, Det ble sendt dagen etter, men har ikke har kommet ennå.
        Tidligere fikk jeg en pakke etter nesten 2 mnd. som var ødelagt og kliss våt. Innholdet var ok, for det tålte vann.
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment


        • #5
          jeg bestilte noe som ble sendt den 22/7. deter ikke synlig på sporing enda
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Siste bestilling jeg gjorde derfra tok det nesten en uke før de sendte, enda alt var in stock. Så det blir spennende å se når den dukker opp.

            Comment


            • #7
              Bestilte noen deler fra den HK 10/7, pakka gikk via Singapore og lå klar til avhenting på posten 23/7.

              Comment


              • #8
                Jeg la inn 3 ordre i mai/juni som ble sendt fra HK 3.-11. juni. I går ble de sendt fra Malaysia... :| Alt som har vært sendt via Pos Malaysia i juni tar lang tid pga skjerpede rutiner/kontroller etter at noen sendte røykbomber uten "farlig-gods" merking.
                Vennlig hilsen
                Håvar

                Ingenting er umulig, løsningen er bare ikke funnet

                Comment


                • #9
                  Samme her. Bestilte 10.juni og først igår ble sporingen tilgjengelig på posten.no

                  Ikke velg "international registered airmail" hvis du ønsker pakken innen 5 uker, kan ta 8 uker. PosMalaysia velger jeg aldri mer, kun hvis jeg bestiller noe som jeg vet at jeg ikke trenger før om 2 måneder bare for å få billig frakt.

                  DHL Express tar 3-4 dager.

                  Singpost tar alt ifra 7-21 dager, den siste pakken jeg brukte Singpost ble bestilt på søndag og levert på onsdag uken etter. Denne fraktmåten koster ofte 40USD når f.eks. EMS og DHL er billigere. Jeg velger EMS hvis verdien er langt over 200kr og er verdien under 200kr velger jeg DHL. Spesielt hvis det er noe jeg trenger kjapt.

                  EMS pakken som jeg bestilte samme dag har ikke kommer. Aldri før har jeg opplevd at EMS tar over 7 dager. Som regel har jeg fått pakker frakten som EMS etter 4-6 dager. Fordelen med EMS er at postens fortollingsgebyr er inkludert.

                  Fedex (LiPo bestillinger), jeg bestilte LiPo på tilbud natt til mandag, fikk pakken på døra i ettermiddag.


                  Jeg har begynt å bestille diverse moterer fra ebay. Bestilte 4stk Emax motorer til en liten quad, bestilte i to omganger for å slippe moms og tollgebyr etc. Gratis frakt og de kom fram etter 7 dager inkl. helg. Motorene kostet under 15USD inkl. frakt.

                  Noen har som har erfaring med Banggood.com og leveringtidene deres?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KennethLNOR View Post
                    Noen har som har erfaring med Banggood.com og leveringtidene deres?
                    Jeg har handlet en del fra Banggood, Det som blir sendt med Flytexpress/DHL tar 4-5 dager , det som kommer rekomandert og det som kommer rett i postkassa (gratis frakt) tar 3-4 uker. Det jeg bestillte med DHL (ca 1/2 kg) kostet bare ca. 80.- kr i frakt.
                    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                    Per Nilsen
                    Spikkestad

                    Comment


                    • #11
                      Skal prøve Banggood. Kjøpte 6 små motorer till en miniquad jeg skal bygge (2back up motorer ) og fordelte de på 3 pakker for å komme under 200kr. Gratis frakt og meget kjapt levert. 6-7 dager på alle tre pakkene(rekommandert brev). LINK til selger. Ikke siste gang jeg bruker denne selgeren. Har brukt nesten 13K inkl. frakt hos hobbyking siden mai i år, frakten er tilsvarer sikkert 1/5 av de pengene.

                      Comment


                      • #12
                        Nå har min også dukka opp på sporing. 9 uker fra hong kong til kuala lumpur. Utrolig. Kan vel ikke skylle på hobby king heller, når jeg velger kjipeste sending.

                        Comment


                        • #13
                          Bestilte varer 23 mai. Sporing nå viser at de ble sendt 30 juli fra Malaysia. Med registered airmail. Så ganske drøy leveringstid ja...

                          Comment


                          • #14
                            Bestillte noen servoer i går kveld. Ble sendt i dag. Fra et varehus i Nederland. ( EU Warehouse )

                            Samme servoen er listet opp flere ggr. Ettersom hvilken du trykker på, havner du i forskjellige "varehus"........

                            Så det ser ut for at det går greiere fra EU Warehouse.

                            Ellers, så er det lurt å addere det lille penlight batteriet (oppladbart til en dollar eller så. Da kommer fedex opp som alternativ.Da er varene her innom 3-4 dager.Men det koster.
                            Last edited by kwik; 04-08-14, 19:40.
                            Dont expect, inspect.
                            Fun Police everywhere!

                            Comment


                            • #15
                              Med Fedex må man også oppgi full pris. Euro varehuset hadde blitt flittig brukt hadde det ikke vært for at man kan nesten ikke ha noe i handlekurven før frakten er 75$, selvom den ikke inneholder batterier. Har ikke skjønt helt hvor grensen går, om det er vekt eller verdi, noen som vet?

                              Comment

                              Working...
                              X