Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har skjedd med forumet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva har skjedd med forumet?

    Etter noen år pause fra hobbyen, er jeg nå inne i en god periode. (Fruen kaller det et tilbakeslag). Har begynt å gjøre ferdig diverse prosjekter som ble stuet unna sist gang, og benyttet de vindstille dagene i julen til å friske opp gamle kunster. Som alltid når lysten kommer tilbake tilbringer jeg timer på nettet for å finne ut hva som er nytt, og hva jeg bare må kjøpe....

    jeg eg er også innom forumet flere ganger til dagen, både for å finne svar på ting jeg lurer på, men også for å se hva andre holder på med. Jeg registrerer at aktiviteten er på et veldig lavt nivå, sammenlignet med hvordan det var her inne for noen år tilbake. Det postes nesten ikke innlegg, og diskusjonene er fraværende. Noen som har gjort seg noen tanker om hvorfor det er blitt sånn?
    Olav.......

  • #2
    For min del så er det liten interesse for Warbirds her inne, så jeg poster mest på på ett utenlandsk forum.
    Balsa

    Comment


    • #3
      Mange kanaler nå, Facebook brukes vel av alle klubber, og f. eks WhatsApp er også mye i bruk. Tror enkelte som har bidratt mye for et par-tre år siden har pause fra hobbyen.
      Jeg har fått for meg en enkel løsning, skrive mer selv
      Jørn L. S.
      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

      Comment


      • #4
        Jeg følger med på nesten alle byggeblogger, men det har vært for lettvint og bare gi en takk, når man egentlig burde oppmuntre trådstarter til og øse på med bilder og tekst. Følger Toms råd jeg nå, tror jeg, ved at dette kan bidra til mer aktivitet.
        Warbirds er vel det jeg har mest sansen for, men fordi jeg reiser mye, har for lite hobbyrom og for dårlig råd , må jeg klare meg med og lese andres innlegg, og skal prøve og legge inn mer feedback til trådstarter , så kjære wulf, please go on with the threads��

        Comment


        • #5
          Har sett i endel av skalatråder så snakker trådstarter mest med seg selv Så interessen er vel ikke så stor blant andre
          Balsa

          Comment


          • #6
            Originally posted by Wulf View Post
            Har sett i endel av skalatråder så snakker trådstarter mest med seg selv Så interessen er vel ikke så stor blant andre
            Det er ihvertfall min opplevelse, demotiverende når man lager egne løsninger uten at noen gidder å lese om det eller kommentere. Så da er det jo like greit å la vær å lage noe tråd i det hele tatt Byggingen fortsetter derimot med samme glede som før
            Last edited by Jamie; 02-01-15, 13:12.

            Comment


            • #7
              Dette er vel en opplevelse mange har uansett flytype. Jeg lagde noen byggetråder tidligere men satt med en følelse av at det ikke var noen interesse for disse, så jeg kuttet det ut.

              Comment


              • #8
                For egen del, så er jeg veldig glad i å lese byggetråder. Det er ofte der man tilegner seg ny kunnskap, tips og triks.
                "Takker" og kommenterer en del på det også, så trådstarter ser at det i hvert fall er noen som setter pris på det.
                Håper for all del folk ikke slutter med byggetråder, for det er givende!!!

                Comment


                • #9
                  Er dere sikre på at dere ikke svartmaler litt nå da? Når man sjekker antall visninger av trådene så er det mange. Jeg legger i hvert fall opp litt om disse flyene jeg holder på med og det er jo artig at folk kjenner igjen dem om sommeren for det gjør de. Vi er jo ikke så mange og noe av det vi holder på med er jo noe sært skal vi være litt ærlige mot oss sjøl. Synes sjøl det ikke er så lett å komme men noen vettuge kommentarer for byggeren har som regel studert ut hvordan i lengre tid. På utenlandske forumer var jeg aktiv lenge før enn her på dette forumet. Vi var flere på en tråd blant annet som trimmet Sundowneren fra Hangar9 til å gå fortest mulig med eldrift og det var artig. En i Australia, en i USA og noen flere land. På skalaforum i USA poster jeg litt med den Bates Mustangen. Synes sjøl det er vanskelig å komme med noen vettuge kommentarer hos andre bortsett fra "impressive" og lignende for jeg har egentlig ingen forslag jeg ønsker å komme med. Eksempelvis er det en kar der som bygger en FW190 til det ekstreme. Du tror det ikke før du ser det, men ville jeg ha gjort noe slikt? Nei, for min mening er at den ikke blir til å fly med,( tung og for fin ) men jeg kan da ikke skrive det. Han som bygger vil ha det slik og da blir det amazing som passer særs godt. Hadde aldri fått til noe slikt sjøl heller for den saks skyld. På dette forumet skulle det ha vært flere som legger opp om montering av ARF modeller for disse er i stort flertall og da ville antagelig det hele kommet mere i gang igjen tror nå jeg.

                  Comment


                  • #10
                    Samme slo meg, jeg er ofte innom og leser div tråder uten å legge igjen en kommentar. Har også startet tråder som får få eller faktisk ingen kommentarer, men de har mange visninger. Nå har man takke funksjonen, kanskje man skulle blitt flinkere til å bruke den? Det blir for mye om alle skal kommentere, en bygge tråd bør være så fri for tomprat som mulig mener nå jeg.

                    Comment


                    • #11
                      Du har nok et poeng der toelarse! En del folk er nok litt restriktive med egne monteringstråder for ARF'r, vet ikke om de syns det er flaut eller hva, men det er jo en sannhet at det er nettopp ARF-kit det selges mest av.

                      Comment


                      • #12
                        Aktiviteten på forumet gjenspeiler den nedadgående trenden innen tradisjonell modellfly hobby, samtidig som man ikke har vært flinke nok til å adoptere de nye grenene innen hobbyen som engasjerer et ungt og voksende miljø!
                        Holdningen til f.eks FPV har i lengre tid "nesten" vært fiendtlig blant de etablerte brukerne av forumet.

                        FB og andre sosiale medier er kommet for å bli, men ønsker du å nå ut til et litt større (bredere) publikum må man bevege seg vekk fra selektive grupper i sosiale-medier som knapt er kjent utenfor den nærmeste vennekretsen...
                        Utenlandske forumer er ok men å poste artikler der hjelper ikke miljøet her i landet.

                        Og sist men ikke minst - medlemmene MÅ bidra med mer innhold. Det hjelper ikke brukerne er flinke til å lese artikler når det ikke skrives nye!
                        Last edited by Quadrocopter; 02-01-15, 14:39.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arvid View Post
                          Jeg følger med på nesten alle byggeblogger, men det har vært for lettvint og bare gi en takk, når man egentlig burde oppmuntre trådstarter til og øse på med bilder og tekst.
                          Originally posted by Wulf View Post
                          Har sett i endel av skalatråder så snakker trådstarter mest med seg selv Så interessen er vel ikke så stor blant andre
                          Originally posted by Jamie View Post
                          demotiverende når man lager egne løsninger uten at noen gidder å lese om det eller kommentere. Så da er det jo like greit å la vær å lage noe tråd i det hele tatt
                          Originally posted by SmurfAir View Post
                          For egen del, så er jeg veldig glad i å lese byggetråder. Det er ofte der man tilegner seg ny kunnskap, tips og triks.
                          "Takker" og kommenterer en del på det også, så trådstarter ser at det i hvert fall er noen som setter pris på det.
                          Håper for all del folk ikke slutter med byggetråder, for det er givende!!!
                          det har eg også sagt lenge nu , det er veldigt demotiverende ner eller prøve å vare aktiv men att har den opplevelse att ingen gidder å vare aktivt nu får tiden man logga ikke engang på sidan , man er inom men så er det døtt då går man på andra utlands sida som er mer aktiv , får en vist inspel på sina innput osv
                          byggtråd er veldigt nice å leser og å starta men vid ingen input frå andra så tror til slut kommer ikke blir noe nya bygg man kan læser om
                          en lite exempel av en byggetråd på svensk sida startet i februeri 2014 kan se at den er aktivt endå - Daniels tråd
                          ig
                          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                          HD 500 Cell : brain2

                          DX9

                          Comment


                          • #14
                            er vel sånn veldig mange forumer sliter med, FB tar mye av trafikken. Jeg er litt imot, da det ca er umulig å finne tilbake til innlegg postet på FB. I et forum kan man kose seg å lese fler år gamle tråder, og hente de fram fra glemselen eller sjekke hvorda ett eller annet galskaps-prosjekt EGENTLIG endte.

                            Begge har sin misjon, men FB har nok rappet mye av trafikken fra forum som dette. Syns for nye på veg inn ( eller tilbake ) i hobbyen, som ender med å mase høl i hue på de få som faktisk gidder å svare...

                            Comment


                            • #15
                              Synes FB kan være greit til skrytebilde av modell men helt totalt ubrukelig å følge som en byggetråd. Kanskje man får flere likes men det er ikke nødvendigvis likt med at flere synes tråden er fornuftig heller at folk er i "vi trykker litt på likes fordi det er høflig og hyggelig...."
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X